Auteur Topic: 1300 i  (gelezen 4754 keer)

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
1300 i
« Gepost op: di, 28 dec 2004, 17:11:28 »


weer een andere motor (nummer 4 en de 15` koppakking !!!!)
1300 nz met nog een gewone nokken as -dunno-
alle kabels aangesloten en en computer kast een eigen plekje gegeven (links voor ,kabel boom van een golf)
uitlaat pijp 50 gemaakt vanaf een gewone twee pijps voor stuk
en een flex deel van een audi TT (garantie!!)
ook een snel werkende lambda sonde (zie boven )
hier en daar nog een paar kleine aanpassingen en dan kan de motor er in -klus-  -klus-

Edit: link aangepast.



" I see smoke on the left side "

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
1300 i
« Reactie #1 Gepost op: di, 28 dec 2004, 17:15:53 »
ook heb ik een 5bak gemonteerd van een '96 polo (CUW code)
hier hoeft verder niets aan te gebeuren, past er zo achter




een 5 bak (als je het nog niet gezien hebt) -klus-

Edit: link aangepast.



" I see smoke on the left side "

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
1300 i
« Reactie #2 Gepost op: di, 28 dec 2004, 17:23:46 »
plaatjes doen het niet helaas!

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
1300 i
« Reactie #3 Gepost op: di, 28 dec 2004, 18:42:59 »
Plaatjes doen het niet.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
1300 i
« Reactie #4 Gepost op: di, 28 dec 2004, 19:13:18 »
ik zou toch de rechter flens van je bak ff wisselen, deze is namelijk 15mm hoger dan van een 86© t/m '92!!!!
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
1300 i
« Reactie #5 Gepost op: di, 28 dec 2004, 20:01:38 »
tjah dat lukt ook niet als je de plaatjes van https linked. dat is de link die je prive voor je webruimte gebruikt bij  @sloom :)
blok en bak ?

Bak :

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
1300 i
« Reactie #6 Gepost op: wo, 29 dec 2004, 00:25:59 »
Het blok: staat nog op Mars?...

;-)
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
1300 i
« Reactie #7 Gepost op: wo, 29 dec 2004, 00:33:48 »
Lag waarschijnlijk ook sneeuw op de "dish" bij Nasa  :)
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
1300 i
« Reactie #8 Gepost op: wo, 29 dec 2004, 07:16:35 »
Lag waarschijnlijk ook sneeuw op de "dish" bij Nasa  :)

niet mokken gewoon wokken  -uitlachen-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
1300 i
« Reactie #9 Gepost op: wo, 29 dec 2004, 19:29:41 »
ik zou toch de rechter flens van je bak ff wisselen, deze is namelijk 15mm hoger dan van een 86© t/m '92!!!!

ja douwe daar weet ik helaas alles vanaf!!!!!
regel dan ook eff gouw een goede kering erbij voor het geval deze ook nog gaat lekken!!!!!

ook daar heb ik helaas ervaring mee!!!!!
ik had een 8p ceg bak  ik weet dus nu het verschil ertussen!!!


groeten maikel

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
1300 i
« Reactie #10 Gepost op: wo, 29 dec 2004, 19:50:00 »
niet voor niks APOLO 13
vandaag in de pauze de lambda sonde moer vast gelast,
en div kabels aangesloten. (motor staat naast mijn brug !! echt super om tussendoor wat aan te passen )
De wagen wou niet starten vanmorgen anders had ik hem na werk tijd los kunnen halen
en verder nog wat kabels kunnen aansluiten maar dat zat er niet in helaas
 -dunno-
" I see smoke on the left side "

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
1300 i
« Reactie #11 Gepost op: zo, 02 jan 2005, 17:27:39 »
Hhhhhhhhhoooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!

Begreep Douwe's posting niet: is de ene 8P de andere niet??

Dacht dat alle 8P's gewoon pasten (in mijn geval op de toekomstige AHD). Wat werd bedoeld met die 15mm hogere flens?

Groet, Jan.

Offline Ron polo1f

  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
1300 i
« Reactie #12 Gepost op: zo, 02 jan 2005, 18:17:34 »
nee jan,
hij had het over een nieuwer type bak van een polo 6n.
die kun je ook gewoon gebruiken maar dan moet je de rechterflens wisselen, met een flens van een ouder type bak,  anders kom je met de lengte van de te gebruiken aandrijfas in de problemen (te lang)
dit verhaal gaat niet op voor die 8P die je van mij hebt, die kun je er zo inhangen.
fuck stock.....................customize

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
1300 i
« Reactie #13 Gepost op: zo, 02 jan 2005, 18:21:23 »
Oooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!

Fijn, dank je Ron: hele geruststelling.

Zag me alweer allerlei dingen moeten aanpassen.

Groet, Jan.

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
1300 i
« Reactie #14 Gepost op: ma, 03 jan 2005, 00:34:27 »
bij de ene bak zit er geen bronsen afremring in
(voor bochtenwerk zo dat de diff. heel blijft ahum! max toerental)
de nieuwe bakken hebben dit en daarom steekt de keering uit de bak
(in een groene ring gemonteerd) Dit heb ik er al tussen zitten maar ik had/heb geen last -klus-
ik heb namelijk het koppelingshuis van een gu (180 mm koppeling)
en een 4 bak van een later type (190 mm koppeling) De groene ring en flens heb
ik overgezet -klus- keering er uit setje er in



" I see smoke on the left side "