Auteur Topic: Project [ 26-TA-97 ] Polo 1 n  (gelezen 68856 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #210 Gepost op: do, 15 mrt 2007, 11:15:05 »
Mwaoh..


Die fuik staat er wel vaker: Vorige keer reed ik er met de GL in; die had ik toen koud 1 week. Of ik de kofferbak even wilde openen.. Ik wist bij god niet wat erin zou liggen :)


Agentje begon wel gelijk te zeuren over het ontbreken van GAIK platen: Is dat een bewuste keuze? "Ja, tuurlijk: geel ziet er toch niet uit op zo'n oud hok?" (glimlach)

Maar goed: echt heel spectaculair was het allemaal niet; bandjes voldoende profiel, kenteken op naam, verzekerd, apk, rijbewijs en even blazen: Allemaal prima in orde.  Zolang ze d'r ook maar 1 dronken bestuurder uitpikken, vind ik het prima!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #211 Gepost op: do, 15 mrt 2007, 11:46:53 »
Overigens: deze sensor heeft t begeven :(


ff zien of ie nog leverbaar is :)

Met een paar klappen op de vloer ging het lampje weer uit, maar vertrouwen doe ik m niet meer...

Nieuwe besteld: back-order: goh, ligt ie niet meer op 't schap klaar?  Nou, vrijdagmiddag is ook rap zat :)



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #212 Gepost op: vr, 16 mrt 2007, 18:11:46 »
Sow,.. beter duur als niet te koop toch?

21 euri's lichter,. en 1 schakelaartje rijker :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #213 Gepost op: vr, 16 mrt 2007, 20:06:25 »
-gert-  -gert-  -gert-

Afzetters



Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #214 Gepost op: za, 17 mrt 2007, 01:13:52 »
vw he

ik sta met verbazing te kijken dat ze het inderdaad nog hebben en dus kunnen leveren!!

gr maikel,

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #215 Gepost op: za, 17 mrt 2007, 08:26:29 »
Ik heb ook exact dezelfde schakelaar gekregen,.

Precies zoals op de foto, maar dan nickel-nagel-neu,.. (en waarschijnlijk 25 jaar oud, want sinds 1979 op het schap gelegen).

Overigens: hij schakelt bij 110 graden celcius.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #216 Gepost op: vr, 16 nov 2007, 10:14:16 »
*update*

Wegens het iets te ernstig roken van de Diesel, het niet uitgelijnt zijn van de toektoek, het APK loos (en geschorst) zijn van de GL, en het te modern zijn van de 2f,. rij ik zo af en toe weer regelmatig in de Polo 1 N.

Klachten:
- Slechte tot geen stationaire loop
- ' Hikken '  tijdens continu rijden (met 80 per uur op een lege provinciale weg voel je continu schokjes in 't vermogen)
- Vol water staan onder de rubberen matten

Aangevuld met een recentere klacht:
- Olie lekkage door de brandstofpomp.

Om de boel begin volgend jaar gewoon weer door de APK te krijgen, maar vooral ook ' to keep them rollin' '  maar eens aan de slag gegaan: Waarom loopt ie zo beroerd?
-Puntjes waren redelijk opgebrand, ingebrand en afgefakkeld
-Rotor en verdelerkap zeker niet fris meer
-Condensator waarschijnlijk ook overleden
-Carburateur ook eens goed doorgeblazen: zal ook wel 't een en ander aan vuil hebben losgeweekt/vastgekoekt.

