Auteur Topic: Project [ 26-TA-97 ] Polo 1 n  (gelezen 68857 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #180 Gepost op: di, 14 mrt 2006, 08:32:33 »
for life: Ik hoop t eigenlijk wel.

Naja: Aan de end-spitze van de dorpel is een keer goed gebeunt, en dat blijft er niet mooi uitzien.. Die moet dus nog een keer vervangen worden.

Voor de rest: Alles is goed behandeld, en zo afgekit dat er geen water tussen/achter kan kruipen. D'r komt nog een ladig ML in gespoten.. mwoauh; dat gaat nu weer net zo lang mee als origineel...  EN: d'r komt nog een binnenspatbord in ook he?!

't is dat t nu nog een beetje erg glimt.. maar je ziet t bijna niet meer
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #181 Gepost op: di, 14 mrt 2006, 08:33:35 »
achterkant dorpel: hier komt echt geen water meer tussen
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #182 Gepost op: di, 14 mrt 2006, 08:38:21 »
En ook hier is t allemaal goed beschermt.

Nu alleen nog even de gaatjes voor de tankontluchting weer open porren..


--

BTW:

Kit:
Nadenkit van 3M:
http://cms.3m.com/cms/NL/nl/2-113/cczkuFW/view.jhtml
(de tube variant).

Strijkkit: Womi


Steenslagcoating (flexibel blijvende coating): Motip

Manillagroen: Motip
Blanke lak: Motip
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #183 Gepost op: di, 14 mrt 2006, 08:39:29 »
erg netjes Jaap...

ik moet er ook maar eens mee aan de slag, maar zo netjes als dit gaat mij nog niet lukken.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #184 Gepost op: di, 14 mrt 2006, 10:35:24 »
Ehmz Berendd: Als ik het kan, kan iedereen het..


Je hebt alleen geduld en doorzettingsvermogen nodig..

EN je moet weten waar je moet stoppen.. Ik heb echt alleen die ene hoek gedaan, en ben van de rest afgebleven. Voor je het weet zit je met een half gestripte auto die je nooit meer afkrijgt..

Volgend jaar komt de rest van de wielkast aanbod. Tot die tijd nog genoeg andere project-auto's waar aan gewerkt moet worden.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #185 Gepost op: wo, 15 mrt 2006, 19:28:17 »
En klaar..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #186 Gepost op: vr, 17 mrt 2006, 17:24:26 »
YEAY!

Afkeur!

- Kentekenplaatverlichtingslampunit (repareerbaar)
- Kriksteun linksvoor onvoldoende afgelast (laswerk)
- Remleiding linksachter onvoldoende deugdelijk bevestigd (beugeltje lassen)
- Achterremmen ' over enthausiast ' (tja?)

Raar maar waar: de achterremmen remmen veelste goed: Als je fiks op t pedaal stampt (tot nu toe nog nooit gedaan), blokkeren de achterwielen en breekt de handel achter uit.

Alles is te fiksen, maar voor die achterremmen heb ik wel ff hulp nodig..
- D'r zitten geen aparte remkrachtverdelers op de hoofdremcylinder
- D'r zit geen last-afhankelijke remkrachtverdeler op de achteras
- D'r zit ook geen bekrachtiger op (niet dat dat uitmaakt, maar goed).

Vorig jaar vervangen:
 - Hoofdremcilinder (nieuw)
 - Achterste remcilinders (beiden) (nieuw-dealer)
 - Stukjes remleiding achter + voor
 - Remklauwen voor gereviverft
 - Remslangetjes rondom vernieuwd (nieuw-dealer)
 - Remvloeistof rondom ververst

Wat is niet gedaan:
 - Geen nieuwe blokken voor (dacht ik)
 - Geen nieuwe schijven voor (dacht ik)

Waarom is de remkracht achter nu zo absurd hoog?
 - Roestige trommels?

't zijn de originele trommels + binnenwerk: dus geen zelfstellende, maar met z'n kartelwieltje. De boel staat zeker niet op z'n strakst.
Handremkabel staat ook 'ruim' (hendel staat vrij hoog) als ie aangetrokken staat, maar werkt verder wel naar behoren..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #187 Gepost op: vr, 17 mrt 2006, 18:06:24 »
achter beetje lucht erin laten aan beide kanten remt ie een stuk minder goed..

ooit ook een verhaal gehoord over amerikaanse dodge pickups die dat probleem standaard hebben. enige remedie is de remschoenen afslijpen bij die dingen. maar dat lijkt me overenthousiast...

anders de voorkant eens goed aanpakken kost wat maar dan heb je ook wat.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #188 Gepost op: vr, 17 mrt 2006, 18:25:46 »
(paar) zak(ken) cement in de kofferbak:
Mag dat?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #189 Gepost op: vr, 17 mrt 2006, 19:42:23 »
je wiel rem cylinders zijn of t egroot of je hebt geen druknippels op je hoofdremcylinder
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #190 Gepost op: za, 18 mrt 2006, 17:52:08 »
Zoeken we uit.

Ik heb nieuwe geplaatst, maar t onderdeelnummer is me even ontschoten. (hopelijk nog te achterhalen)

1H0 611 053 B zou 't in iedergeval moeten zijn: 14,29 mm

Verdeelnippels op de hoofdremcylinder zaten / zitten er niet op: hoort ook niet.



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #191 Gepost op: zo, 19 mrt 2006, 00:01:03 »
zowel met de handrem als met de voet teveel power? of alleen met de voet?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #192 Gepost op: ma, 20 mrt 2006, 16:11:30 »
Weet er hier misschien iemand of je t onderdeelnummer terug kunt vinden op de cilinder zelf?

of ga ik de trommels voor niets open trekken?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #193 Gepost op: ma, 20 mrt 2006, 16:13:35 »
zowel met de handrem als met de voet teveel power? of alleen met de voet?

Handrem doet t goed. Zou dus bijna verwachten dat ie ook 'te goed' werkt.. want hij werkt uberhaupt.

Werkt in iedergeval 't best van al m'n polotjes met 't zelfde handremsysteem.. (de 2f remt harder op de handrem)



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #194 Gepost op: di, 21 mrt 2006, 08:26:43 »
-boehoe-  -boehoe-  -boehoe-

Fout gevonden:

Nummer staat dan wel niet op de cilinder, maar goed: Schuifmaat doet wonderen: 19mm

Das dus niet 1 stap, maar 2 stappen TE GROOT!

Foutje is ook zo gemaakt blijkt:

besteld:
171 611 051 B  -> 14,29 mm  (ATE)
die was vervallen en vervangen voor:
1H0 611 053 B -> 14,29 mm (FAG)

maar zeerwaarschijnlijk geleverd:

1HO 611 053 -> 19,05 (FAG)

Alleen het 'B' tje zijn ze dus vergeten :(
Mijn wagenpark Fix what ain't broken