Auteur Topic: Project [ FR-18-TN ] Derby 1f CLS  (gelezen 23963 keer)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [ FR-18-TN ] Derby 1f CLS
« Gepost op: vr, 16 dec 2005, 20:05:37 »
Bij deze als nieuweling op dit digitaal samenzijn, het voorstellen van mijn derby. vorig jaar gekocht van maickel de eigenaar van Speedfactory in Maarheeze. De auto leek vrij goed onderhouden te zijn en dat was hem ook aan te zien.

Eerst even voor de 1e indruk wat plaoties...





beetje kleurverschil, maar in real life niet echt storend.


kamei spoiler zit er inmiddels op, voorbumpertje is vervangen door een zwarte van een polo2, helaas is de originele gescheurd.

op een aantal foto's is een ontbrekend kofferbakslot te zien, onderdeel is inmiddels gevonden en wordt binnenkort gemonteerd, de scherpe kijker had ook 2 verschillende klinken waar kunnen nemen, deze zijn inmiddels beiden zwart (zonder chroom).

originele spiegels liggen klaar, maar deze blijven erop totdat de hele auto een keer gespoten moet worden (over een paar jaar als er geld voor is.) want dan kunnen de gaten waar de huidige spiegels in zitten ook dicht gemaakt worden.

carosserie is aardig hard, accuwak is aanwezig en ook de kriksteun aan best zijde heeft een ander onderkomen gezocht. zal dus gelst moeten worden. wielrandjes achter verdienen ook niet de schoonheidsprijs, maar het kan er mee door.

Hij is verlaagd, maar geen idee hoe veel, wel lekker stug dus ik blijf er lekker af. wielen zijn nu nog de centraas, maar daar moet wat lichters voor terug komen.

plannen op afzienbare termijn:
sparco sprint stoelen plaatsen met 3 punts gordels (ori interieur is verzeten..)

wel zwarten uiteraard!

vervolgens is het de bedoeling dat deze apparaatjes de benzine gaan regelen..

keihin carbs van een honda cb 750 volgens mij.


bewerkte kop, hoeveel en wat precies weet ik niet, moet nog eens nagezien worden met een scherp oog.

van binnen is het ook gezellig.

gepolijste verbrandingsruimtes..

dit alles komt op een HB Blokkie van de eerste series, volgens overleveringen ooit in een audi 50 gezeten.

nokkenas eerst waarschijnlijk nog even origineel, maar wil wel naar wat scherper toe in een later stadium.

bak is nog de standaard 4-bak, maar als een 8p mijn pad kruist komt die er onder, is geen prioriteit. koppeling kan ook nog wel ff mee.

uitlaat wordt niet al te gek, misschien een sidepipe nog even kijken hoe dat staat en hoe het uitkomt met dempers.. hoef geen aandachttrekkend gebrul als het niet nodig is.

verder staan er nog een set verstevigingen op het verlanglijstje, kooi, bruggen voor en achter, querlenker verbinding en misschien nog een keer ombouwen naar dreieckslenker.

alles in eerste instantie niet al te extreem, blijft mijn enige auto. maar als er in de toekomst weer een keer een 2e komt moet alles goed te gebruiken zijn voor een iets extremere setup.

veel geouwehoer.. maar nu gaat ik afsluiten en wachten op commentaren.

graag ook wat tips over de bruikbaarheid van deze carbs en hoe ik de kop na kan zien (hij komt van dennis, misschien weet iemand een historie van het ding op te vissen.. zal thuis voor de volledigheid het vagnummer eens opzoeken dan weten we ook weer waar ie af komt.

tja en verder.. post ik later wel weer eens.
« Laatst bewerkt op: zo, 09 nov 2008, 12:53:00 door Jaap »
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #1 Gepost op: vr, 16 dec 2005, 20:26:03 »
Even voor alle duidelijkheid, dit gevalletje staat toch ook nog te koop? Of heb ik iets gemist?  -dunno-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #2 Gepost op: vr, 16 dec 2005, 20:56:04 »
Zover ik 't snapte: 1 van 2 moest buiten.
Passat is verkocht, dus Derby blijft.........correct me if I'm wrong.

