Godverkriebel!
Hoofdremcylinder: Eitje.. Beetje veel tijd in gaan zitten, omdat t reservoirtje er natuurlijk wel als nieuw moet uitzien; Zand erin, schudden maar..
Ontluchten is ook een kriem als 'alles' leeg is.. maar dan terzijde..
De carb was dus niet eens echt vies geworden (maar toch uit elkaar geplukt en schoongemaakt..).. dat was dus t probleem niet: De vlotterkamer stond gewoon leeg..
Vlotternaald => Gangbaar (dat is 't dus niet)
Benzinepomp => Werkend (maar je weet nooit)
Filter => zwaar vol prut, maar niet echt dicht
Tankontluchting? Slangen doorspuiten => Tank op druk.. sisste wel, maar tja. of dat voldoende is of niet ?
Eindje rijden dan maar: tada.. (2 km) prut prut plop.. Stil staan..
ff wachten, weer doorstarten, pruttel pruttel.. mmm
verder rijden.. (500 meter)prut prut plop. Tank dop eraf gegooit, weer doorstarten, pruttel pruttel... mmmm
Eindje rijden, (1 km) prut prut plop.. Dus -> tank zoog niet vacuum: ook zonder tankdop doet ie af en toe stoppen..
Terug naar huis:
Aan het benzine filter zie je dat ie ergens lucht aanzuigt.. klemmetjes los, slangetjes wisselen, t-stukje anders aangesloten... etc etc..
Andere benzinepomp ook maar gelijk (oude pomp niet helemaal 100% te vertrouwen)... (oude ook even los gegooit: weinig bijzonders aan te zien (behalve een zeefje en een heeeel klein beetje prut).
Starten-> Geen lucht meer door filter (maar mooie straal benzine)..
Ok: Basta: Weg met die kar: naar de garage gebracht.. Deed het in principe prima,.... Tot na een paar bochtjes: weer Prut Prut Plop.. (net voor de deur van de garage ongeveer)..
Nog 1 rondje gereden, ding voor de deur gezet,. sleutel door de brievenbus: hij zoekt t maar uit!
ALS is nou vanochtend alleen ff het CO meet... dan is het goed... ALS ie nou NOG een proefritje gaat maken.. dan is het fout..
Vind het niet echt een fijn vooruitzicht dat ie dus niet goed is, maar wel bij de garage staat..
Wat ik nog zou kunnen (laten?) doen, is even de slangetjes aan de tank vervangen.. Wellicht dat deze 'licht poreus' zijn, en dat ie daardoor, door onderdruk van zuigende pomp, toch nog lucht aanzuigt..
OF dat de retour en aanvoer omgewisseld zitten..
WHRAAAAA! Ik word GEK!