Auteur Topic: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40  (gelezen 32054 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #15 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 16:31:21 »
denk niet dat de sletta weggaat .hoe mopet ie anders al het plaatwerk mee krijgen  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #16 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 16:58:08 »
denk niet dat de sletta weggaat .hoe mopet ie anders al het plaatwerk mee krijgen  :D

klik
 :D

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #17 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 17:08:02 »
oke wagenpark blijft gelijk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #18 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 20:29:23 »
oke wagenpark blijft gelijk

Wagenpark is nu even groter, G40 staat voor de deur  -prut-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #19 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 22:19:55 »
Gut, ik kwam hier 5 jaar terug aanzetten met me 2f:
"teveel plastic" "te nieuw" waren de opmerkingen.........
Moet je nou zien -moon-  :D

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #20 Gepost op: di, 24 jul 2007, 01:41:34 »
:)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #21 Gepost op: di, 24 jul 2007, 04:40:01 »
tsja sjon als er weinig meer echte 2tjes te vinden zijn gaan mensen graag aan de plasebo's  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #22 Gepost op: di, 24 jul 2007, 08:39:28 »
dennis heeft toch al de 'echte' 2!!!

een gtg40 is schaars..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #23 Gepost op: di, 24 jul 2007, 11:36:41 »
Dennis -'Polo 86c' Nutter - Eggen

Voor de mensen die het nog niet op was gevallen:

- Audi 50 / Polo 1 - > Check
- Polo 1f -> Check
- Polo 2 -> Check
- Polo 2f -> Check

Jetta: Surrogaat voor alle nog ontbrekende Derby's ? :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #24 Gepost op: di, 24 jul 2007, 13:11:56 »
Meer feiten:
- 3 van de 4 hebben een stalen schuifdak (Audi 50 niet)
- 3 van de 4 staan stil :)
- alle hebben het hoogste motorvermogen dat in het betreffende model leverbaar was.


De 2F G40 is trouwens wat ouder dan gedacht:
in 3/93 op kenteken gezet in Duitsland, maar al gebouwd eind 91 (! ) / begin 92. Ben op onderdelen alleen nog maar productiedata tegengekomen van ein 91.
Chassisnummer bevestigd dit trouwens.

Gisteren alvast een benzineslang vervangen, nu geen benzinelucht meer bij het starten.




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #25 Gepost op: di, 24 jul 2007, 13:16:26 »
Ook maar eens even een OBD-interface (On Board Diagnostic) in elkaar knutselen.
Ik heb het idee dat er heel wat foutcodes in het storingsgeheugen staan en dat de motor in noodloop draait.
Via de OBD-interface zijn deze dan uit te lezen en te wissen.
Heb geen zin om daarvoor naar de garage te moeten.
Al zijn de codes als het goed is ook wel te wissen door de accu een tijdje los te halen, ik ben wel benieuwd welke codes opgeslagen zijn.

Onsteking staat ook niet goed, maar bij het afstellen daarvan krijg je zowieso een foutcode in het geheugen, je moet daarbij namelijk de watertemperatuur-voeler lostrekken.




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #26 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 23:12:44 »
Vandaag wat in elkaar geknutseld.
Helaas de auto nog niet aan de praat gekregen, morgen op het werk proberen eea uitzoeken/proberen.




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #27 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 23:14:17 »
De opstelling:

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #28 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 23:19:54 »
Compressiedruk gemeten, resultaat resp: 11 12 12 12 bar.
Onsteking gesteld, stond ver uit te buurt.
Moet ook met losgetrokken tempsensor en bij 2500 tpm.

Lambdasonde-stekker ligt nu los, aangesloten loopt ie slecht.
Nieuwe sonde ligt klaar, maar voor inouw wil eerst even het volgende doen:
- Arno © G-lader inbouwen, de huidige is inwendig niet helemaal oliedicht met als gevolg: blauwe walm uit de uitlaat.
- intercoolersysteem schoonmaken en nalopen.

Een lambdasonde vindt olie namelijk niet zo leuk...

Ed, bedankt voor de hulp!  -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #29 Gepost op: do, 26 jul 2007, 04:21:25 »
je kunt de oude ook demonteren en met acythyleen vlam ontroeten ,als ze veel olie zien kunnen ze dicht roeten en dus niet meer werken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .