Auteur Topic: Project [ FR-28-TB ] Derby a rescute?!  (gelezen 48612 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #90 Gepost op: za, 12 mei 2007, 21:25:46 »
40 euro voor een niet-kapotte bak is een koopje

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #91 Gepost op: za, 12 mei 2007, 21:42:58 »
I know  :D  -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #92 Gepost op: zo, 13 mei 2007, 00:35:02 »
durf je wel mijn PVW foto zo verneuken???  -nana-

ik zou voor beige gaan... oudeschool rocks, matzwart is afgezaagd en lelijk, grijs rijd al een derby van rond...

primer rood misschien een idee trouwens a la sanspeed golf?? das wel een lekker kleurtje van motip en makkelijk strak te krijgen weet ik uit ervaring  -naughty-

algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #93 Gepost op: zo, 13 mei 2007, 16:39:57 »
In beige dus ongeveer zo (met zwarte motorkap) :

Ik ben nog even bezig geweest, en heb ook nog wat andere opties bedacht... Wat vinden jullie?






Of nét andersom?






 -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #94 Gepost op: zo, 13 mei 2007, 17:17:40 »
nou ja zwart boven en fel oranje onder spreekt mij wel aan, misschien ander kleurtje dan zwart, maar oranje is wel gaaf, en dan wel oranje onder. Smaken verschillen natuurlijk. Is het ook een optie dat je zelf een spuitcabinetje inelkaar flanst en dan met een compressorspuit gaat spuiten? vaak is het resultaat best goed, en na een polijstbeurt kan je het goed strak krijgen.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #95 Gepost op: zo, 13 mei 2007, 17:27:35 »
Is het ook een optie dat je zelf een spuitcabinetje inelkaar flanst en dan met een compressorspuit gaat spuiten?

Heb je daar een handleiding/stappenplan voor dan (spuitcabine zelf maken -gert- ) ?
De ruimte heb ik er in ieder geval wel voor, maar moet wel een beetje een budget-project blijven?! Bovendien ga ik de carrosserie nooit superstrak krijgen (niet strak genoeg voor écht mooi spuitwerk)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #96 Gepost op: zo, 13 mei 2007, 19:18:36 »
koop een enorm stuk landbouwzeil, bouw een soort van kooi van hout ofzo en vouw daar dat zeil overheen. Paar flinke balken scoren en schroeven maar, zorg wel voor jezelf met een gasmasker. Auto goed schuren (strak maken is inderdaad qut werk!). Maar het resultaat kan veel beter zijn dan rollen, helemaal als je goede 2k lak gebruikt. Niet te veel verdunnen en mooi dun opbrengen, lijkt het nergens op dan kan je alsnog rollen  :)  Als ik ruimte had(en een auto die gelakt moest worden, low budget), had ik het zelf wel geprobeerd. Het is maar een wild idee.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #97 Gepost op: zo, 13 mei 2007, 19:57:38 »
Mmm, is me denk ik toch wel erg veel moeite (zowel bouwen alsook strak (genoeg) maken). Bovendien is de gedachte toch 'ratstyle' te gaan.
Vooralsnog ga ik toch voor sahara/dakota-beige met een zwarte motorkap...  -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #98 Gepost op: zo, 13 mei 2007, 21:48:52 »
koop een enorm stuk landbouwzeil, bouw een soort van kooi van hout ofzo en vouw daar dat zeil overheen. Paar flinke balken scoren en schroeven maar, zorg wel voor jezelf met een gasmasker. Auto goed schuren (strak maken is inderdaad qut werk!). Maar het resultaat kan veel beter zijn dan rollen, helemaal als je goede 2k lak gebruikt. Niet te veel verdunnen en mooi dun opbrengen, lijkt het nergens op dan kan je alsnog rollen  :)  Als ik ruimte had(en een auto die gelakt moest worden, low budget), had ik het zelf wel geprobeerd. Het is maar een wild idee.

withstupid


Zwart/beige -dj-
GROTER is niet altijd beter

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #99 Gepost op: zo, 13 mei 2007, 21:54:27 »
koop een enorm stuk landbouwzeil, bouw een soort van kooi van hout ofzo en vouw daar dat zeil overheen. Paar flinke balken scoren en schroeven maar, zorg wel voor jezelf met een gasmasker. Auto goed schuren (strak maken is inderdaad qut werk!). Maar het resultaat kan veel beter zijn dan rollen, helemaal als je goede 2k lak gebruikt. Niet te veel verdunnen en mooi dun opbrengen, lijkt het nergens op dan kan je alsnog rollen  :)  Als ik ruimte had(en een auto die gelakt moest worden, low budget), had ik het zelf wel geprobeerd. Het is maar een wild idee.

withstupid


Zwart/beige -dj-

Zwarte motorkap, of gehele bovenhelft zwart?
Iemand al eens iets met zo'n zelfgemaakte spuitcabine gedaan? :(
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #100 Gepost op: ma, 14 mei 2007, 00:03:08 »
Je kunt ook gewoon buiten spuiten, die paar vliegjes poets je er wel weer uit. Maar die loods die je hebt kan ook, is te minste overdekt.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #101 Gepost op: ma, 14 mei 2007, 00:18:26 »
Je kunt ook gewoon buiten spuiten, die paar vliegjes poets je er wel weer uit.

En al dat stof wat in de lucht ronddwarrelt maar dat je niet ziet. Pas als het is neergedaal en lekker in je vers gespoten auto zit.

Als ik 't zelf zou doen, low-budget; lekker rollen. Wil je 't echt mooi hebben; laten spuiten. Kost (flink) meer maar dan heb je ook wat.

Was van plan om de classic ook te gaan rollen, maar die plannen zijn gewijzigd.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #102 Gepost op: di, 15 mei 2007, 07:50:23 »
heb vorig jaar een auto gespoten  (met 2k-lak) in een zelf geknutseld spuitkamertje.

Zoals gezegd:

een houten constructie gebouwd tegen 1 van de wanden, afdekken met landbouwzeil (ook bovenkant) en daarna 2 (zuigende) ventilatoren in het "plafond" gezet, die de nevel afzuigen.

Spuiten met een verfspuit op de compressor werkt echt super. Doe vooral rustig aan, en spuit vooral niet te veel in 1 keer, dan krijg je lopers.

Resultaat was prima, maar zeker niet perfect. Rollen was echter minder mooi geworden.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #103 Gepost op: di, 15 mei 2007, 19:30:03 »
Er dient zich ondertussen wellicht de interessante mogelijkheid aan om de auto (echt goed) te laten spuiten voor zo'n 400-500 euro, en dat vind ik het overdenken nog wel waard...

Hoop ik wel dat ik het onderstel van Folkert mag lenen om de auto bij de spuiter te brengen, want het is in R'dam?!  -wanker-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #104 Gepost op: di, 15 mei 2007, 20:26:29 »
Er waren al meer gegadigden, maar ik zal t eens voorleggen (het is van pa en niet van mij)...

Maar ik ben benieuwd wat t gaat worden..