Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 41232 keer)

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #150 Gepost op: do, 30 nov 2006, 09:35:43 »
Zoek maar even uit wat nieuwe toplagers kosten.

dat zijn de kosten niet heb sachs liggen kosten nog geen 25 euro perstuk nieuw



Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #151 Gepost op: do, 30 nov 2006, 11:50:21 »
zeer graag Dennis  -thumbsup-
Na volgende week vind ik ook prima, ik moet eerst aan stabilisatieblokjes zien te komen blijkbaar.  :(

Welnee joh, nergens voor nodig!
Natuurlijk verbetert het weggedrag met wellemsblokken aanzienlijk, maar ook zonder wellemsblokken en verlaging is het al een hele vooruitgang hoor!
Rij inmiddels ook al lange tijd met verlaging en zonder wellemsblokken, gaat prima!!

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #152 Gepost op: do, 30 nov 2006, 12:23:10 »
zeer graag Dennis  -thumbsup-
Na volgende week vind ik ook prima, ik moet eerst aan stabilisatieblokjes zien te komen blijkbaar.  :(

Welnee joh, nergens voor nodig!
Natuurlijk verbetert het weggedrag met wellemsblokken aanzienlijk, maar ook zonder wellemsblokken en verlaging is het al een hele vooruitgang hoor!
Rij inmiddels ook al lange tijd met verlaging en zonder wellemsblokken, gaat prima!!

het gaat meer om de uitlijning, opnieuw laten uitlijnen gaat vast meer kosten dan een set wellemsblokjes
Pimp my Polo

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #153 Gepost op: do, 30 nov 2006, 12:35:33 »
Blokjes kosten 50-55 euro per set.

G-Laderseite

Edit: 65 euro!




Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #154 Gepost op: do, 30 nov 2006, 12:36:47 »
Volgens mij zijn de kosten voor een set wellemsblokken duurder hoor!
Ik dacht dat uitlijnen niet meer hoeft te kosten dan 40 euries..  -dunno-

Gr. Vincent

Edit: Dennis was eerder.. :)




Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #155 Gepost op: do, 30 nov 2006, 12:42:50 »
zeer graag Dennis  -thumbsup-
Na volgende week vind ik ook prima, ik moet eerst aan stabilisatieblokjes zien te komen blijkbaar.  :(

Welnee joh, nergens voor nodig!
Natuurlijk verbetert het weggedrag met wellemsblokken aanzienlijk, maar ook zonder wellemsblokken en verlaging is het al een hele vooruitgang hoor!
Rij inmiddels ook al lange tijd met verlaging en zonder wellemsblokken, gaat prima!!

het gaat meer om de uitlijning, opnieuw laten uitlijnen gaat vast meer kosten dan een set wellemsblokjes

Sinds wanneer kun je uitlijnen achterwege laten na het compleet uit elkaar trekken van je voorwielophanging?  
 -gert-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #156 Gepost op: do, 30 nov 2006, 13:06:14 »
Wanneer je de rijhoogte niet verandert en dezelfde spoorstangen gebruikt, kan er in principe weinig veranderen aan de uitlijning.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #157 Gepost op: do, 30 nov 2006, 13:07:01 »
zeer graag Dennis  -thumbsup-
Na volgende week vind ik ook prima, ik moet eerst aan stabilisatieblokjes zien te komen blijkbaar.  :(

Welnee joh, nergens voor nodig!
Natuurlijk verbetert het weggedrag met wellemsblokken aanzienlijk, maar ook zonder wellemsblokken en verlaging is het al een hele vooruitgang hoor!
Rij inmiddels ook al lange tijd met verlaging en zonder wellemsblokken, gaat prima!!

het gaat meer om de uitlijning, opnieuw laten uitlijnen gaat vast meer kosten dan een set wellemsblokjes

Sinds wanneer kun je uitlijnen achterwege laten na het compleet uit elkaar trekken van je voorwielophanging?  
 -gert-

dat had ik begrepen van Paul (zie vorige pagina)
Pimp my Polo

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #158 Gepost op: do, 30 nov 2006, 14:43:43 »
volgens mij als je nieuwe toplagers monteert, je draagarmen etc. allemaal losgehad hebt kan je het beste de auto ook uit laten lijnen.

Ik ga binnenkort spoorstangkogels, toplagers, draagarmrubbers en wellemsblokjes vervangen/monteren. Daarna laat ik de auto goed uitlijnen, dan hoef ik mee daar geen zorgen meer over te maken.

Kost 1 keer een beetje geld, maar dan is ook alles goed. Spoorstangkogel is ruim, toplagers zijn volgens mij ok niet heel nieuw meer. Daarom alles maar in 1 keer.

Heb 2 nieuwe toplagers (sachs) gekocht via Ebay incl. verzenden voor 25.90 euro.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #159 Gepost op: do, 30 nov 2006, 15:43:06 »
>> Uitlijnen versus sporing instellen <<

Er zijn maar weinig werkzaamheden aan de voorwielophanging waarbij je geen onderdelen vervangt waardoor de boel kan veranderen.

Omdat de meeste uitlijnboeren toch alleen maar de spoorstangen opnieuw afstellen (en de rest vergeten) is het echter niet altijd zinvol :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #160 Gepost op: do, 30 nov 2006, 15:57:51 »
>> Uitlijnen versus sporing instellen <<

Er zijn maar weinig werkzaamheden aan de voorwielophanging waarbij je geen onderdelen vervangt waardoor de boel kan veranderen.

Omdat de meeste uitlijnboeren toch alleen maar de spoorstangen opnieuw afstellen (en de rest vergeten) is het echter niet altijd zinvol :)

Jaja, das net zoiets als je kop niet laten vlakken omdat hij er nog wel recht uitziet. Dat HOEFT ook niet fout te gaan. Ik blijf bij mijn mening! Ken teveel mensen die naderhand komen zeuren dat de banden schuin afslijten ed.

(hoewel de Vento ook niet uitgelijnd is na vervangen van een kruiskoppeling in de aandrijfas)
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #161 Gepost op: do, 30 nov 2006, 22:20:45 »
Heb de Jetta ook met een scheef oog uitgelijnd na het verlagen (40mm veren).
Geen scheef afgesleten banden, maar optimaal is het niet.

Als er zeer binnenkort nieuwe voordempers onder gaan, dan gaat er zeker uitgelijnd worden.

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #162 Gepost op: do, 30 nov 2006, 22:35:00 »
Ook ik heb mijn polo's nog nooit uitgelijnd na verlaging of het plaatsen van andere schokbrekers, en ik heb er nog geen problemen mee gehad. Denk je dat ze bij een garage bedrijf je auto altijd uitlijnen bij vervanging van bijvoorbeeld een schokbreker? Lijkt me niet waarschijnlijk. -wanker-

Gewoon eronder schroeven die veren, alleen je toplagers zouden eventueel verrot kunnen zijn. volgens mij kan je niet veel meer (duurs) tegen kunnen komen dan dat.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #163 Gepost op: vr, 01 dec 2006, 10:28:12 »
Heb zelf wel last gehad van schuin afgesleten banden na verlaging met sportkoni's en wellums-blokjes... Maar dat was meer omdat het 'hoek-gehalte' enorm verbeterde  -naughty-

Mijn standaardbanden slijten vanaf die tijd meer aan de buitenkant, dan binnen. Ze staan op het oog netjes 'recht' op de straat. In nat weer is de grip ook nog steeds gewoon goed.
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #164 Gepost op: vr, 01 dec 2006, 12:07:39 »
Heb zelf wel last gehad van schuin afgesleten banden na verlaging met sportkoni's en wellums-blokjes... Maar dat was meer omdat het 'hoek-gehalte' enorm verbeterde  -naughty-

Mijn standaardbanden slijten vanaf die tijd meer aan de buitenkant, dan binnen. Ze staan op het oog netjes 'recht' op de straat. In nat weer is de grip ook nog steeds gewoon goed.

Hmm,

De toektoek is met 40mm Merwede veren iets of wat richting asfalt gezakt...
Omdat ik niet veel met de auto rij, en de achteras zeer binnenkort nog los moet (d'r hangt nu geen tank onder), is hij nog niet uitgelijnt.

Sturen is er nu echt niet meer bij. De voorwielen staan ongeveer onder de auto zoals de achterwielen onder deze notch:
klik (dat wordt dus sleufgaten vijlen).

Uitlijnen na verlaging lijkt mij dus zeker geen overbodig luxe :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken