Auteur Topic: Project [ FR-28-TB ] Derby a rescute?!  (gelezen 48504 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #45 Gepost op: do, 03 mei 2007, 17:57:08 »
En heb je er veel/vaak afstelwerkzaamheden aan? Of is het redelijk onderhoudsvrij?

Idee begint meer en meer te beklijven, weet alleen nog niet zo goed waar te beginnen...  -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #46 Gepost op: do, 03 mei 2007, 21:47:01 »
mwah heb nu amper 500km gereden :P  dus ik kan je niet vertellen hoe het met het afstellen zit. Apk kwam hij zonder aanmerkingen doorheen... Begin eerst maar met een inlaat (bestellen... -wanker- ) of zelf maken. -dunno-

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #47 Gepost op: do, 03 mei 2007, 23:49:28 »
en een handchoke  -wanker-  -hitit-
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #48 Gepost op: vr, 04 mei 2007, 00:37:51 »
Begin eerst maar met een inlaat (bestellen... -wanker- ) of zelf maken. -dunno-

Tja, da's inderdaad de volgende vraag:
Waar te bestellen (is er iemand die er ooit een gebakken heeft die dit (tegen vergoeding uiteraard) nog een keer zou willen doen?)?

en een handchoke  -wanker-  -hitit-

Die zit er op...  -gert-



Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #49 Gepost op: vr, 04 mei 2007, 17:05:41 »
Grappig... wordt wel vaker gevraagd hoe ik m'n bochten in m'n spruitstuk heb gebogen :D ( Ik reageer hier maar ff op je PM, Martin )

Bij deze mijn recept voor een stalen spruitstuk :

1x 1m uitlaatbuis universeel 38mm* ( goedkoopste uitvoering :) )
1x 5mm dikke stalen strip, lengte en breedte moeten iig groot genoeg zijn om 4 flenzen van de maken.
1x lengte 38mm slang dikwandig ( 5mm wand, niet gewapend )
8x passende slangklemmen
8x glimmende inbusboutjes

1x flex ( haakse slijpert dus )
1x kolomboor
1x gatenboor 38mm.  ( eentje voor metaal, wel te verstaan )
1x autogeenbrander
1x hardsoldeer
1x slijpsteen
1x geduld

Eventueel kruiden naar smaak toevoegen.

U ziet : geen buig-ijzer ! :D

En... eindresultaat kan de carbs met gemak dragen..



Alhoewel ik ze heb laten maken, is het achteraf gezien ook heel goed zelf te doen. -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #50 Gepost op: vr, 04 mei 2007, 17:28:35 »
Alhoewel ik ze heb laten maken, is het achteraf gezien ook heel goed zelf te doen. -klus-

Mmmm, daar ben ik dan toch niet handig genoeg voor...
En waar heb je ze laten maken en wat was je ervoor kwijt? Hoe omschrijf je vervolgens de opdracht?  -dunno-

Of is het ook mogelijk om dit te gebruiken?



Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #51 Gepost op: za, 05 mei 2007, 22:13:14 »
Citaat
Of is het ook mogelijk om dit te gebruiken?


Nee wij zitten allemaal voor de lol zelf een spruitstuk in elkaar te bakken. -gert-

Volgens mij kan je beter dat blokje lekker orgineel houden, en zo inbouwen. Zie dat ding eerst maar eens op de weg te krijgen, dan kan je later altijd de boel nog ombouwen naar andere carbs.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #52 Gepost op: zo, 06 mei 2007, 00:09:45 »
Tja, Martin, ik weet dat ik een behoorlijke nOOb ben, maar ik wil 't toch een keer leren, en dat is door het gewoon te doen.
Deze auto is daar voor mij tot ideaal object voor gedoopt. Bovendien heb ik de komende weken veel (zeldzame) vrije tijd...
Heb inmiddels al contact gehad met iemand die mogelijk het spuitstuk voor me wil maken, maar dacht dat zo'n Weber-spruitstuk misschien ook wel zou passen, maar dat die vanwege de kosten door jullie niet eens im Frage was genomen?!
Ik begrijp dat mijn vragen soms ( :( ) vervelend over kunnen komen, maar ze zijn goedbedoeld en vooral nieuwsgierig en eager.
Ik zal jullie aangesloten houden over wat ik de komende weken uiteindelijk allemaal ga doen.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #53 Gepost op: zo, 06 mei 2007, 18:30:19 »
Webers-spruitstuk is niet bruikbaar omdat webers/solexen, op het inlaatspruitstuk vastgebout zitten met een pakking ertussen. En motorfiets caburateurs zitten met rubbers aan het spruitstuk vast, daarom gaat het niet passen.
Voor zover ik dat kan, wil ik graag proberen antwoord te geven op je vragen. Alleen soms hoef je die vragen helemaal niet te stellen, omdat de antwoorden in de diverse topic's op dit forum al te vinden zijn. Gewoon iets verder kijken dan je neus lang is, succes! -prut-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #54 Gepost op: zo, 06 mei 2007, 19:29:23 »
Soms is vragen stellen in je eigen project-topic gewoon leuk voor de leesbaarheid. En ja: veel vragen zijn al gesteld, eigenlijk bijna alle vragen. Als je dus op een gegeven moment alles kan opzoeken, dan is er van gezellige forumpraat geen spraken meer...