Aan de ontsteking heb ik sinds ik de auto heb nog nooit wat gedaan: Gangbare remmen, werkende verlichting, goed CO: that's all you need voor de APK.  Puntjes heb ik dus ook nog niet eerder gesteld, laat staan vervangen.  Dinsdag de boel eens los getrokken, om te constateren dat de boel niet fris meer was. Een nieuw condensatortje had ik nog wel meegenomen, maar een setje puntjes kon ik thuis niet zo snel vinden.  Het was mij al wel opgevallen dat 1 van de 3 boutjes waarmee de ontsteking vast zit, niet meer zo lekker draaide.
Gisteravond dus met verse puntjes aan de slag, rotor en verdeler idem gewisseld.  Het 3e boutje van de ontsteking wilde nu helemaal niet meer: Het draad in 't gat was duidelijk door het scheef indraaien beschadigd. Het flensje waar de ontsteking op vast zit, even verwijderd om de gaten op te tappen; je weet wel: die flens die de nokkenas afsluit. Ah: de pakking d'r tussen is niet meer wat ie moest zijn. Afgekrapt, en bij gebrek aan een nieuwe pakking (want niet voorzien) vloeibare pakking gebruikt.
Vastgezet, nog even wat commentaar/woordjes van Marcel over 'axiale speling' en 'nokkenas' aangehoord (ene oor in, andere uit), De boel opgebouwd, ontsteking 'richting ok'  gezet en een slinger aan de startmotor gegeven..

Dat klonk niet goed.

Lang verhaal kort: Zonder pakking klem je de nokkenas vast, en draait de startmotor het onderblok wel, maar de nokkenas niet meer rond.


Vandaag dus gelijk maar even besteld:
052 109 119 (tandriem)
052 905 273 A (pakking)

Krijgt ie na 30 jaar eindelijk eens een fris riempje! :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #217 Gepost op: vr, 16 nov 2007, 10:27:57 »
oops!! niks beschadigd? kleppen/zuigers?! ofnee het was een HA met brennraum... -klappen-

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #218 Gepost op: vr, 16 nov 2007, 11:00:13 »
*update*


- Vol water staan onder de rubberen matten



Zie je die cirkels in de bodem ? Eruithalen . Rubber doppen : kan zo het water eruit lopen . Wind voel je niet omdat de rubberen matten erop liggen . Lukte zelfs zonder kachel . Neem aan dat die van jou wel aangesloten is .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #219 Gepost op: vr, 16 nov 2007, 14:53:29 »
Citaat
nog even wat commentaar/woordjes van Marcel over 'axiale speling' en 'nokkenas' aangehoord (ene oor in, andere uit),

==> Kijk mamma, zonder tanden :)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #220 Gepost op: vr, 16 nov 2007, 17:50:10 »
tja ,haast en spoed en geen geld uit willen geven geeft dure rekeningen  -ja- -boehoe-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #221 Gepost op: vr, 16 nov 2007, 18:08:08 »
pakking, riempje, puntjes, verdelerkapje..........ik lees nog geen dure dingen -dunno-

Polo 1 als daily driver, ik zeg: hip hoor -prut- oude gebakjes motten rijden
(voor marcel de normaalste zaak van de wereld natuurlijk met z'n 75'er)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #222 Gepost op: vr, 16 nov 2007, 19:23:14 »
tja ,haast en spoed en geen geld uit willen geven geeft dure rekeningen  -ja- -boehoe-

Tja, inderdaad haast en spoed: de pakking heb ik (bij naderinzien) gewoon thuis op 't schap liggen, zelfs in een zeer vindbare positie (ik heb m gisteravond gelijk opgezocht). Maar je weet hoe 't gaat: Het gereedschap dat je nodig hebt, heb je nooit bij je. Als je alles van te voren zou weten?!

Check list van zaken om niet meer te gebruiken:
- Scotch-blokjes.
- Rooie kit.
Daar gaat 't uiteindelijk allemaal stuk van..


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #223 Gepost op: za, 17 nov 2007, 02:55:30 »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #224 Gepost op: za, 17 nov 2007, 15:34:49 »
tja ,haast en spoed en geen geld uit willen geven geeft dure rekeningen  -ja- -boehoe-

Tja, inderdaad haast en spoed: de pakking heb ik (bij naderinzien) gewoon thuis op 't schap liggen, zelfs in een zeer vindbare positie (ik heb m gisteravond gelijk opgezocht). Maar je weet hoe 't gaat: Het gereedschap dat je nodig hebt, heb je nooit bij je. Als je alles van te voren zou weten?!

Check list van zaken om niet meer te gebruiken:
- Scotch-blokjes.
- Rooie kit.
Daar gaat 't uiteindelijk allemaal stuk van..




die kit was het probleem niet ,het probleem was dat je de oude pakking er niet tussen had gezet.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .