Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 40506 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #30 Gepost op: ma, 15 mei 2006, 20:09:02 »
en dan nu de witte Hella richtingaanwijzers
Pimp my Polo

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #31 Gepost op: ma, 15 mei 2006, 21:45:58 »
Mijn bescheiden mening -hug- :
Bah......een golluf-stuur in een polo -gert-

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #32 Gepost op: di, 16 mei 2006, 03:28:00 »
Mijn bescheiden mening -hug- :
Bah......een golluf-stuur in een polo -gert-

Tja, het is niet het mooiste stuurtje, maar ik denk dat hij net iets fijner voelt, maar dit moet ik nog proberen, en ik vind hem ook net iets mooier dan het orgineel, maar smaken verschillen, en dat is maar goed ook.  -hug-

I wilde er ook liever een leuk sportstuurtje in doen, maar degene die ik op de sloop uit een polo sprinter gehaald heb heeft een kleine naaf, jammer maar helaas dus, die gaat in de verkoop.  -thumbsup-
Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #33 Gepost op: di, 16 mei 2006, 07:54:20 »
Of je haalt de bus van je eigen stuurstang af....


Als je goed kijkt, zit er een 'adapter' bus over de stuurstang. Deze kan eraf (met een geschikte trekker, zelfbouw ofzo) en tada: je Personal stuurtje past.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #34 Gepost op: di, 16 mei 2006, 09:07:18 »
6n stuurtje, dan wel het 3 spaaks model vind ik een mooi stuurtje, hebk ook in de 6n en blijft t toch binnen de polo familie....

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #35 Gepost op: di, 16 mei 2006, 16:00:27 »
Of je haalt de bus van je eigen stuurstang af....


Als je goed kijkt, zit er een 'adapter' bus over de stuurstang. Deze kan eraf (met een geschikte trekker, zelfbouw ofzo) en tada: je Personal stuurtje past.

dat ga ik eens proberen, het is een erg mooi stuurtje, ik hoop dat die adapter er niet te moeilijk afgaat.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #36 Gepost op: di, 16 mei 2006, 19:47:21 »
Of je haalt de bus van je eigen stuurstang af....


Als je goed kijkt, zit er een 'adapter' bus over de stuurstang. Deze kan eraf (met een geschikte trekker, zelfbouw ofzo) en tada: je Personal stuurtje past.

dat ga ik eens proberen, het is een erg mooi stuurtje, ik hoop dat die adapter er niet te moeilijk afgaat.

ik heb even gekeken of en hoe ik die adapterbus eraf kan halen, maar hij zit te vast om hem eraf te halen met de spullen die ik heb, dus morgen even een poelietrekkertje aan mijn gereedschapskist toevoegen  -klus-
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #37 Gepost op: wo, 17 mei 2006, 15:07:25 »
Of je haalt de bus van je eigen stuurstang af....


Als je goed kijkt, zit er een 'adapter' bus over de stuurstang. Deze kan eraf (met een geschikte trekker, zelfbouw ofzo) en tada: je Personal stuurtje past.

dat ga ik eens proberen, het is een erg mooi stuurtje, ik hoop dat die adapter er niet te moeilijk afgaat.

ik heb even gekeken of en hoe ik die adapterbus eraf kan halen, maar hij zit te vast om hem eraf te halen met de spullen die ik heb, dus morgen even een poelietrekkertje aan mijn gereedschapskist toevoegen  -klus-

ok, ik heb geprobeert die adapterbus eraf te krijgen met een poelitrekker, en een baco (om achter de bus te grijpen en daarachter de poelitrekker te grijpen) maar er is geen beweging in te krijgen.

Wie heeft ervaring met die adapters verwijderen? Wat doe ik verkeerd?
Pimp my Polo

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #38 Gepost op: wo, 17 mei 2006, 17:34:15 »
Stuurstang uitbouwen! In de bankschref plaatsen, goed verhitten en met beitel en hamer de adapterbus eraf slaan!

Al ga je slaan terwijl de stang nog in het stuurhuiszit dan heb je de kans dat je de 2 delige stuurstang uit elkaar slaat! En let op achter de adapterbus zit een veer! Ik heb hem al een keer door m,n achterruit gehad!!! Gelukkig zat er toen geen raam in!  -hitit-
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #39 Gepost op: wo, 17 mei 2006, 17:50:30 »
Huh?

