Auteur Topic: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f  (gelezen 88052 keer)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #180 Gepost op: di, 22 apr 2008, 21:02:28 »
(reserve-)blok daarstraks afgeleverd bij de revisieboeah. Boren en honen aub!  -klus-

Is wrschnlk voor het weekend klaar.  -ja-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #181 Gepost op: di, 22 apr 2008, 22:27:35 »
En dan alsnog die gereviseerde GF inlaaien en wegzetten?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #182 Gepost op: wo, 23 apr 2008, 07:29:15 »
En dan alsnog die gereviseerde GF inlaaien en wegzetten?


Nee, wat moet ik met dat blok? Ga trouwens ook naar een ander revisiebedrijf. (veel dichterbij en zelfs iets goedkoper nog)
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #183 Gepost op: wo, 23 apr 2008, 11:24:38 »
Dan is die voor mij ook dichtbij .. moet ik ff in mijn achterhofd houden met straks de 900 cc blokkies :D

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #184 Gepost op: za, 26 apr 2008, 17:24:51 »
Gisterenavond blok opgehaald en daarnet maar even snel de nokkenas gemonteerd.
Lekker dat ik dus originele zuigerveren besteld heb voor mijn 1e overmaat zuigers... :(
Maandag dus op zijn vroegst de rest monteren, mits die klotedingen op voorraad zijn (niet dus)

Maar goed, blok is opgeboord naar 1e overmaat minus 0,01mm (zover waren de zuigers reeds versleten), wat na nameten blijkt te kloppen.
Dus blijkbaar toch een goeie revisieboeah:
Keers Motoren Revisie in Breda (Rudonk 25).  -thumbsup-
Boren, honen en reinigen voor de vriendelijke prijs van 140 Euro, en dat is dan zelfs inclusief de BTW.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #185 Gepost op: za, 26 apr 2008, 17:29:22 »
Ga ik mijn blok nog verven:denk het niet.
Ga ik mijn blok verder optisch aanpakken: denk erover om alle (zichtbare) bouten en moeren te vervangen door RVS. Spruitstuk wordt ook RVS.
Ga ik nog lang bezig zijn: denk het wel, ik ken mezelf (deadline is 30 mei ivm APK)
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #186 Gepost op: za, 26 apr 2008, 19:06:26 »
Ga ik mijn blok nog verven:denk het niet.
Suggestie: potje hammerrite en klein kwastje doet 't prima en snel klaar

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #187 Gepost op: ma, 05 mei 2008, 20:02:34 »
Even een vraag of wat:
Een verse koppakking moet lekker inbranden toch?
Aangezien mijn motorcarbs nog nooit op een Polo gelopen hebben wordt dat dus geen succes?
Dus beter eerst de carbs grof afstellen op mijn ouwe blok totdat ze iig stationair willen draaien?

 -dunno-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #188 Gepost op: ma, 05 mei 2008, 20:26:40 »
Je had toch meer aan het blok gedaan dan alleen een nieuwe koppakking?
Een koppakking hoeft niet in te branden (?), die is dicht of is het niet. Een 'vers' blokje inrijden met carbs die nog afgesteld moeten worden zou ik liever niet doen. Maar als het alleen de koppakking is, dan zal het niet veel uitmaken.

Of carbs afstellen op een ander blok, of het blok inrijden met een andere carb? Dat zijn de beste opties.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #189 Gepost op: di, 06 mei 2008, 09:58:17 »
hmm,.

Enige ellende die je niet wilt hebben zijn overstromende carbs die de cilinders vol benzine zetten, de olie verdunnen en zodoende lagerschade oplevert. Dat wil je niet met een vers blok ( alles nieuw: lagerschalen, honen, zuigerveren, pakkingen: de hele santekraam), maar ook niet met een vers blok dat je met een standaard carburateur hebt ingereden.

Als het blokje (nieuw) met de carburateurs nog niet mooi stationair draait, of niet lekker oppakt, of te arm draait, of te rijk.. dat zul je toch a.s.a.p. op willen lossen; nog voor het uberhaupt schade op kan leveren. Ik neem aan dat je een olie-temp en olie-druk metert hebt? Afgesteld op je oude olie-boot-blok kan natuurlijk, als 't jou past qua tijd/werk, en heeft dan zeker de voorkeur. je nieuwe blokje moet je toch ook eerst inrijden voor je de gashendel vol open kunt/zult gooien.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #190 Gepost op: di, 06 mei 2008, 10:02:29 »
Zonde dat ome Hoecky ooit mijn motortester weggegooid / verkocht heeft
Zou nu goed van pas komen : kon je m een tijdje laten lopen

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #191 Gepost op: di, 06 mei 2008, 12:54:17 »
Afgelopen zaterdag toevallig ook weer es een vers blokje voor 't eerst gestart:
altijd een spannend momentje.
Ditmaal met reeds afgestelde carb's, maar vorige keer niet: is dat erg dan? -dunno-
Mijn gedachten: onbelast heeft een motor toch niet veel te lijden? -dunno-
Lagerschalen naar mijn idee niet.
Heb eerst startmotor laten draaien zonder ontsteking: oliedruk check.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #192 Gepost op: di, 06 mei 2008, 13:12:22 »
Heb eerst startmotor laten draaien zonder ontsteking: oliedruk check.

Idem voor mijn diesel :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #193 Gepost op: di, 06 mei 2008, 15:34:55 »

Ditmaal met reeds afgestelde carb's, maar vorige keer niet: is dat erg dan? -dunno-


Kzie het probleem ook niet echt  -dunno-
Zolang het maar niet op volgas blijft hangen...

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #194 Gepost op: di, 06 mei 2008, 19:05:07 »
Kzie het probleem ook niet echt  -dunno-
Zolang het maar niet op volgas blijft hangen...


Loopt het dan als ik de carbs er zo op zet? Dacht dat ze helemaal verkeerd zouden staan en dus niet starten.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din