Auteur Topic: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980  (gelezen 31840 keer)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #45 Gepost op: zo, 07 nov 2004, 13:00:56 »
-wanker-
Zet die carbs er weer op!
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #46 Gepost op: zo, 07 nov 2004, 14:51:05 »
klinkt lekker!! Ik zou de moeite nemen om ze er toch lekker op te knallen. -hug-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #47 Gepost op: zo, 07 nov 2004, 15:19:10 »
Tijdje terug voor 't eerst van me leven een motorzaak binnengestapt (ff gaskabel scoren)
Heb ff staan lullen met die kerel daaro (krijg je he, als verteld dat ik motorfietscarb's op een auto schroeft -gert- )
Kerel had een schurfthekel aan open luchtfilters, doet ze dus ook NIET verkopen/monteren.
Anders moeten ze grotere sproeiers monteren......bla bla....moeilijk moeilijk.....zucht.....zucht.
(ik had zoiets van: ja en...... gaat 't uiteindelijk toch allemaal harder)
Misschien ligt hier ook jouw probleem, Mark.
Teveel lucht, te weinig benzine, fout mengsel.
Wel lopen, maar boven de x-aantal toeren niet verder gaan -dunno-

Misschien lul ik uit me nek, misschien heb je er wat aan.........
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #48 Gepost op: zo, 07 nov 2004, 15:42:01 »
Dat is inderdaad wel 't proberen waard, heb in 't verleden polo's gehad die prima stationair liepen, maar zodra het filterdeksel eraf ging domweg afsloegen en vervolgens niet stationair wilden lopen...ook zoiets.
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #49 Gepost op: zo, 07 nov 2004, 19:33:31 »
Meestal in combi met een overleden voetpakking zeker?

Dan loopt ie al krap,.. en zonder lufi helemaal niet meer..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #50 Gepost op: zo, 07 nov 2004, 19:51:28 »
Welke voetpakking? -dunno-
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #51 Gepost op: zo, 07 nov 2004, 20:07:16 »
van die carb (neem ik aan) of bedoel je de pakking van de inlaat op het blok??

dan loopt hij ook erg moeizaam bij lage toeren..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #52 Gepost op: ma, 08 nov 2004, 07:52:59 »
Welke voetpakking? -dunno-

De voetpakking die onder een standaard carb zit..

Ok, bij motorfietscarbs heb je niet veel meer dan een set rubber-ringen.. maar ik doelde meer op de 'eerdere polo'tjes van mark-o-polo'.. die liepen vast niet (en zeker niet allemaal) op motorfiets carbs.. (toch?)...

Door een rotte voetpakking loopt de motor al arm..


........ brainwave.......

zonder of met lufi veranderd het mengsel toch helemaal niet?

.........theorie in de prullebak geflikkert......

iemand (afgestudeerd automonteur ofzo) idee-en?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #53 Gepost op: ma, 08 nov 2004, 10:31:34 »
Met luchtfilter en/of luchtfilterkast crëeer je iets meer tegendruk/onderdruk waardoor er meer benzine aangezogen zal worden.....uhm...tenzij je CV carbs hebt....want dan gaat de zuiger alleen nog maar verder omhoog ...
Heet niet voor niets ConstantVacuum carb. natuurlijk....

Hmmmz....bedenk me net...bij 't gasgeven zoals op de filmpjes te zien is schoten de zuigers vrij ver omhoog.
Zouden ze bij 3000 tpm al aan hun max. zitten ?
Oftewel zijn de carbs wél te klein ?
Kan 't me haast niet voorstellen cbr400 draait 13.000tpm+ bij 400cc; Polo 7000tpm bij 900cc.....maar misschien gaat dit rekensommetje domweg niet op.



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #54 Gepost op: di, 09 nov 2004, 12:33:21 »
Compressie zal wellicht voor een andere mengelsbehoefte zorgen...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #55 Gepost op: di, 09 nov 2004, 13:15:51 »
Misschien dat ik een setje carbs van een cbr600 's een keer moet proberen...iemand zoiets te leen misschien ?



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #56 Gepost op: di, 09 nov 2004, 13:34:14 »
Misschien dat ik een setje carbs van een cbr600 's een keer moet proberen...iemand zoiets te leen misschien ?

Heb setje cbr600 liggen voor me classic.
Voorlopig nog niet nodig. (Dit jaar iig niet denk ik zo)
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #57 Gepost op: di, 09 nov 2004, 15:49:09 »
Top ! -hug-
Gaan we binnenkort ff regelen, Sjon   -dj-  -love-
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #58 Gepost op: ma, 15 nov 2004, 23:45:11 »
Nu nog ff erop schroeven en kijken of ie nu wel de toeren in wil.





Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Project [FP-83-GY] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #59 Gepost op: ma, 15 nov 2004, 23:52:21 »
Jup, ben blij dat m'n home-made spruitstukkie enigszins past.
Wordt een en ander al een stuk simpeler van.  -klus-
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.