Daarnaast: een gedetailleerde beschrijving van hoe je zelf een spruitstuk voor motorcarbs maakt, stap voor stap, is niet te vinden: het is nog nooit op dit forum gepost...

Volgens mij ook ooit gezien/gehoord: flenzen van een weber-spruitstuk gezaagd met daarop dikke rubberen slangen naar de motor-carbs...
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #55 Gepost op: zo, 06 mei 2007, 19:35:23 »
Alleen soms hoef je die vragen helemaal niet te stellen, omdat de antwoorden in de diverse topic's op dit forum al te vinden zijn. Gewoon iets verder kijken dan je neus lang is, succes! -prut-

Besef ik me, maar dat is het enthousiasme waar ik over sprak: met het vooruitzicht van de vrije tijd & het project al aan het dagdromen, maar op dat moment niet de tijd om ook echt goed te zoeken en te lezen (excuseer -hug- ).
Bovendien zijn de verhalen vaak wel te volgen als je al enige ervaring hebt, maar voor de volledige leek zijn er veel "vanzelfsprekendheden" die tussen de regels weggelaten worden...?!  -dunno-
Maar goed, inmiddels ook aangeschaft:

(misschien niet in beste staat, en mogelijk voor teveel geld, maar ik heb 'm dan in ieder geval; tenminste, als de verkoper reageert?! Van die van de CBR-carbs heb ik nog niets mogen vernemen? -boehoe- )
Nu dus nog een leuke pretstok, waarbij ik me graag laat adviseren?  -naughty-
Morgen gaat het cosmetische werk echt beginnen, vandaag eerst nog de eerste verjaardag van de kleine meid gevierd...
-love-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #56 Gepost op: di, 08 mei 2007, 18:55:14 »
Weer een stuk opgeschoten, zij het dat de meeste inbusbouten van de binnenste homokineten (aan de bak) versleten/verneukt zijn. Ga ik de motor er ook uit krijgen met de aandrijfassen er nog aan? Of kan ik dan beter een hondje/karretje regelen en de motor er onderlangs uithalen?
(gelukkig heb ik andere aandrijfassen gekregen bij de ruilmotor -dj- )
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #57 Gepost op: di, 08 mei 2007, 19:41:41 »
...zij het dat de meeste inbusbouten van de binnenste homokineten (aan de bak) versleten/verneukt zijn. ...

Misschien omdat het geen inbusbouten zijn?

Is al wel vaker ter sprake gekomen: de inbus erin tikken of de griptang erop moet helpen om ze los te krijgen.

Anders zou je de naafmoeren los moeten halen en de veerpoten uitbouwen, dan kun je de complete motor/bak met assen eruit halen.

Of je doet het zoals Pieter hier deed -naughty-

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #58 Gepost op: di, 08 mei 2007, 19:44:10 »
Hier dus:

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #59 Gepost op: di, 08 mei 2007, 19:55:47 »
Het zijn inbusbouten, maar er is al eens eerder aan gesleuteld, en daarbij zijn ze behoorlijk mishandeld...
Kan inderdaad met de griptang aan de gang, maar de veerpoten zijn al los (van de aandrijfassen), dus kan de motor er voorlangs onderuit inclusief bak en assen. Mooie taak voor vanavond? (I feel a Sjon-shot coming up! :D )

@Bas: Heb je nog tips voor een beginner hoe je de veerpoten bovenaan in de schotels loskrijgt? (anders zoek ik uiteraard in de bestaande projecten, maar die mooie foto doet me denken dat je het me misschien wel kunt vertellen?)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!