Auteur Topic: Project [ HL-XL-98 ] Polo 2f CL  (gelezen 23427 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #75 Gepost op: di, 12 jul 2005, 18:18:03 »
Eerst bij de dealer langs geweest:
867807401 3yd

Tornado rode sierstrip (zelfde voor als achter)
12,50 euro

Beetje prijzig!

Dus dan maar naar de automaterialenzaak: Motip 6mm brede rode tape: 12 meter voor 3,50

Het viel me tijdens het opplakken op dat t rood niet overeenkomt,. maar op meer dan 50 cm zie je er niets van :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #76 Gepost op: di, 12 jul 2005, 18:27:16 »


Zo moet ie worden Jaap, en gewoon de velgen een nieuw zwart laagje geven, naafdopjes erop en lekker zo blijven rijden.

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #77 Gepost op: di, 12 jul 2005, 20:21:20 »
Ziet er strak uit.
Ik vind het leuk staan zo... Netjes gee fratsen gewoon C1000 style.

Geen systeem plafond maar dure spanningsrails van symens er in die duurder dan het hele systeemplafond zijn bij C1000.
Ik dedoet te zeggen, goedkoop laten lijken maar onder de motorkap niet.
Idee?
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #78 Gepost op: wo, 03 aug 2005, 21:48:54 »
sleeper look bedoel je Nielzzz?

Sleeper: Wolf in Schaapskleren.

Beetje schaap in wolfskleren is het nu :)

nuja..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #79 Gepost op: ma, 31 okt 2005, 21:54:24 »
*uitvettrekmodulus*

Naja, brandweer daily: Hij stond eventjes te koop, wegens totale hersen waanzin (ofzoiets)...
Maar door Leontine vriendelijk op de vingers getikt, gaat ie op z'n vroegst pas na de winter weg...

De trekhaak verkocht aan Ken Kuppens, maar dat is niet heel erg: 1.0 trekt toch niet, en de nieuwste aanwinst (82ér CL) heeft én meer trekkracht (HH), én originele trekhaak :)

Vanavond dan eindelijk de 'Prego/Style' stoeltjes ingebouwd die ik van Jorp ooit kocht. Nou: Dat zit Subliem! Grote fout dat ik dat soort stoelen niet eerder heb gekocht!!

Achterbank zit er ook weer in,.. Nu tekend de grijze deurbekleding wel ernstig af tegen de stoelen. Gelukkig heb ik er ook zwarte deurpanelen bij, maar ik heb nog geen 2f ervaring: Lijkt wel of de zijruiten eruit moeten?

Anyways: begint weer ergens op te lijken zo!



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #80 Gepost op: ma, 31 okt 2005, 22:12:19 »
Achterste zijpanelen?
Zo uit me hoofd bij mijn 2f coupe:
1 of 2 schroefjes los, deurrubber ff los (stukje paneel wordt tussen deurrubber geklemd),
en dan tegelijk raamrubber over randje heen helpen en aan paneel trekken.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #81 Gepost op: wo, 15 feb 2006, 08:32:03 »
uche uche afstof.

Binnenkort (lees: vrijdag) voor de APK.

En de APK is toch wel ergens goed voor. Wat doe je namelijk met een daily-beater? Precies; Dagelijks rijden. Af en toe (goed) wassen en 't normale onderhoud. that's it. Je loopt niet voor de gein overal eens langs...

Dus stel je voor, er was geen APK.. dan zouden deze droogte scheurtjes (kanvas nog niet zichtbaar) nog wel even blijven zitten
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #82 Gepost op: wo, 15 feb 2006, 08:34:18 »
"(vettigheid die je op bovenstaande foto ziet is WD40: alvast even ingespoten)"

Maar goed: droogte scheurtjes ala. Op 't afgelopen APK rapport kwamen die al als adviespunt naar voren. Wel een raar slijtage punt: precies waar ie in het rubbertje hangt.

Lopen we even naar de andere kant, en duwen we daar t rubbertje ook even van z'n plek. (Verder smetteloze remslang).

Let op: Aan deze kant heb ik nog geen WD40 gebruikt..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #83 Gepost op: wo, 15 feb 2006, 08:37:21 »
Precies ja: dat is dus gewoon LEK!

Vanavond nieuwe slangen eronder, vrijdag voor de APK.


Omdat ik toch niet echt verder kon (kentekenplaatverlichtingslampje-unit ondertussen ook vervangen), de accu er maar eens uitgetilt (stond goed vast voor de APK, want deze accubak is nog helemaal lekdicht!

