Auteur Topic: Project [ 26-HL-DK ] Polo 1f  (gelezen 165537 keer)

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #75 Gepost op: vr, 21 jan 2005, 00:03:40 »
* pakt leesbril

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #76 Gepost op: vr, 21 jan 2005, 08:37:52 »
maar goed; 't gaat dus passen?

Gisteren aan het meten en tekenen geweest voor 'luchtverzamelbak'..... Bij een Polo 2 loopt de motorkap boller dan je denkt.; bovenkant spatborden is lager dan bovenkant expansievat-reservoir-dopje.. Bij een Polo 1 ook?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #77 Gepost op: vr, 21 jan 2005, 09:47:18 »
Niet echt goed te zien op deze foto...

Ik loop ff naar buiten..



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #78 Gepost op: vr, 21 jan 2005, 09:58:09 »
Eigenlijk niet te zien op de foto dus,
Maar bovenkant dop v/h expansievat zit op gelijke hoogte met ovenzijde  spatbordranden/luchtfilterpan/dom-schotels.

Dop v/h expansievat valt precies tussen motorkapbalken ( zie pijlen ).
Pijlen links = distributie
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #79 Gepost op: vr, 21 jan 2005, 10:03:47 »
Leuk motor-ophang-steuntje!

Vanmiddag passen, enige manier om het zeker te weten...

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #80 Gepost op: vr, 21 jan 2005, 10:27:31 »
Psies
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #81 Gepost op: vr, 21 jan 2005, 21:37:55 »
Het past!

Moet op zoek naar een plattere olie-vuldop, daar kwam de versteviging van de motorkap tegenaan.
Tot het kleppendeksel is er dan ongeveer 1,5cm ruimte.

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #82 Gepost op: za, 22 jan 2005, 11:28:23 »
Citaat
Moet op zoek naar een plattere olie-vuldop, daar kwam de versteviging van de motorkap tegenaan.


Je kan er zo een van een opeltje halen die zijn vlak, nog mooi van alu ook.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #83 Gepost op: zo, 23 jan 2005, 20:41:53 »
Thanx, platte doppen zijn er idd genoeg, maar vind een platte dop niet mooi  -ja- -wanker-

Hoe lijkt dit?



Had er een niet al te hoog bod op gedaan, maar heb em gewonnen op ebay.
Nieuwe 1600 krukas voor AEE/AEA/ABU, maximaal verlicht.

Nu is een 1600 geen toerenmonster, maar wat minder gewicht is wel fijn toch?

Straks fijn zuigertjes en drijfstangen uitwegen, en krukas laten balanceren met een (afgedraaid?) 1300 vliegwiel.

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #84 Gepost op: zo, 23 jan 2005, 21:00:48 »
rare olievuldop... -uitlachen-
trotse mama!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #85 Gepost op: zo, 23 jan 2005, 21:37:39 »
eg wel  -naughty-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #86 Gepost op: zo, 23 jan 2005, 22:13:43 »
Is dit niet zo'n vuldop die je moet afkitten?



Zal wel zo'n GM ding zijn...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #87 Gepost op: zo, 23 jan 2005, 22:30:41 »
Psies, onderweg vanuit Hildesheim meerdere keren voor moeten stoppen  -uitlachen-


Zit nog even te denken:

- nu niet beter ook gelijk AEE zuigers en drijfstangen erbij zoeken? Ivm hoogte zuigers en evt. kantelen.

- 296 of 280 graden nokkenas?
Zit ook verschil in lift: 10,2 en 8,8mm
Met 8,8mm heb ik theoretisch al geen optimale cylindervulling meer boven de 5000 toeren. (snelheid waarmee het mengsel in de zuigers zou moeten stromen wordt dan te hoog -> klep gaat dicht terwijl cylinder niet volledig vol is)
Maar 296 graden is weer te heftig voor een toerenbereik tot een 7000 toeren?
Zonder grote kleppen had ik het trouwens zowieso niet gered op het 1600 blok. (beetje inlezen in de theorie is toch wel verstandig)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #88 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 18:58:25 »
hmmz een 280 met 10mm lift  zou dan voor jouw perfect zijn (ff kronenburg bellen ,deze kan hij voor je laten slijpen )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #89 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 23:05:36 »
Dat zou idd ideaal zijn. Zal eens informeren wat het kost.
Voor een 296 graden is mijn toerengebied niet toerijkend?
Misschien hebben andere merken nog wat in hun programma (gehad).

Vraag me trouwens of een verlichte krukas "nodig" is, of is dat een kwestie van:
voor straatmotoren normaal gesproken niet nodig, maar wel mooi meegenomen?