Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 40498 keer)

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #15 Gepost op: za, 06 mei 2006, 15:34:41 »
Leuk voor de optiek met 'open velgen', dat wel,..

Maar roestige schijven achter een bling bling velg ziet er natuurlijk ook niet uit (en de schijven achter roesten vanzelf wel, omdat ze amper hoeven te werken).

3-spaaks is al weer een paar jaar passé  :D

Mocht je het wel doen, vergeet dan niet de remdrukverdeler......
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #16 Gepost op: za, 06 mei 2006, 15:51:10 »
ik weet dat het orgineel nooit gelevert is, maar ik heb wel hier en daar (vooral op dit forum) gelezen dat en hoe het kan. -klus-

Ook weet ik dat het overkill is, maar als ik toch bezig ben dan ook maar direct goed, en ook een beetje om bij eventuele caravantrektochten door berggebieden wat betere remmen te hebben.  -sturen-

Eigenlijk hoop ik dat iemand een keer een zo'n complete achteras te koop zet, maar dit zal niet vaak gebeuren. (ik geloof dat een tijdje geleden er 1 te koop gestaan heeft hier op het forum maar toen was ik nog geen lid, en was ik nog niet zeker over mijn financiele middelen.)

Remmen zijn gewoon iets wat ik wel een beetje overkilled wil hebben   -naughty-

Oh, de velgen die erop komen zijn de velgen die ik al eerder gepost heb. (hackmessers heten die toch?)



Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #17 Gepost op: za, 06 mei 2006, 16:08:26 »
Vandaag weer bezig geweest met mijn auto.

De kale cockpit is vervangen door eentje me analoge teller, nadat ik de kilometerteller op dezelfde stand had gezet als de oude teller.

Ook heb ik even gekeken naar bedrading voor de Rechterdeur-binnenverlichtingslamp-schakelaar, maar die heb ik niet kunnen vinden, dus ik denk dat ik die achter het dashboard langs ga trekken naar bestuurderskant en hem daar aansluit op dezelfde draad als de schakelaar aan bestuurderskant.

Bij de bouwmarkt wat dingen gehaald om mijn nieuwe dashboardkastje een nieuwe steun te geven zodat hij in mijn auto past, ik zal eerst wat foto's nemen van de verschillende steunen, dit zal ik posten, kan iemand misschien nog van pas komen. De opbouwbox die aan mijn oude dashboardkastje vastzat met een bout, zal ik aan de nieuwe bevestigen met dubbelzijdig montagetape, zodat ik niet weer een lelijke bout in het zicht heb.

Ook heb ik gordelgaten in de plastic hoedenplankhouders gemaakt die ik van de sloop heb gehaald, die kunnen er nu dus ook in en dan kan ik eindelijk van die doek af. Alleen nog wat boxjes, ik heb ook de bedrading meegenomen, dus die kan ik zo overzetten.
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #18 Gepost op: za, 06 mei 2006, 18:47:04 »
btw zijn 280 remschijven voor dan ook overkill ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #19 Gepost op: za, 06 mei 2006, 19:51:05 »
btw zijn 280 remschijven voor dan ook overkill ?

Remkracht heb je nooit teveel, toch?

Hoe harder je kan remmen hoe langer je hard kan rijden.  -naughty-

Maar serieus. Hoewel zoveel remkracht op een polo onder normale omstandigheden niet echt merkbaar iets zal verbeteren, heb ik toch liever meer remkracht, en omstandigheden zijn niet altijd normaal, en ook onder extreme omstandigheden heb ik graag iets over.

Dat ik betere remmen wil is waarschijnlijk meer voor mijn eigen gevoel, dan dat ik ze echt ooit nodig zal hebben. En ik wil graag het beste wat nog praktisch en financieel mogelijk is. Geen keramische remmen dus voor mij, maar geventileerde schijfremmen voor en schijfremmen achter is waar ik voor ga. Maar aangezien mijn standaard remsysteem prima werkt, en nog nauwelijks versleten is heb ik geen enkele haast met de remmen upgraden.

En als je een motor met veel pk's in je polo zet, en er ook snel mee rijd, zijn betere remmen naar mijn mening zeker geen overkill, alleen gaat dat voor mij niet op omdat de mijne een (bijna) standaard NZ motorblok heeft en zal houden (hoewel hij op de teller toch wel wat harder gaat dan in de handleiding als maximumsnelheid aangegeven staat, 170 op de Duitse Autobahn, maar daar kan ook een beetje tellerafwijking in zitten)



Pimp my Polo

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #20 Gepost op: zo, 07 mei 2006, 23:34:12 »
btw zijn 280 remschijven voor dan ook overkill ?

Voor is een ander verhaal, daar zit vrijwel al je gewicht en heb je dus wieldruk!
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #21 Gepost op: ma, 08 mei 2006, 05:47:43 »
En dan hier de beloofde foto's van de verschillende steunen achterop de dashboardkastjes.

eerst mijn orginele uit 1990
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #22 Gepost op: ma, 08 mei 2006, 05:48:26 »
en dan nu de andere uit 1987
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #23 Gepost op: ma, 08 mei 2006, 05:49:33 »
en dan hier de foto
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #24 Gepost op: ma, 08 mei 2006, 19:53:09 »
btw zijn 280 remschijven voor dan ook overkill ?

Voor is een ander verhaal, daar zit vrijwel al je gewicht en heb je dus wieldruk!

i know -hug- kollega had g60 klauwen over .liggen nu hier
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #25 Gepost op: ma, 08 mei 2006, 20:00:24 »
btw zijn 280 remschijven voor dan ook overkill ?

Voor is een ander verhaal, daar zit vrijwel al je gewicht en heb je dus wieldruk!

i know -hug- kollega had g60 klauwen over .liggen nu hier

dat zal allemaal wel niet passen in combinatie met het meeste 13 inch lichtmetaal, toch?
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #26 Gepost op: ma, 08 mei 2006, 21:05:57 »
heb geen 13 duimers meer  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #27 Gepost op: ma, 08 mei 2006, 21:50:13 »
heb geen 13 duimers meer  :D

dat dacht ik al, bij mij komen er wel 13 inch velgjes onder (degene op de foto die ik eerder heb gepost) 5,5 inch breed ik moet alleen even kijken wat voor bandjes ik eronder doe
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #28 Gepost op: ma, 15 mei 2006, 20:06:44 »
Na een weekje niet veel gedaan te hebben, behalve de spandoek vervangen te hebben door een hoedenplank ben ik vandaag lekker naar een paar slopen geweest en wat onderdeeltjes gehaald. Waaronder een stuurtje en witte richtingaanwijzerglaasjes.

Hier wat foto's, eerst de foto van het orginele stuurtje
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #29 Gepost op: ma, 15 mei 2006, 20:08:06 »
en dan nu het nieuwe stuurtje, uit een Golf 2 GTI, maar dit type heb ik vaker gezien
Pimp my Polo