Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Derby '78  (gelezen 11121 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx-xx-xx ] Derby '78
« Reactie #75 Gepost op: do, 08 nov 2012, 08:29:31 »
...of overgaan op GFK...?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx-xx-xx ] Derby '78
« Reactie #76 Gepost op: do, 08 nov 2012, 10:00:14 »
...of overgaan op GFK...?
Ja waarom niet. Is altijd wel  passend te  maken en geen roest -thumbsup-.

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ xx-xx-xx ] Derby '78
« Reactie #77 Gepost op: do, 08 nov 2012, 18:47:57 »
Grote oppervlaktes in GFK wel mooi strak te krijgen? GFK blijft toch altijd ietwat problematisch qua 'uitgassen' of is dat echt iets van het verleden?

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx-xx-xx ] Derby '78
« Reactie #78 Gepost op: do, 08 nov 2012, 19:08:03 »
Schermen toch? Opp is dan klein. Het resultaat ligt aan de mal!

Ik zag ze laatst op ebay in kombi met een front voor weinig. Zal er nu nog op staan denk ik.
Alsje een beetje strak kunt maken dan is het nalopen te doen. Im heb ook al meerdere motorkappenen deuren gezien die erg netjes waren.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx-xx-xx ] Derby '78
« Reactie #79 Gepost op: do, 08 nov 2012, 19:56:53 »
2voorschermen 169 euro en met onderste deel van front erbij voor 199.
Heeft ook een compleet front.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ xx-xx-xx ] Derby '78
« Reactie #80 Gepost op: vr, 09 nov 2012, 21:46:23 »
Die had ik ook al eens gezien ja. Schermen snap ik dan nog. Maar om zo (een deel) van je front te swappen voor GFK brengt toch serieus de sterkte van je front in het geding?

Schermen zien er wel knap uit, misschien dat ik idd eens zoiets moet aanschaffen. Maar dan pak ik liever de betere schermen van mijn 1 f en monteer daar dan GFK op. Die is sowieso ook al gestript van binnen. Vraag is natuurlijk wel of de GFK schermen idd lichter zijn.  -dunno-

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ xx-xx-xx ] Derby '78
« Reactie #81 Gepost op: za, 10 nov 2012, 03:10:22 »
Restauratieman had bij mijn Polo 1 ook gezien dat imitatiefront mindee sterk is dan origineel:

(...)

Front
Het oude front is er * gedeeltelijk * uitgehaald. Het nieuw gekochte (imitatie) front is deels uit elkaar gehaald. Want het onderste deel van het front bestaat uit twee delen:
* buitenste deel (waar je van voren tegen aan kijkt) ;
* binnenste deel (dwarsverbinding tussen chassisbalken), hij noemt dat de 'traverse'.

Bij het oude front bleek alleen het buitenste deel (van 1mm dik metaal) deels doorgeroest; het binnenste deel (1,8 mm dik) had slechts oppervlakte-roest. Bij het imitatie-front is het binnenste deel slechts 1 mm dik. Het oude front EXclusief het dikke achterste deel is verwijderd. Het nieuwe front EXclusief dezelves dunne achterste deel wordt er nu ingelast.

(...)


Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ xx-xx-xx ] Derby '78
« Reactie #82 Gepost op: za, 10 nov 2012, 10:42:49 »
Mooie oplossing zo, van jouw restaurateur. Maar een immi stalen front zou nog altijd sterker zijn dan een GFK front dunkt mij. Puur omdat het aan de rest van de koets gelast wordt. Naar mijn idee is zijn er te weinig aanhechtingspunten voor het front om stevig verlijmd te worden. Ik het geval van gfk zou je idd ook de 'traverse' kunnen laten zitten, maar je offert je 'kokerprofiel' wel op door er aan één zijde GFK tegen aan te plakken. Natuurlijk zou je verstevigingen in je traverse kunnen lassen, maar ik blijf het een gek idee vinden zo'n GFK front. De spatschermen doen niet mee voor de stevigheid van je koets, dus daar zie ik geen probleem.