Auteur Topic: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f  (gelezen 87370 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #135 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 21:03:46 »
Zo dan, na 2 weken wachten op een geleende klepveertang erachter gekomen dat deze NIET paste.... -boehoe-
(maar lijmklem+ringsleutel werkt ook blijkt nu  -klus-)

Kopje is dan eindelijk kaal, zaterdag even de hogedrukreiniger aanzwengelen en dan klepjes opnieuw inslijpen en alles terug opbouwen.

Waar kun je het beste gewicht van de zuiger+drijfstang afhalen om ze onderling in overeenstemming te brengen??
inventief met gereedschap  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #136 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 21:05:28 »
Ziet er (volgens mij) best vers uit.
meten is weten ,op het oog wil niet altijd goed gaan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #137 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 21:06:30 »
meten is weten ,op het oog wil niet altijd goed gaan

Mijn oog wordt volgende week bijgestaan door fatsoenlijk meetgereedschap.  -thumbsup-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #138 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 22:38:04 »
Koen met een bril? Dat moet ik zien :)

Maar ehmz: Goed bezig Koen!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #139 Gepost op: do, 06 mrt 2008, 15:03:04 »
Maarre, waar kun je het beste gewicht verwijderen van drijfstang+zuiger?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #140 Gepost op: do, 06 mrt 2008, 18:17:21 »
doet maar -ja- -thumbsup- bellen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #141 Gepost op: za, 08 mrt 2008, 13:31:52 »
Maarre, waar kun je het beste gewicht verwijderen van drijfstang+zuiger?


Zuiger: op de bodem zie je cijfertjes gegoetn
drijfstangkappen: idem
drijfstangen: langs de randen zie je giet-randen

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #142 Gepost op: za, 08 mrt 2008, 17:07:10 »
Zuiger: op de bodem zie je cijfertjes gegoetn
drijfstangkappen: idem
drijfstangen: langs de randen zie je giet-randen



wedden dat er meer te halen is
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #143 Gepost op: za, 08 mrt 2008, 18:45:06 »
Ja,. d'r is veeeel meer te halen, maar volgens mij wil Koen ze toch alleen 'gelijk in gewicht' brengen?
Zoals ik destijds met de ABD/MH combo heb gedaan? (scheelde ook grammen)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #144 Gepost op: zo, 09 mrt 2008, 12:08:10 »
Ja,. d'r is veeeel meer te halen, maar volgens mij wil Koen ze toch alleen 'gelijk in gewicht' brengen?
Zoals ik destijds met de ABD/MH combo heb gedaan? (scheelde ook grammen)

Klopt, Koen wil graag een zo soepel lopend blok met zo weinig mogelijk investering. En dus ook graag zo betrouwbaar mogelijk.
(Koen overweegt nu inbouw Starletblok?  -gumuz-)
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #145 Gepost op: zo, 09 mrt 2008, 12:21:17 »
stop die starlet maar waar jij normaal je migraine zetpillen stopt  -nana-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #146 Gepost op: di, 18 mrt 2008, 13:01:49 »
Morgen APKtje hoop ik. Voor het eerst zonder erbij aanwezig te zijn (krijg geen vrij  -boehoe-)
Over 2 weken een heel weekend alleen thuis: Dat wordt een heel weekend in de garage  -klus-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #147 Gepost op: do, 20 mrt 2008, 13:05:34 »
Afgekeurd. :(

Co te hoog.
Gordel bijrijderskant blokkeert niet goed.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #148 Gepost op: do, 20 mrt 2008, 13:15:16 »
Co te hoog ? Zover ik weet mag je bijna onverbrande benzinedampen eruit gooien voor de APK omdat het een oud gebakkie is .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #149 Gepost op: do, 20 mrt 2008, 13:31:32 »


De emissiebestrijdingssystemen hoeven niet gecontroleerd te worden of ze aanwezig zijn en/of werken. Lambda hoeft ook niet kloppend te zijn en koolmonoxide ook niet, MAAR je moet wel gewoon voldoen aan de voor jouw geldende maximum CO % (in jouw geval 4,5%)??

Maar tenzij het een echte oldtimer is, gaat dat verhaal niet meer op. Wanneer is een auto voor de APK normen een échte oldtimer?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983