Auteur Topic: Project [ RN-HT-48 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 16043 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #30 Gepost op: za, 18 jun 2005, 13:01:00 »
Heb de 2f lader die op me eerste gt g40 zat daar ook laten doen.
Maar ze deden toen iets wat ze altijd doen,maar ik eigenlijk zekervan weet dat t niet goed is....
Maar t schijnt dat iedereen t doet...

En dat is?

Ga er zeker zelf bij zijn..

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #31 Gepost op: za, 18 jun 2005, 16:48:29 »
Lagers in PERSEN!!!
Superfout...
Lagertjes lekker in het vriesvak, helften en verdringer ff in een oventje.
Zit de boel er lekker spanningsvrij in -thumbsup-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #32 Gepost op: za, 18 jun 2005, 17:25:47 »
ik ken dat...kom jje thuis, denk je: ha, het eten staat al aan! fijn! nee, meneer gaat klepgeleiders plaatsen! -gert-
trotse mama!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #33 Gepost op: za, 18 jun 2005, 17:47:46 »
Jup ze persen t.
En het balansasje word geperst,en daar zitten 2 lagers op,die daardoor onder spanning blijven.
Dan draaid t asje stroef,wat deden ze,ze sloegen tegen t asje aan zodat de kracht eraf was,en t asje makkelijk draaid.
Maar je mag nooit een klap op t lager geven,dan issie eigenlijk alweer stuk.
En na een tijd helemaal aan gort.
Maar na een tip van douwe vond ik t eigenlijk heel logisch,dat verwarmen en afkoelen.
Ga t nu dus ook zo doen.
Wel met pers enzo,maar dus verwarmd en afgekoeld,dus hoef  geen kracht te zetten.
En heb een speciale steun laten maken,zodat de verdinger niet op de werkbank of houten plaat ligt,maar omhooggehouden word.
Laat ook teflon bussen maken om de keringen erin te zetten.
En als je een nieuw uitziende lader wil,dan spuit ik m niet goedkoop met een spuitbus,wat na een tijd gaat vervellen door olie en warmte.
Nee dan word ie geglasparelstraald.
Maandag heb ik fototjes van de gestraalde laderhelft.
 -naughty-
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #34 Gepost op: za, 17 sep 2005, 22:49:01 »
Hard gaat het niet, maar inmiddels nog wat onderdeeltjes binnen:

(Met dank aan Joscha -thumbsup- )

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #35 Gepost op: wo, 21 sep 2005, 19:11:25 »
Verry nice!!
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #36 Gepost op: ma, 31 okt 2005, 23:13:34 »
Voorlopig even weer stof happen: staat nu op zolder..  -ja-
Wil beginnen aan het uitmesten van het interieur, is zwaar in gerookt namelijk. Oftewel: alles los en schoonmaken, danwel vervangen.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #37 Gepost op: di, 01 nov 2005, 01:20:45 »
staat de 86 weer beneden?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #38 Gepost op: di, 01 nov 2005, 09:32:49 »
Jup, zie Polo 1 projecttopic.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #39 Gepost op: vr, 04 nov 2005, 21:26:20 »
Ondertussen nog wat aan het proberen geweest met een simpele stoomreiniger.
Resultaat mag er zijn.
Ik wil nu een wat proffessionelere reiniger kopen.

Hmmz..

Heb ook z'n ding hier staan,.. Kleine stoomeend (zo'n tell-sell ding van de blokker: Geeft best een pak stoom :) )

Maar goed: Hoe heb jij de stoelen gereinigd? D'r zit geen gebruiksaanwijzing bij: Gewoon op een cm of 5 flink stomen, en dan afdoen met een doekje? Of met het mondje over de stof wrijven, en dan afdoen met een doekje? Of helemaal niet afdoen?

Heb ff getest op de oude bruine stoeltjes: die waren wel goed smering. De bekleding word toch wel nat: resultaat is niet echt te zien (liggen nu te drogen), maar als ik ze afneem met wc-papier word dat wel echt vies bruin.  Heb t idee dat ik t verkeerd doe (omdat de stoelen nog best nat worden)...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #40 Gepost op: vr, 04 nov 2005, 22:52:40 »
Het duurt even voordat het goed begint te stomen, het ding ook niet meer dan half vol doen scheelt een hoop.
Dan idd vanaf een cm of 5 over de schoon te maken plek spuiten en met een doek afnemen.

Ik gebruik het liefst een witte handdoek (Zeeman oid), dan weet je wanneer het echt schoon is.
Je kunt er bijna alles mee schoonmaken: rubbers, ramen, plastic delen.
Wil nog eens een "echte" grote stoomreiniger kopen, van Kärcher oid.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #41 Gepost op: vr, 04 nov 2005, 23:24:16 »
Plee papier is t in iedergeval niet :) (gaat pluizen)

Wil het eens proberen op de stoelen die ondertussen in de 2f staan,. maar vooral op de bijrijdersstoel van de andere cl:

Zie deze foto
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #42 Gepost op: vr, 04 nov 2005, 23:28:34 »
Niet bekleding verwijderen en in de wasmachien?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #43 Gepost op: za, 05 nov 2005, 00:24:38 »
Bekleding verwijderen is lastiger dan je zou hopen.
Zitting gaat nog redelijk, alleen schuim en stof laten zich niet zomaar scheiden.
Rugleuning is bij de oude modellen nog gewoon paardenhaar/sto/hooi met lijm. Bij jouw G40 stoelen hebben ze dat vast al wel veranderd (veel betere pasvorm: zitten echt heerlijk)...

stoom powah lijkt me dus 't veiligste, maar wel eerst ff de kneepjes leren.

Ben tevens benieuwd hoe t onder de motorkap werkt (op bijv ruitensproeiertankje).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
Project [RN-HT-48] Polo 2 GT G40
« Reactie #44 Gepost op: ma, 07 nov 2005, 18:23:26 »
een polo 2 gt g40  -love-
dat is een auto die orineel moet blijven !!
succes !
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo