rubber? Bij mij zijn ze van staal
Bij de fabricage wordt de auto in een bak grondverf gedompelt, en dat water, ehmz, de overvloedige verf moet er dan ook weer uit lopen. Vlak daarna worden er doppen in de bodem geplaatst: 1 grote bij je voeten, 2 'middelmaat' (rond 40) net voor de pook, en achter de stoel. Een heel aantal zitten er ook in de binnendorpel (plakbandje d'r over), en in de langsdragers naar achter toe (onder de achterbank, in de kofferbak), al zijn dat er bij de Polo 2 ineens veel meer geworden.
Probleem is dat de bitumen gewoon niet 100% plakt: je ziet op de foto ook 'strepen' patroon van de lijm. Daartussen plakken de matten niet, en kruipt 't water eronder. 't is nog erger bij de bokjes voor de stoelvergrendeling: daar komt t water d'r makkelijk onder (want matten lopen niet door), en water wat er eenmaal in komt, komt er nooit meer uit...
De bodem is niet voorzien van moeilijk dubbele lagen,. maar wel van plekken waar veel verschllende platen bij elkaar komen. Liever zorgen dat je daar dus niet aan hoeft te lassen/prutsen. o.a. de langsdragers achter (3 lagen dik). Flink met wax sproeien dus