Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 40508 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Gepost op: wo, 03 mei 2006, 17:53:12 »
Hierbij een project topic over mijn autotje, een witte polo 2 steilheck uit 1990 met NZ motor en 4 versnellingsbak in FOX uitvoering.
« Laatst bewerkt op: di, 01 apr 2008, 21:11:35 door Jaap »
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #1 Gepost op: wo, 03 mei 2006, 17:54:03 »
dit is hoe hij nu ongeveer is, maar er moet nog veel aan gebeuren
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #2 Gepost op: wo, 03 mei 2006, 18:11:16 »
Het is al een fijne praktische auto, en dat wil ik zo houden, en zo mogelijk verbeteren. Optische verfraaiing is niet van hoge prioriteit, maar als het even kan zal ik het niet laten  -naughty-

De volgende dingen zijn al gedaan sinds ik hem heb gekocht in Augustus 2005:

- een aantal kleine reparaties, waar onder een vastgekitte cockpitrand vervangen door eentje die wel goed wou blijven zitten en een kapotte ventilatorweerstand vervangen.
- duplo koplampen (waar water in bleef zitten en het glas uitviel) vervangen door 2e hands H4 koplampen.
- standaard grill vervangen door 2e hands grill met verstralers en chroomrandjes.
- 2e hands trekhaak erop gezet
- mistlampen erop gezet (kabels moeten nog aangelegd worden)
- dashboardgedeelte zonder sigarettenaansteker vervangen door eentje met
- regelbare ruitenwisserinterval erop gezet
- verroeste klepdeksel vervangen door aluminium klepdeksel uit golf 2
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #3 Gepost op: wo, 03 mei 2006, 18:14:03 »
dit was de motorruimte met de oude klepdeksel
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #4 Gepost op: wo, 03 mei 2006, 18:14:59 »
En dit is de motorruimte na de klepdekseltransplantatie   -love-
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #5 Gepost op: wo, 03 mei 2006, 18:23:27 »
Het volgende zal binnen afzienbare tijd nog gebeuren

- de hele auto zal ontroest en gespoten moeten worden, voordat er gaten in vallen  -boehoe-
- een paar 2e hands lichtmetalen velgjes zullen schoongemaakt moeten worden en van nieuw (zomer)rubber moeten worden voorzien  -naughty- , dit zijn ze:
Pimp my Polo

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #6 Gepost op: wo, 03 mei 2006, 18:31:20 »
t zijn leuke bakkies voor dagelijks, goed dat je m netjes onderhoud. blijven er over een jaar of 10 nog een paar over tenminste.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #7 Gepost op: wo, 03 mei 2006, 18:36:30 »
De volgende aanpassingen denk ik ook nog ooit te maken:

- G40 remmen voor
- GT achteras met schijfremmen achterop
- Dieselradiator erop
- eventueel een oliekoeler
- cockpit met toerenteller (er zit nu nog een kale cockpit in en ik heb een cockpit met analoge klok die ik er tot die tijd inzet)
- 5 versnellingsbak
- van binnenuit verstelbare buitenspiegels
- GT sportstoeltjes, or andere fijnere stoelen, of compleet interieur met in gedeelten neerklapbare achterbank
- hoedenplank achterin
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #8 Gepost op: wo, 03 mei 2006, 18:39:36 »
t zijn leuke bakkies voor dagelijks, goed dat je m netjes onderhoud. blijven er over een jaar of 10 nog een paar over tenminste.

tja, ik denk eigenlijk niet na over dagwaarde, en of ik er geld bij moet doen, het is ook een hobby, en ik wil hem toch niet verkopen, en ik heb er een hekel aan om iets weg te moeten gooien omdat het kapot is. Ik hou gewoon van polo's, en andere volkswagens, dat is me met de paplepel ingegoten  -love-
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #9 Gepost op: wo, 03 mei 2006, 19:01:43 »
De eerstvolgende klus is dus de auto spuiten, dit heb ik niet eerder gedaan, en ik kan dus wel wat advies gebruiken.