Helemaal smetteloos is het echter niet,. de eerste roest is al wel aanwezig. Staalborstel d'r over, Fertan z'n werk laten doen,. vanavond even afspoelen en afwerken..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #84 Gepost op: wo, 15 feb 2006, 13:16:24 »
APK is idd niet voor niks.
Helaas blijft het er bij zelf-onderhouden vaak bij om periodiek ALLES bij na te lopen.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #85 Gepost op: wo, 15 feb 2006, 17:57:49 »
Precies: en bij een APK gaan de achtertrommeltjes dus ook echt niet open ofzo..  "Wat je niet ziet, is er niet" geldt dan dus ook niet.

BTW: Bij de APK van die andere CL bleken de blokjes dus uitelkaar te vallen. Zagen ze in eerste instantie ook pas toen ze de klauw aan het gangbaar maken waren. Voor t zelfde geld was de klauw wel gangbaar, en vielen de blokjes er pas volgende maand onder vandaan: blijft een moment opname.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #86 Gepost op: wo, 22 feb 2006, 22:52:22 »
Vorige week laten keuren:

AFgekeurd op de volgende punten:
- Achterbumper niet deugdelijk vast: alle onderste boutjes ontbraken (hmmmm,.. -dunno- )

- Geen gordels op de achterbank -dunno-

- Uitlaatsteuntje bij katalysator weg (advies)

- Remklauw rechtsvoor vast

- Remblokken bijna op (vooral rechtsvoor: goh!)

Gisteravond bovenstaande punten dus voor mekaar gemaakt: Beugeltje voor de kat was natuurlijk niet uit voorraad leverbaar bij de dealer: Zelfbouw strip gemaakt. Achterbumper-boutjes idem: niet op voorraad, dus 'voorspatbordparkers' gekocht: helaas: dat moesten dus speciale M6 boutjes zijn (maar met een carroserie ringetje kom je d'r ook)
Remklauw rechtsvoor zat niet vast, maar de blokken wel: schoven niet meer over de geleiding.
Rechts EN links de klauwen uitelkaar getrokken, langs de staalkrans gehaald, en goed gesmeerd met kopervet. Geleidebusjes gecontroleerd en ingevet (BR2). Blokken links en rechts vervangen: Oude blokjes waren qua oppervlak ook een stuk kleiner dan die er nu onder zitten -dunno-

Zie ploatje: De blokken die d'r onderuit kwamen, hadden 'slechts' een oppervlak zoals de rode vlakjes aangeven. Die er nu onderzitten, zijn gewoon zoals t groene oppervlak...  Komt dat vaker voor? of zaten er gewoon ransmerk blokken onder? Qua remkracht kan ik (nog) niet echt wat merken: moet nog inslijten
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #87 Gepost op: wo, 22 feb 2006, 22:55:27 »
Ochja: spreekt voor zich: Vandaag dus goedgekeurd :)

NEXT!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #88 Gepost op: do, 23 feb 2006, 08:29:40 »
Mooi zo -thumbsup-

Van de week bij J**** ook de remmen voor gedaan (incl geleiding vetten), en gisteravond achter de boel los en schoongemaakt.

Merkbaar verschil? Echt wel!
Denk tot nu toe mijn best remmende auto, alhoewel het eerder ook niet echt slecht was.
Enneh: handrem doet het ook weer. (stelmechanisme remschoenen in het vet gezet)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #89 Gepost op: do, 23 feb 2006, 10:09:34 »
Mooi zo -thumbsup-

Van de week bij J**** ook de remmen voor gedaan (incl geleiding vetten),(...) Merkbaar verschil? Echt wel!
Denk tot nu toe mijn best remmende auto.


Tja, verschil verschil... Vond het pedaal wel erg soepel gaan ineens (dus dacht: zuiger zeker nog niet tegen de blokken ofzo), maar t blijft enorm soepel lopen dat pedaal.

Vandaag is t weer een tank dag.. 650 km op de dagteller, en de benzinemeter in de kelder..   Volgens de berekeningen moet ie onder het tot nu toe behaalde gemiddelde komen.. ik hoop er minder dan 40 liter in te moeten gooien, maar dat zal wel weer tegen vallen...

--

Edit: Inderdaad: 42,1 liter op 654 kilometer : 1 op 15,5. Direct maar eens maatregelen genomen:
 - Bandenspanning gecontroleerd, bleek rond de 1,5 a 1,6 bar te schommelen. Direct rücksichtlos op 3 bar gezet rondom
- Antenne van de radio ingeschoven: Wie zuinig wil zijn,... Dat valt dan ook wel weer mee: radio ontvangst is er niet slechter dan normaal :)

Op naar de 1 op 16! (vorige tank wel gelukt)



Mijn wagenpark Fix what ain't broken