Ik heb t (meerdere keren) gedaan met een eigen gemaakte trekker, hamer schroevendraaier en stompe beitel..


Trekker is t beste.. volgens mij moeten er zelfs ergens ploaties van zijn:

Twee bouten naast elkaar in een stuk hout draaien, zodat de kopjes precies achter de rand van de adapter blijven steken. Vervolgens een bout vanaf de andere kant door t hout draaien, die precies op t midden van de stuurstang uitkomt. Draai deze aan, dan trekken de 2 boutkopjes de adapter van de stuurstang.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #40 Gepost op: wo, 17 mei 2006, 18:41:00 »
Huh?

Ik heb t (meerdere keren) gedaan met een eigen gemaakte trekker, hamer schroevendraaier en stompe beitel..


Trekker is t beste.. volgens mij moeten er zelfs ergens ploaties van zijn:

Twee bouten naast elkaar in een stuk hout draaien, zodat de kopjes precies achter de rand van de adapter blijven steken. Vervolgens een bout vanaf de andere kant door t hout draaien, die precies op t midden van de stuurstang uitkomt. Draai deze aan, dan trekken de 2 boutkopjes de adapter van de stuurstang.

ik heb hem met een poelitrekker eraf proberen te krijgen, maar er zit geen enkele beweging in, is die adapterbus eigenlijk een geheel totaan de veer? Of is het eigenlijk alleen maar totaan het randje?
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #41 Gepost op: za, 20 mei 2006, 07:11:36 »
Huh?

Ik heb t (meerdere keren) gedaan met een eigen gemaakte trekker, hamer schroevendraaier en stompe beitel..


Trekker is t beste.. volgens mij moeten er zelfs ergens ploaties van zijn:

Twee bouten naast elkaar in een stuk hout draaien, zodat de kopjes precies achter de rand van de adapter blijven steken. Vervolgens een bout vanaf de andere kant door t hout draaien, die precies op t midden van de stuurstang uitkomt. Draai deze aan, dan trekken de 2 boutkopjes de adapter van de stuurstang.

ik heb hem met een poelitrekker eraf proberen te krijgen, maar er zit geen enkele beweging in, is die adapterbus eigenlijk een geheel totaan de veer? Of is het eigenlijk alleen maar totaan het randje?

er zit geen enkele beweging in, hij zit er zo verschrikkelijk strak op, ik denk dat er een gasbrander bij moet komen, maar die heb ik niet, en ik heb geen zin om de hele stuurstang los te maken  :(
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #42 Gepost op: za, 20 mei 2006, 18:03:06 »
Vandaag heb ik een set corrado stoelen gekocht, met wat problemen.

-Hoogteverstellingshandvaten van de zitting zijn er niet bij, en bij de bijrijders stoel is een stukje van de hoogteverstellingsstang afgebroken.
-Handvat voor het neerklappen van de rugleuning van de bestuurdersstoel is kapot.
-Standaard slijtage aan de bestuurdersstoel
-Er zitten geen gordel-insteek gevallen bij, en die van mijn standaard polo stoelen willen er niet af
 -boehoe-  dus ik heb ze er nog niet in zitten.

Maarja, ik hoop volgende week dit nog op te kunnen lossen, hopelijk door een uitstapje naar de sloop te maken.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #43 Gepost op: ma, 22 mei 2006, 17:28:33 »
na een ochtendje sloopbezoek en sleutelen zijn er weer een aantal dingen aan mijn polotje verandert  -klus-

-De corrado stoelen zijn voorzien van (golf 2) gordel-insteek-gevallen, het werkt, maar het steekt wel een eind omhoog.

-de bestuurdersstoel is voorzien van een nieuwe rugleuning-neerklap-hendel.

-de bestuurdersstoel is voorzien van een geimproviceerde zittinghoogte-verstelling-hendel (uit sportstoeltjes van een golf2, het past niet goed, maar het werkt voorlopig) de bijrijdersstoel moet nog even wachten.

-de corrado stoelen zijn geplaatst, en natuurlijk uitvoerig getest  -love-

-na op de sloop een cockpitje met toerenteller gevonden te hebben is die er ook op gezet, hiervan eerst de foto, die van de stoelen komen erna.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #44 Gepost op: ma, 22 mei 2006, 17:34:53 »
en hier de corradostoelen gezien vanaf bestuurderskant
Pimp my Polo