Auteur Topic: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f  (gelezen 88027 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #195 Gepost op: di, 06 mei 2008, 20:05:11 »


Als je geschikte carbs hebt (doorlaat) dan wil de motor met verkeerde sproeiers en naaldhoogte zeker wel lopen!

Of ie goed loopt= denk het niet :D. Afstellen is vooral de juiste hoeveelheid mengsel, verhouding van't mengsel en de afstelling over het hele toerengebied.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #196 Gepost op: wo, 07 mei 2008, 20:02:40 »
Basis waarmee ik begon:
Sproeiers opboren naar 1,5mm. (inmiddels zijn ze bij mij al 1,6 of 1,7)
Uit me hoofd: CO-stelschroefjes halve slag open draaien?

Gewoon starten met choke erop: na start gelijk choke al half terug ofzo.
(normaal met rijden gaat ie bij mij 2 straten verder al helemaal dicht:
zeker met dit mooie weer)
Stationair toerental afstellen en ontsteking op tijd zetten
(ik rij nu 14 graden voor bdp)
Daarna carb's synchroon stellen.
Aan de CO-kast hangen: kijken of CO acceptabel is.
Voila: inrijden die handel......ben ik nu ook weer aan 't doen.

Daarna es een keer 't gas intrappen en fine-tunen:
naalden omhoog (ringetjes eronder)
Indien nog geen schop in je rug: sproeiers 0,1mm groter boren
en opnieuw spelen met naalden hoger.

(ja: ik ben op Retromania, maar waarschijnlijk met me GT)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #197 Gepost op: wo, 07 mei 2008, 22:08:14 »
bij mij zijn de CO schroeven 2 slagen open gedraaid..

Voor de rest is de methode van Sjon de juiste methode.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #198 Gepost op: do, 08 mei 2008, 07:01:39 »
co schroeven 2x 1/2 slag los .en de hoofd sproeiers idd eerst op 1,5 mm zetten ,daarna via de weg van sjon
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #199 Gepost op: do, 08 mei 2008, 11:45:12 »
 -hug-

Thanx voor de tips! Hopelijk volgende week een begin maken met de hardware.

 -klus-

Ook leuk om te zien dat de Co schroeven aan de onderkant tegen het spruitstuk zitten.  -gert-
Iemand een adresje voor luchtfilters? Zie niet hoe die op de carbs vast zouden moeten zitten, laat staan dat ik ze heb.
« Laatst bewerkt op: do, 08 mei 2008, 13:03:48 door Koen »
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #200 Gepost op: do, 08 mei 2008, 13:03:24 »
co schroeven 2x 1/2 slag los .en de hoofd sproeiers idd eerst op 1,5 mm zetten ,daarna via de weg van sjon

Oeps, 2 halve slagen is anders dan 2 hele!

@ Serge; -klus-thanx for correcting
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #201 Gepost op: do, 08 mei 2008, 13:14:39 »
Ook leuk om te zien dat de Co schroeven aan de onderkant tegen het spruitstuk zitten.  -gert-
Zal op een motorfiets wel bereikbaar zijn, gok ik zo.
Ik haal de carb's altijd ff los.
Als de CO eenmaal goed is, hoef je er gelukkig niet meer bij.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #202 Gepost op: do, 08 mei 2008, 14:45:26 »
luchtfilter;

*Conische filters (á la Puch Maxi -uitlachen-) van K&N of een imitatie merk kan je ws. zo klemmen op de achterkant van de carbs.
*Originele luchtfilterbak van de betreffende carbs zien te regelen(deels of helemaal) en aanpassen waar nodig.
*Trumpet socks van Pipercross of een dergelijk merk; zijn universele schuimsokken die je op elke carb kan vastsnoeren met een tie-wrap!
*panty van je moedâh  :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #203 Gepost op: do, 15 mei 2008, 16:39:48 »
Gegevens 3F-zuiger 2e overmaat + bijbehorende zuigerveren:


Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #204 Gepost op: do, 15 mei 2008, 20:41:06 »
Cool! Ik heb dus blijkbaar de zuigers van een 3F... -wtf-
Morgen meteen zuigerveren bestellen, waarschijnlijk voor een veeeeel leukere prijs dan de nu aangeboden set van 120 Euro.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #205 Gepost op: do, 15 mei 2008, 20:56:57 »
En kijk eens wat ik gisteren op mijn bureau vond...  :P
Na een maand wachten eindelijk de flens terug van het snijbedrijf.
Gelukkig hebben wij een zeer vriendelijke RVS-lasser rondlopen die wel iets langer door wilde werken. -thumbsup-
Nu alleen nog:
* luchtfilters
* gaskabel
* aansluiting voor rembekrachtiger (was ik vergeten)
* nieuwe rubbers+slangeklemmen
Carburateurs voor de zekerheid maar voorzien van een extra ophanging, of gaat dat goed zonder?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #206 Gepost op: do, 15 mei 2008, 21:38:20 »
Sjon-bekijkt-foto: dat ziet er gelikt uit, maar mis aansluiting rembekrachtiger
of zal Koen die niet hebben?
Sjon-leest-verhaaltje: ah, Koen mist h'm zelf ook al :D

Extra ophanging carb's: bij me 2f zonder, bij m'n classic wel.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #207 Gepost op: do, 15 mei 2008, 23:00:03 »
wauw! Alles netjes gevloeid zonder toevoegen?? Mooi hoor!  (Steken de runners IN de flens of staan ze er OP??)

Extra steun; het helpt wel, maar kan ook zonder.  Ik had dat na verloop van tijd de slang (die je zo netjes recht gesneden hebt -nana-) losser kwam door de bewegingen van het blok. De luchtfilterbak trilde dan tegen mijn motorkap aan.
Bij het aanbrengen van een (simpel) steuntje naar het onderblok was dat helemaal over.

Advies; als je toch bezig bent; maak er maar 1 -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #208 Gepost op: vr, 16 mei 2008, 06:57:07 »
idd steun naar onderkant blok en 2x naar de kop .

 maar nice spruitstukje ,runners een 6 cm lang ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #209 Gepost op: vr, 16 mei 2008, 09:21:01 »
@ Serge: Runners precies 60mm.

@Martijn: staan er OP. Moet de sparingen in de flens nog afschuinen zodat ze de buisjes volgen. En daarop de kop dan aanpassen.

Wilde eerst alles polijsten, maar dit is eigenlijk veel mooier vind ik. Beetje industrie-look. Kopje en blok zwart, alle aanbouwdelen rvs (mat) of aluminium (mat), is dat al eens gedaan?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din