Auteur Topic: Project [ 26-HL-DK ] Polo 1f  (gelezen 167549 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #195 Gepost op: zo, 25 sep 2005, 21:46:43 »
En die past nog mooi vóór de radiateur:

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #196 Gepost op: zo, 25 sep 2005, 21:47:37 »
Met grille. Door de flits zie je de oliekoeler zitten, normaal valt ie niet op.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #197 Gepost op: zo, 25 sep 2005, 21:49:46 »
Straks evt. nog een radiateur proberen van een Golf 1 diesel, ook 525mm, maar met dezelfde bevestiging als de originele radiateur.
ABU heeft trouwens origineel ook 525mm, maar aangezien de compressie nog een stukje omhoog gaat en de aanstroming in het polo 1 front niet heel ideaal is, ga ik waarschijnlijk gewoon voor de 570mm uitvoering.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #198 Gepost op: zo, 25 sep 2005, 23:36:26 »
Het plaatje bij de pijl moet nog wel verwijderd/aangepast worden.

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #199 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 07:49:00 »
Zo Swiebertje: dat ziet er keurig uit!!

Lijkt met al die nieuwe onderdelen wel of je in een VW garage werkt man!

ABU nieuws, of is daar nog nix aan gebeurd?

Serge gesproken en er schijnt al 1 van de 4 inlaatstruts gemaakt te zijn.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #200 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 11:52:36 »
Het plaatje bij de pijl moet nog wel verwijderd/aangepast worden.

Als je n'm helemaal verwijderd, wordt de slotplaat wel errug slap denk ik.
Vervangen door een "in de windrichting" geplaatste plaat/platen/stang/beugel/whatever  is waarschijnlijk een betere optie.

Misschien een idee voor de GK radiateur te gaan met de oliekoeler er rechtop naast ( waar nu eerdergenoemd plaatje zit ) ?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #201 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 13:13:52 »
Jup, helemaal verwijderen doe ik het plaatje zowieso niet.
Inkorten en weer als "Luftleitblech" laten functioneren.

Oliekoeler naast radiateur zou kunnen, alleen idee van ervoor is dat in geval van stilstaan en warmlopen de fan ook lucht door de oliekoeler zuigt.
En met de oliekoeler ernaast blijft er weinig opening over voor koele lucht naar een luchtfilter.
Claxon gaat zowieso verhuizen, dan zit daar een mooi gat.

Het mooiste zou nog zijn om ook nog een dichte "opening" in het front open te maken, dus 4 van de 5 open ipv 3 van de 5.
Maar dat moet dan wel heel netjes gebeuren.

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #202 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 13:54:44 »
Jup, helemaal verwijderen doe ik het plaatje zowieso niet.
Inkorten en weer als "Luftleitblech" laten functioneren.

Oliekoeler naast radiateur zou kunnen, alleen idee van ervoor is dat in geval van stilstaan en warmlopen de fan ook lucht door de oliekoeler zuigt.


Daar zit op zich wel wat in, maar als je motor stationair draait heb je maar 1,5 bar oliedruk t.o.v ca. 5 bar onder belasting/hoger toerental
en dus minder profijt van de oliekoeler (?).
Terwijl je tegerlijkertijd de luchtdoorstroming van de radiateur voor een gedeelte "blokkeert".

Citaat
En met de oliekoeler ernaast blijft er weinig opening over voor koele lucht naar een luchtfilter.
Claxon gaat zowieso verhuizen, dan zit daar een mooi gat.


Da's waar.

Citaat
Het mooiste zou nog zijn om ook nog een dichte "opening" in het front open te maken, dus 4 van de 5 open ipv 3 van de 5.
Maar dat moet dan wel heel netjes gebeuren.



Kan ook idd.
Esteetiesch gezien wel een goeie oplossing -ja-




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #203 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 14:52:47 »
Heb al eens getuurd naar t voorfront:

Als je zo'n voorgestanst 'dichtgat' wilt openen, zonder dat t
opvalt.. heb je een uitdaging :(

Je kunt m wel uitzagen/vijlen, maar de 'open-gaten' blijven duidelijk anders...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #204 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 15:43:02 »
Psies.
Probleem is niet zozeer het zagen, maar meer het netjes omleggen van de randen, alhoewel hier misschien wel een 90graden zettang voor is.

Voor de rest wil ik eigenlijk zo weinig mogelijk zagen/boren in de carosserie, voor de 570mm rad. moest er een klein stukje blik verbogen worden.




Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #205 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 17:01:47 »
Heb al eens getuurd naar t voorfront:

Als je zo'n voorgestanst 'dichtgat' wilt openen, zonder dat t
opvalt.. heb je een uitdaging :(

Je kunt m wel uitzagen/vijlen, maar de 'open-gaten' blijven duidelijk anders...


Zit nog altijd een bumper voor he...

Moet je wel met je neus bovenop gaan staan wil je het verschil zien.


>>

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #206 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 17:05:39 »
Psies.
Probleem is niet zozeer het zagen, maar meer het netjes omleggen van de randen, alhoewel hier misschien wel een 90graden zettang voor is.

Denk dat als je de originele vorm uitvijlt/dremelt en er een extra randje ( naar achteren ) aan last het best te doen is.
Tuurlijk, gaat een beetje tijd in zitten...




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #207 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 17:10:17 »
Het is rondom alleen omgelegd, dus hoeft niks gelast te worden.
Maar: als het toch zo mooi achter de bumper ligt heeft een extra gat waarschijnlijk weinig invloed  -dunno-

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #208 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 17:30:15 »
Psies.
Probleem is niet zozeer het zagen, maar meer het netjes omleggen van de randen, alhoewel hier misschien wel een 90graden zettang voor is.


-dunno- -dunno-

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #209 Gepost op: di, 27 sep 2005, 20:02:19 »
Ubergeil project zo te zien!!!
Ik heb een sleutelplek!!!