Ontopic:
Zozo: je hebben leuke plannen met de Derby -klus-

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #3 Gepost op: vr, 16 dec 2005, 22:18:41 »
inderdaad..
 1 van de 2 moest buiten.. nu is de auto die economisch het meest ideaal buiten gestampt kon worden de deur uit, dus deze blijft naat alle waarschijnlijkheid.

met mezelf weet ik het echter nooit, had de passat al een jaar te koop vandaar dat deze te koop stond.. werd er financieel beetje hopeloos van om er 2 te hebben.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #4 Gepost op: vr, 16 dec 2005, 22:29:46 »
Goeie keus, kan niet anders zeggen  -thumbsup-
Enne leuke plannen idd...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #5 Gepost op: za, 17 dec 2005, 02:22:43 »
laten we het zo stellen, Hij heeft het zo gewild...

 -dunno-  -hug-  -love-
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #6 Gepost op: za, 17 dec 2005, 09:07:48 »
Kiezen tussen een Passat of een Derby ? tssss -gert- :)

Maar met de bruikbaarheid van die carbs zit het wel goed  -thumbsup-  ( mits het setje 100% is natuurlijk ).

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #7 Gepost op: za, 17 dec 2005, 09:50:41 »
En laat dat VAG nummer maar achterwege:

't is een kop met verbrandingruimte in de kop, enkele olie-drukschakelaar aansluiting, etc etc.

HA, HH, HB -> allemaal dezelfde kopjes...

Klepzetels controleren op beschadigingen en inslijpen, eventueel geleiders vernieuwen (indien geschiedenis compleet onbekend), pasvlak vlakken en gaan!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #8 Gepost op: za, 17 dec 2005, 12:35:18 »
Citaat
Klepzetels controleren op beschadigingen en inslijpen, eventueel geleiders vernieuwen (indien geschiedenis compleet onbekend), pasvlak vlakken en gaan!


iemand een aanrader van een boek waar duidelijk in staat hoe dat werkt? Vlakken/controleren laat ik wel doen (serge??-hug-), maar de rest doe ik graag zelf. -klus-
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #9 Gepost op: za, 17 dec 2005, 12:37:16 »
oh en trouwens..

mocht er iemand zoon 1f derby grilletje tegen komen... laat het ff weten (als je hem niet zelf nodig hebt)

en zou iemand voor mij even kunnen kijken in de etka wat zoon grilletje NOS kost bij de dealer, mits nog verkrijgbaar?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #10 Gepost op: za, 17 dec 2005, 13:16:49 »
en zou iemand voor mij even kunnen kijken in de etka wat zoon grilletje NOS kost bij de dealer, mits nog verkrijgbaar?

= niet meer leverbaar volgens etka.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #11 Gepost op: za, 17 dec 2005, 14:41:30 »
Citaat
Klepzetels controleren op beschadigingen en inslijpen, eventueel geleiders vernieuwen (indien geschiedenis compleet onbekend), pasvlak vlakken en gaan!


iemand een aanrader van een boek waar duidelijk in staat hoe dat werkt? Vlakken/controleren laat ik wel doen (serge??-hug-), maar de rest doe ik graag zelf. -klus-

In de Olving vraagbaak staat het al duidelijk beschreven.
De klepgeleiders moesten zowieso vervangen worden, en vlakken was ook wel nodig.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #12 Gepost op: za, 17 dec 2005, 14:55:04 »
dan zal ik de olving er eens op naslaan.. in de haynes staat het dan vast ook wel.

vlakken zal ik wel laten doen.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #13 Gepost op: zo, 18 dec 2005, 17:40:55 »
vandaag de mogelijkheden van de dremel maar eens uitgetest, helaas hebben de opzetstukjes het einde niet gehaald dus maar een gedeelte kunnen doen.

de verbrandingsruimten een beurtje gegeven:


ook de bovenkant van de koppen van de carbs een beurtje gegeven.. ze zeggen wel rennmotoren tragen kein chrom, maar een beetje polijstwerk kan wel vind ik..



kan ik dinsdag met een gerust hart op vakantie zullen we maar zeggen.



algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #14 Gepost op: di, 20 dec 2005, 15:01:11 »
Leuke carbs... heb zelf ook 2 setjes. Waarschijnlijk levert het minder dat de wat nieuwerwetsere CBR carbs, maar optisch doen de CB bol d'or cars het erg goed.  -hitit-

één van mijn setjes is inmiddels zwart gelakt met gepolijste dekseltjes (inc weggeslepen logo's)  -hitit-  -love-