Auteur Topic: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f  (gelezen 88142 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #330 Gepost op: do, 20 nov 2008, 09:54:22 »
Ligt eraan welke 5-bak => met een AHD worden de toerentallen echt niet minder.

Hoeveel toeren draai je dan bij 100 km/u?
Bij constante snelheid houden die carb's toch nog wel hun kop dicht?
Tenminste: ik vind +/- 4000 toeren cruizen nog prima gaan qua herrie

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #331 Gepost op: do, 20 nov 2008, 10:05:11 »
sjon(e)sjon(g)e, komt hij weer de hoek om.. 90% van de 5-bakken levert wel iets beters op -nana-

Koen heeft een 8N bak na een flinke ruilactie geloof ik.

@Sjon, jij hebt geen nieuwerwetse burgerbak, dus jij bent niet objectief :P
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #332 Gepost op: do, 20 nov 2008, 11:43:05 »
't Is duidelijk te zien waar het hart van vol is?!  -ja-

 :D  Dit zegt eigenlijk alles ja.   :D
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #333 Gepost op: do, 20 nov 2008, 11:50:45 »
Ligt eraan welke 5-bak => met een AHD worden de toerentallen echt niet minder.

Hoeveel toeren draai je dan bij 100 km/u?
Bij constante snelheid houden die carb's toch nog wel hun kop dicht?
Tenminste: ik vind +/- 4000 toeren cruizen nog prima gaan qua herrie

Iets boven de 4000 in de Plo.
Maar zo'n lompe, trage, stille, relatief comfortabele Vlovlo (ver)went snel zeg maar. (120km/h = 2900 rpm)
De carbs zijn nu op de Plo afgesteld, nu mezelf nog erop afstellen.  :P 
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #334 Gepost op: do, 20 nov 2008, 17:23:17 »
Ligt eraan welke 5-bak => met een AHD worden de toerentallen echt niet minder.

Hoeveel toeren draai je dan bij 100 km/u?
Bij constante snelheid houden die carb's toch nog wel hun kop dicht?
Tenminste: ik vind +/- 4000 toeren cruizen nog prima gaan qua herrie

Hoe liggen de verhoudingen dan vb bij een 085 bak?
Is de 1ste en 2de dan korter of langer dan bij een 4 bak en de rest langer of hoe zit dat juist?
« Laatst bewerkt op: do, 20 nov 2008, 17:29:46 door Rétrokroezer »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #335 Gepost op: do, 20 nov 2008, 17:31:22 »
Scheelt dit met een 085 bak?
Type 084 = 4-bak & type 085 = 5-bak.
Zegt nog niks over de bakverhoudingen: die verschillen per bakcode.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #336 Gepost op: do, 20 nov 2008, 17:36:40 »
Iets boven de 4000 in de Plo.
4000 bij 100 km/u dus en wat is de huidige bakcode?

8N....hmzz...geen gegevens van....euh....was die nou ietsje korter dan een 8P?
(dacht van wel ivm grotere wielomtrek golf 2)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #337 Gepost op: vr, 21 nov 2008, 11:34:25 »
Huidige bak is een vrij korte 4-bak, maar die gaat sowieso wieberen.
Ach, voorlopig rijdt hij weer. Dat is het voornaamste.  -sturen-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #338 Gepost op: za, 22 nov 2008, 14:49:46 »
Type 084 = 4-bak & type 085 = 5-bak.
Zegt nog niks over de bakverhoudingen: die verschillen per bakcode.

OW dom van me, ik kijk even de 085 bak code na, sorry voor Off-topic.
M'n 085 bak komt uit een 75pk GT als dat al iets zegt?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #339 Gepost op: za, 13 dec 2008, 15:20:03 »
und wie gehts,mit die kamelen ?alles paletti?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #340 Gepost op: za, 13 dec 2008, 15:25:35 »
und wie gehts,mit die kamelen ?alles paletti?

Beetje koud.  ??
Daarnet een spaghetti opgehaald, kijken of dat hem wordt, is standaard diameter. (wil eigenlijk groter)
Afgelopen week heel hard staan schelden (na afbreken van een linkse tap) op een afgebroken tapeindje in de nieuwe kop, die dus nog steeds niet klaar is.

Weining vooruitgang dus, in de vakantie hopelijk wat meer zin en tijd.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #341 Gepost op: za, 13 dec 2008, 16:18:51 »
linkse tap laat de originele draadeind uitzetten en dus vaster zetten .
 wat wel werkt is als het tapeind in de kop zit en de kop op de werkbank ligt is gat door boren in tapeinden t zolang tot je op 6,7 mm zit . daarna uittappen met m8 .

 anders gelijk doorboren met 8 mm en helicoil plaatsen voor m8
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #342 Gepost op: zo, 14 dec 2008, 21:09:25 »
Zal inderdaad wel gewoon een helicoil worden, of een insert. Komt allemaal wel goed, eerst maar eens de rest (kanalen) afmaken.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #343 Gepost op: wo, 17 dec 2008, 08:34:51 »
Hmm, zo te merken was het vanmorgen iets te koud. Carbfreeze.  :P
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ GH-47-GK ] Polo 1f
« Reactie #344 Gepost op: wo, 17 dec 2008, 09:30:54 »
Hmm, zo te merken was het vanmorgen iets te koud. Carbfreeze.  :P
Met motorfietscarb's? => nooit meegemaakt -dunno-