Auteur Topic: Project [ 26-TA-97 ] Polo 1 n  (gelezen 99580 keer)

Offline Ronald

  • Non-Register lid
  • Berichten: 124
  • Geslacht: Man
  • Ronald van den Bos
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #105 Gepost op: do, 17 mrt 2005, 18:26:05 »
Succes kerel!!!  -thumbsup-

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #106 Gepost op: do, 17 mrt 2005, 19:39:31 »
Succes ja!
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #107 Gepost op: do, 17 mrt 2005, 23:40:54 »
-thumbsup-
zouden er hier morgen een paar mensen gelukkig zijn?  -naughty-
denk het wel,jaap keuring op de einser,serge & wendy de uk?
en ik?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #108 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 01:48:01 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #109 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 08:06:08 »
Godverkriebel!

Hoofdremcylinder: Eitje.. Beetje veel tijd in gaan zitten, omdat t reservoirtje er natuurlijk wel als nieuw moet uitzien; Zand erin, schudden maar..

Ontluchten is ook een kriem als 'alles' leeg is.. maar dan terzijde..


De carb was dus niet eens echt vies geworden (maar toch uit elkaar geplukt en schoongemaakt..).. dat was dus t probleem niet: De vlotterkamer stond gewoon leeg..

Vlotternaald => Gangbaar (dat is 't dus niet)
Benzinepomp => Werkend (maar je weet nooit)
Filter => zwaar vol prut, maar niet echt dicht

Tankontluchting? Slangen doorspuiten => Tank op druk.. sisste wel, maar tja. of dat voldoende is of niet ?

Eindje rijden dan maar: tada.. (2 km) prut prut plop..  Stil staan..
ff wachten, weer doorstarten, pruttel pruttel.. mmm

verder rijden.. (500 meter)prut prut plop. Tank dop eraf gegooit, weer doorstarten, pruttel pruttel... mmmm

Eindje rijden, (1 km) prut prut plop.. Dus -> tank zoog niet vacuum: ook zonder tankdop doet ie af en toe stoppen..

Terug naar huis:
Aan het benzine filter zie je dat ie ergens lucht aanzuigt.. klemmetjes los, slangetjes wisselen, t-stukje anders aangesloten... etc etc..
Andere benzinepomp ook maar gelijk (oude pomp niet helemaal 100% te vertrouwen)...  (oude ook even los gegooit: weinig bijzonders aan te zien (behalve een zeefje en een heeeel klein beetje prut).

Starten-> Geen lucht meer door filter (maar mooie straal benzine)..

Ok: Basta: Weg met die kar: naar de garage gebracht.. Deed het in principe prima,.... Tot na een paar bochtjes: weer Prut Prut Plop..  (net voor de deur van de garage ongeveer)..

Nog 1 rondje gereden, ding voor de deur gezet,. sleutel door de brievenbus: hij zoekt t maar uit!


ALS is nou vanochtend alleen ff het CO meet... dan is het goed... ALS ie nou NOG een proefritje gaat maken.. dan is het fout..

:(

Vind het niet echt een fijn vooruitzicht dat ie dus niet goed is, maar wel bij de garage staat..

Wat ik nog zou kunnen (laten?) doen, is even de slangetjes aan de tank vervangen.. Wellicht dat deze 'licht poreus' zijn, en dat ie daardoor, door onderdruk van zuigende pomp, toch nog lucht aanzuigt..

OF dat de retour en aanvoer omgewisseld zitten..

WHRAAAAA! Ik word GEK!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.416
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #110 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 13:09:20 »
Ja? En? Issie al klaar?
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #111 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 17:21:06 »
Mag je nou "legaal" rijden?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #112 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 17:33:33 »
Jaap? -joystick-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #113 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 17:38:22 »
In het heeeeeeeel kort:

Polo is goedgekeurd..


Maar hij doet tut nu niet meer.. Brandstof probleem..

Fixen we.. maar ik zal zo 't hele verhaal posten
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #114 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 17:40:57 »
Zie hier: 't tankpijpje.

1 is aanvoer
2 is retour

(welke is trouwens welke???)

De onderste (volgens mij aanvoer) is afgebroken/door gerot.
De bovenste is aangerot, maar nog wel goed te gebruiken...


't is me wel gelukt om op bijde pijpjes nieuwe slangetjes te zetten..

Dat dan wel weer.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #115 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 17:42:23 »
Zie hier: rechts het benzinefilter na ongeveer 10 kilometer..
wat zeg ik: misschien zelfs maar 5 ofzo..

Best wel veel troep niet?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #116 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 17:45:29 »
Remmen doet ie dus wel (tankje is schoongemaakt, rest is nieuw :) )

-klus-

Maar goed: Heb er goed de ziekte van, wil er vandaag en morgen NIETS meer over horen.. Misschien dat ik 't zondag nog eens probeer..

Heb vandaag dus 4 test ritjes gemaakt, en ben 4 (!!!) keer afgesleept door m'n pa... omdat ie telkens weer uitvalt, steeds met een lege vlotterkamer (lijkt t althans).. Gewoon geen benzine meer. Pomp gewisseld: geen resultaat, aanvoerleiding onder de auto door gewisseld: geen resultaat.. filter 10.000 keer gewisseld: geen resultaat.

Hoe werkt dat met die retour bij een Polo 1? Zit er ergens een restrictie??

Kut godverse klote bak.. (voor mij vandaag geen Polo meer...)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #117 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 17:54:03 »
Wat jaartjes stil gestaan met weinig benzine en nu ineens benzine erin: dus vuiligheid los in de tank?

Apk is wel gelukt dus: gefeliciteerd -thumbsup-



Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #118 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 17:57:15 »
Restrictie zit op de carb ( da's dus gelijk de retourzijde ).

Dus aanvoer = tank->filter->pomp->carb
retour=rechtstreeks op carb aansluiten

Simpeler kan haast niet...

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #119 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 17:59:28 »
..