Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 40503 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #75 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 21:03:14 »
Origineel: 155-70-13 / 165-65-13 (G40 175-60-13)

Zijn die velgen 5,5 inch breed? => zou ik 165-65-13 nemen

ja, ze zijn 5,5 inch breed, maar ik denk dat breder dan 155 te breed zal zijn voor de achterwielkassen, die orginele maten die je noemt hebben volgens mij alleen toepassing op de derby/classic en coupe, en niet op de steilheck, daar is orgineel nooit breder dan 155 op gemonteerd, maar hier zijn ook orgineel nooit 5,5 inch velgen op geleverd zover ik weet. de 155/80 R13 banden die nu op de nieuwe velgen zitten heb ik achteraan getest, en er is niet veel ruimte over, dus breder dan 155 lijkt me geen goed idee.

edit: je bent de maten 135/80 R13 en 145/80 R13 vergeten, dit zijn ook orginele maten, maar ik denk niet dat die op een 5,5 inch brede velg zullen passen  -thumbsup-



Pimp my Polo

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #76 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 21:08:07 »
Op al onze steilhecks heeft 165/65/13 gezeten, past prima.
Zelfs op de groene hebben we tijdelijk met die maat gereden en dat ging ook goed ondanks dat ie "iets" lager ligt dan standaard.

Het lijkt me zowiezo dat je geen 80 wilt, wie wil er nou meer wang? Less is more!!



Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #77 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 21:27:36 »
Op al onze steilhecks heeft 165/65/13 gezeten, past prima.
Zelfs op de groene hebben we tijdelijk met die maat gereden en dat ging ook goed ondanks dat ie "iets" lager ligt dan standaard.

Het lijkt me zowiezo dat je geen 80 wilt, wie wil er nou meer wang? Less is more!!

tja, minder wang vind ik niet erg, maar dan alleen in combinatie met een grotere velg, de wielkassen moeten natuurlijk niet minder gevuld worden.

Misschien dat bij mij hij al bijna aanloopt vanwege een andere ET waarde van de velgen, aan de binnenkant heb ik nog genoeg ruimte, maar aan de binnenkant in de achterwielkassen lopen de 155/80 banden op die velgen bijna aan, dus 165/65/13 durf ik eigenlijk niet aan.
Pimp my Polo

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #78 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 21:36:14 »
Op al onze steilhecks heeft 165/65/13 gezeten, past prima.
Zelfs op de groene hebben we tijdelijk met die maat gereden en dat ging ook goed ondanks dat ie "iets" lager ligt dan standaard.

Het lijkt me zowiezo dat je geen 80 wilt, wie wil er nou meer wang? Less is more!!

tja, minder wang vind ik niet erg, maar dan alleen in combinatie met een grotere velg, de wielkassen moeten natuurlijk niet minder gevuld worden.

Misschien dat bij mij hij al bijna aanloopt vanwege een andere ET waarde van de velgen, aan de binnenkant heb ik nog genoeg ruimte, maar aan de binnenkant in de achterwielkassen lopen de 155/80 banden op die velgen bijna aan, dus 165/65/13 durf ik eigenlijk niet aan.

155/80 is ook veels te groot, 165/70 is zo 9mm (x2) lager en zal dus niet snel gaan aanlopen.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #79 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 21:51:50 »
Op al onze steilhecks heeft 165/65/13 gezeten, past prima.
Zelfs op de groene hebben we tijdelijk met die maat gereden en dat ging ook goed ondanks dat ie "iets" lager ligt dan standaard.

Het lijkt me zowiezo dat je geen 80 wilt, wie wil er nou meer wang? Less is more!!

tja, minder wang vind ik niet erg, maar dan alleen in combinatie met een grotere velg, de wielkassen moeten natuurlijk niet minder gevuld worden.

Misschien dat bij mij hij al bijna aanloopt vanwege een andere ET waarde van de velgen, aan de binnenkant heb ik nog genoeg ruimte, maar aan de binnenkant in de achterwielkassen lopen de 155/80 banden op die velgen bijna aan, dus 165/65/13 durf ik eigenlijk niet aan.

155/80 is ook veels te groot, 165/70 is zo 9mm (x2) lager en zal dus niet snel gaan aanlopen.

de hoogte is niet het probleem, het is de breedte
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #80 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 21:55:52 »
swoh met de juiste velgen origineel op 5,5 j past 165/65 zonder aanlopen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #81 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 21:57:08 »
heb zelfs in een grijs verleden onder de steilheck van wendy 185/50-14 gedaan ,maar das dan met uitgerolde wielkasten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #82 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 22:18:47 »
swoh met de juiste velgen origineel op 5,5 j past 165/65 zonder aanlopen

ja, ik denk dat het aan de ET waarde van mijn velgen ligt, deze is namelijk 43 geloof ik, waardoor de hele boel al wat verder naar buiten staat, dus veel heb ik niet over, maar 155/70/13 bandjes lijken mij wel voldoende voor mijn 55pk NZ'je
Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #83 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 22:34:05 »
PoloDennis:

Hoe hoger de ET waarde, hoe beter!

ET 43 betekend dat de velg juist relatief ver richting schokbreker staat ipv richting spatbordrandje.

De maten volgens het boekje:
135(S)R13        (zou je kunnen vertalen als 135/90R13, maar zo heten ze officieel niet)
145R13  (of zo je wilt: 145/80R13)
155/70R13

165/65R13 is bij Coupe alleen geleverd, op een 5,5inch brede velg met ET 38.
165/65R13 past ook op een steilheck, alleen moet de ET dan echt niet lager worden dan die 38. Maar jij hebt een ET van 43, dus t past alleen maar beter.

Ter informatie:
Ik had onder mijn 2-tone 175/60R13 op 5,5Inch ET 43.. Deze steilheck was rondom 60/60 verlaagd en liep BIJNA niet aan.. Alleen als ie VOL beladen was, in een scherpe bocht, dan zette de achteras zich ietsje,... en hoorde je m nipt de wielkasten raken: ophangrubbers van de achteras waren dus gewoon op.

Ik rijdt nu op 175/50R14, op 6Inch breed, et 48 : Loopt ab-so-luut niet aan. Ook niet toen ie achteraan enorm verlaagd was (blok+bak+assen achterin).



Ik heb in mijn 'lange' steilheck-leven echter nog niet van een steilheck gehoord met bredere banden dan 175 die wel pastten zonder te rollen: 185 = rollen vereist.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #84 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 22:42:03 »
PoloDennis:

Hoe hoger de ET waarde, hoe beter!

ET 43 betekend dat de velg juist relatief ver richting schokbreker staat ipv richting spatbordrandje.

De maten volgens het boekje:
135(S)R13        (zou je kunnen vertalen als 135/90R13, maar zo heten ze officieel niet)
145R13  (of zo je wilt: 145/80R13)
155/70R13

165/65R13 is bij Coupe alleen geleverd, op een 5,5inch brede velg met ET 38.
165/65R13 past ook op een steilheck, alleen moet de ET dan echt niet lager worden dan die 38. Maar jij hebt een ET van 43, dus t past alleen maar beter.

Ter informatie:
Ik had onder mijn 2-tone 175/60R13 op 5,5Inch ET 43.. Deze steilheck was rondom 60/60 verlaagd en liep BIJNA niet aan.. Alleen als ie VOL beladen was, in een scherpe bocht, dan zette de achteras zich ietsje,... en hoorde je m nipt de wielkasten raken: ophangrubbers van de achteras waren dus gewoon op.

Ik rijdt nu op 175/50R14, op 6Inch breed, et 48 : Loopt ab-so-luut niet aan. Ook niet toen ie achteraan enorm verlaagd was (blok+bak+assen achterin).



Ik heb in mijn 'lange' steilheck-leven echter nog niet van een steilheck gehoord met bredere banden dan 175 die wel pastten zonder te rollen: 185 = rollen vereist.

oh, ok, misschien ben ik iets te nerveus over de speling die ik over wil houden, en ik dacht dat die ET waarde andersom werkte, weer wat geleerd. Ik zal ook eens kijken wat er prijstechnisch mogelijk is, ik kan het niet te gek maken met mijn beperkte budget.  -thumbsup-
Pimp my Polo

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #85 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 23:08:17 »
Bij die groene kan ik mijn vinger niet eens tussen de wielkast en de band krijgen, maar toch loopt ie niet aan! Dus relaaaaaax!  -prut-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #86 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 23:25:33 »
Mooie bandjes Jaap!  -love-  -boehoe-

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #87 Gepost op: wo, 21 jun 2006, 20:34:44 »
dinsdag de 27e juni is D-Day (apk-dag)

De volgende dingen zijn gedaan:
- vrijwel de hele auto is enkele keren nagelopen en gecontrolleerd, geen noemenswaardige lekkages, een beetje bij waar de versnellingspook de versnellingsbak ingaat.
- een nieuw beugeltje op de uitlaat-middendemper gezet, de oude was verdwenen

De volgende dingen moeten nog:
- mistlampen moeten verwijderd worden (of alleen de lampjes) aangezien die nog niet aangesloten zijn
- de Bosch H4 koplampen worden vervangen door Hella H4 koplampen, omdat 1 stelschroefje op de Bosch koplampen kapot is.
- een kapot cockpitlampje moet vervangen worden, weleenswaar geen afkeurpunt, maar ik doe het toch
- Bedrading van de sigarettenaanstekerverlichting veranderingen (zit ook op de dimmer, en ik wil hem ongedimt hebben)

Puntjes van aandacht
- De tank stroomt een beetje over tijdens het tanken als ik hem helemaal voltank (zodra de pomp afslaat) hoort dit zoals ik dacht, of is er iets lek?
- er is wat roest zichtbaar onder de accubak, vanuit het interieur gezien, vanuit de accubak zelf is echter niets te zien. Een puntje om na de APK iets aan te doen.
- De gordels voorin rollen niet zo goed meer op, eens kijken hoe het gaat als het mechanisme schoon is gemaakt.
- De versnellingsbak blijft steken/plakken in de versnellingen na lange tijd rijden in dezelfde versnelling (uurtje snelweg) versnellingsbak versleten?
- Na een koude start piept de koppeling zo'n 10 seconden, zo lang hij ingetrapt blijft. Bij een warme motor niet, alleen bij een koude start. Drukgroep versleten?

Eerst maar eens de APK doen en dan zien we wel verder wat we nog meer gaan doen, maar een gebrek aan ideen heb ik nog niet, maar een gebrek aan geld deste meer
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #88 Gepost op: ma, 26 jun 2006, 21:22:36 »
en sinds een paar minuten is de auto klaar voor de APK keuring van morgen  :D

Wat is eraan gedaan:

-lampjes uit de mistlampen zijn verwijderd
-koplampen zijn vervangen vanwege en kapotgedraaide stelschroef
-lampjes achter de verwarmingsregeling en de lichtschakelaar zijn vervangen
-1 cockpitlampje is er goed in gezet, was net niet ver genoeg gedraaid om contact te maken  -gert-
-sigarettenaanstekerverlichting (leuk scrabble woord) is veranderd van gedimt naar ongedimt.
-na een paar uur geprobeerd te hebben de oprolveer van de bestuurdersgordel opnieuw te spannen (ik geef niet snel op) toch maar de beste die ik kon vinden van de sloop gehaald (de dealer had geen nieuwe op voorraad, en die had anders ook 80 euro gekost) en erop gezet, het is beter dan wat het was, en volgens mij voldoende om door de APK te komen.
-Trekhaak-stopcontact is doorgemeten en waar nodig verandert. De mistlampdraad en massadraad waren verwisseld en de rechterachterlicht draad maakte geen contact. Nu is alles zoals het hoort.  -klus-

Al met al denk ik dat hij de APK wel doorkomt, en daarna kan ik verder klussen  -love-
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #89 Gepost op: di, 27 jun 2006, 16:06:43 »
zojuist heb ik bericht gehad van de garage dat de remleiding van de hoofdremcilinder naar de achteras vervangen moet worden wegens putcorrosie, geschatte kosten 175 euro  -boehoe-

maar wat moet dat moet, en het moet volgende week, maar tot die tijd mag ik er wel mee door blijven rijden.  -gert-

nouja, maar kijken waar het schip strand

Edit: blijkbaar is het blijven rijden op eigen risico, aangezien hij nog niet APK goedgekeurd is en hij voor 30 juni gekeurd moest worden, maarja, als je de auto nodig hebt heb je geen keus. Volgend jaar maar eerder een APK afspraak maken  :(



Pimp my Polo