Ik heb voornamelijk advies nodig over welke verf, primer, anti-roest-middel, plamuur en dat soort dingen ik het beste kan gebruiken. Ook hoe ik de auto het beste kan strippen wil ik graag weten.

Ik heb al eerder wat plekjes met hammerite bewerkt, maar daar komt de roest gewoon weer door, en de afwerking is ook niet mooi, dus wil ik de auto in 1 keer gewoon goed aanpakken, zodat ik niet weer hoef en ik me er geen zorgen over hoef te maken.

Het spuiten zal gebeuren 100km zuidelijk van waar ik woon, bij mijn vader, aangezien hij de ruimte en spullen heeft om dat te doen, en ik geen van beide heb hier. Het spuiten zal gebeuren in een geimproviceerde spuitcabine op de boerderij van mijn vader, met compressor en verfspuit, dus zeker niet met spuitbussen.

Volgens mijn eigen planning gaat dit hele plan ongeveer een week duren, vanwege de droogtijden van veel dingen die ik gelezen heb, en de tijd ik denk ermee druk te zijn.

suggesties, opmerkingen en adviezen zijn heel erg welkom  -thumbsup-
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #10 Gepost op: vr, 05 mei 2006, 15:50:30 »
update:

Na gisteren een leuke ochtend te hebben doorgebracht bij 2 autosloopbedrijven is vandaag de dag van wat verkennend onderzoek naar de bedrading van mijn polo, dit om erachter te komen hoe ik de mistverlichting, bijrijders-deursensor en sigarettenaansteker moet aansluiten en wat ik nodig heb daarvoor.  -klus-

Een fijne bak spagetti dus, maar ik worstel mij hier langzaam doorheen.  :D



Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #11 Gepost op: vr, 05 mei 2006, 21:34:41 »
Vragen helpt :)

Rechterdeur-binnenverlichtingslamp-schakelaar loopt direct via de A-stijl naar t lampje toe

Sigarette aansteker krijgt z'n constant plus volgens mij van de constantplus die ook de radio voedt

Mistlamp: geen idee :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #12 Gepost op: za, 06 mei 2006, 09:03:06 »
Vragen helpt :)

Rechterdeur-binnenverlichtingslamp-schakelaar loopt direct via de A-stijl naar t lampje toe

Sigarette aansteker krijgt z'n constant plus volgens mij van de constantplus die ook de radio voedt

Mistlamp: geen idee :)

Tja, ik wilde eigenlijk niemand lastig vallen met vragen als deze.

Rechterdeur-binnenverlichtingslamp-schakelaar-draad moet ik nog even controlleren of die er al in zit, ik denk het eigenlijk niet, maar ik controlleer toch maar even voordat ik iets aanleg wat er al is.

Voor de aansteker wilde ik voornaamlijk weten waar de draad voor de verlichting naartoe moet, maar daad ben ik onderhand achter gekomen.

De mistlampen zijn lastig, en er is niet veel bedrading voor voorbereid, maar toch wel iets, lijkt het, dus zal ik het meeste zelf aan moeten leggen, dus nu ben dat aan het uitwerken.

Ook ben ik mijn dashboardkastje zonder klep aan het vervangen door een exemplaar met klep, alleen is dit ook niet zonder problemen, de steun onder de accubak is verschillend, dit blijkt dus veranderd te zijn door de jaren, foto's komen nog. Deze steun zal ik aanpassen zodat het wel past.
Pimp my Polo

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #13 Gepost op: za, 06 mei 2006, 13:49:57 »
De volgende aanpassingen denk ik ook nog ooit te maken:

- GT achteras met schijfremmen achterop

Absolute "overkill"...nergens voor nodig!

Btw zul je dit zelf moeten fabrieken, is nooit op een 86( c ) geleverd
(zelfs niet door VWM).
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #14 Gepost op: za, 06 mei 2006, 14:43:16 »
Leuk voor de optiek met 'open velgen', dat wel,..

Maar roestige schijven achter een bling bling velg ziet er natuurlijk ook niet uit (en de schijven achter roesten vanzelf wel, omdat ze amper hoeven te werken).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken