Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 149919 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #105 Gepost op: di, 05 jun 2007, 11:36:25 »
jep!

zit nog zo'n oud type in, met een mechanische toerenbegrenzer.. -wanker-

Direct maar een 'nieuw' type rotor aanschaffen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #106 Gepost op: di, 05 jun 2007, 22:10:19 »
Martijn:

Ja, ik heb de rotte bougiekabels vervangen door originele van VW...kwanta koste dat? 130 euro...

En ik heb de distributie laten vervangen. Bougie's ook en luchtfilter, olie, oliefilter ook.

Succes!!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #107 Gepost op: di, 05 jun 2007, 22:42:12 »
zoals ik al zei; ook een bougie al is ie nieuw kan stuk gaan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #108 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 10:35:16 »
jep! Ga daar eerst maar eens mee beginnen.

Zo even langs de Brezan hobbelen voor:
4 neue bougies en rotor+verdelerkap
primaire kabel van verdelerkap naar bobine

Bougiekabels van de 2F als 2e redmiddel (die draait tenslotte prima!)

Als het daarna nog niet goed gaat, moet ik toch even achter mijn oren krabben. :)

Dan rest mij nog:

bobine
ontstekingsunit (stroomverdeler)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #109 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 13:16:40 »
zooo.

Bougies vervangen
Primaire kabel van bobine naar verdeler vervangen

Starten= beter, maar nog steeds niet goed..

Hmmm. Denken en nog eens denken.

Luchtfilterbraadpan er af gehaald. Starten en met de hand gasgeven ( aan de carb.)

1e constatering

Als ik de chokeklep met de hand half dichtdruk loopt de motor stationair soepeler. Geef ik dan gas terwijl ik de chokeklep loslaat, dan pakt de motor soepel op.
Geef ik gas, zonder dat ik van te voren de chokeklep bedien en ook los heb tijdens het gasgeven, dan 'stikt' de motor er in en slaat hij bijna af.

2e constatering:

Als ik de onderdrukslang (neem ik aan) ,die van onder de braadpan naar de voorkant van de carb. loopt, dichtstop loopt de auto echt veel beter. onbelast, dus al gasgevend op de parkeerplaats :D , loopt hij echt zoals het hoort.
Belast, al rijdend, heeft hij toch nog moeite in het middengebied, zeg van 2000-3500 toeren. Ook bij het abrupt gasgeven (ineens pedaal intrappen) houdt hij in, maar trekt daarna toch door.

De vacuumvervroeger (paddo) werkt naar behoren, getest door aan het adertje te zuigen en te controleren of de ontstekingsplaat ook daarwerkelijk beweegt.. Doet ie dus!

Ik begin te vermoeden dat er iets niet in de haak is met mijn carburateur. Nu heb ik zelf een vraagbaak die modellen vanaf '86 behandeld, en daar staat de HK niet in dus!

Heeft iemand tips/tricks of vermoedens over wat er mis kan zijn met de carb en vooral hoe dat op te lossen is? Is de automatische choke kapot? Of moet de auto gewoon eens een keer behoorlijk afgesteld worden en is daarmee de kous af?

Alvast bedankt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #110 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 14:09:01 »
HK kan je vergelijken (qua carb) met een MH : zelfde carburateur.

Alleen de onsteking werkt nog met puntjes (HK) ipv transistor (MH), en de kleppen worden nog bedient met sleeptuimelaars (HK) ipv hydrolische komstoters (MH).

Verder: allemaal zo goed als 't zelfde.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #111 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 18:27:37 »
-dunno- ja, dat snap ik.

Maar dat helpt mij niet aan een beter lopend blokkie.. :P

Ik begrijp dus wel dat ik een carb. van de sloop kan halen van elke MH of HK die ik zie.
Probeer eerst de boel wel goed schoon te maken en luchtdicht te krijgen.

Ik heb alleen geen idee waarom de motor met een afgesloten onderdrukleiding beter loopt dan met een aangesloten leiding.

Het inhouden bij lage toeren kan natuurlijk ook valse lucht betekenen bedenk ik mij net. Dat wordt mijn volgende boeman!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #112 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 20:37:38 »
Auto. choke is een onding, maar goed: als ie op bedrijfstemp is en 't is nog niet goed,
dan zal 't niet aan die choke liggen, lijkt mij zo.
(ik heb zelf een HK met een choke die er te vroeg afgaat: irritant)

Idee: voetpakking controleren

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #113 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 21:28:02 »
paddo slurpen :D en zet je ontsteking eens vroeger ?



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #114 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 22:16:26 »
paddo slurpen is leuk!! werkte gelukkig nog wel, dus daar hoef ik niet naar op zoek.

Ontsteking staat al vrij vroeg, bij 'normale' stand blijft hij helemaal niet goed lopen.

Zal hem morgen ff vervroegen, en daarna (mocht het nog ellende zijn) probeer ik een nieuwe voetpakking. Het is daar wel een beetje vochtig (bij de voetpakking), dus daar zou een lekje kunnen zitten..


Heb vanmiddag de downpipe ingekort en daarover een nieuw stuk rond40*1,5 gelast, zodat deze toch nog weer onder de auto kan. Het resultaat is een gasdichte pijp!
Viel me weer 100% mee. Al is het wel een kutklus om een uitlaat te modificeren als je dit op de stoep moet doen, zonder een degelijke krik en/of bokjes..
Stoeprandje was net hoog genoeg om onder de auto te kunnen werken :)  :D  -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #115 Gepost op: do, 07 jun 2007, 08:10:22 »
De vacuumvervroeger (paddo) werkt naar behoren, getest door aan het adertje te zuigen en te controleren of de ontstekingsplaat ook daarwerkelijk beweegt.. Doet ie dus!

Voor de goede orde:

Dat de ontstekingsplaat beweegt is 1,

Maar: als het membraan stuk is, dan kan je zuigen tot je een ons weegt...
Het kan zijn dat de ontstekingsplaat gewoon beweegt zoals het hoort: bij een klein gaatje blijft de verstelling wel werken, maar het is dan wel een bron van valse lucht.

Een goede paddo:
- Als je zuigt beweegt de onstekingsplaat
- Als je eventjes zuigt, zuig je de boel vacuum, en kan je, door met je tong het adertje af te doppen, de boel op vacuum houden.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #116 Gepost op: do, 07 jun 2007, 09:36:50 »
gedaan en getest: werkt volgens instructies..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #117 Gepost op: vr, 08 jun 2007, 14:55:19 »
ahum..

Nog steeds geen resultaat.. Heb de kap maar dicht gedaan en rustig een pintje gepakt. Kan de polo beter even met rust laten :)  :(

Volgende gedaan:

bougies+ bougieskabels+ rotor+ verdelerkap+ kabel van bobine naar verdelerkap vervangen

Inlaat gedemonteerd
carb losgehaald van inlaat.

Pakking (geheel uitgedroogd) van blok en inlaatspruitstuk geschraapt.
Inlaatspruitstuk gereinigd
Carb gereinigd (spuitbus carb. reiniger)
Spul met luchtspuit schoongespoten...

hele boel weer gemonteerd;

Resultaat= nog steeds zeer slecht lopen;

niet stationair willen lopen, zeer onregelmatig
midden gebied = helemaal niets
boven in toerengebied= redelijk ok
Met ontsteking vervroegd loopt hij iets beter, maar nog steeds niet goed.

Vraag 1:

Ik gok op een carburateur die niet meer doet wat hij behoort te doen.
Is dit te reviseren? Zijn daar onderhoudssetjes voor??

Vraag2:

De retourleiding naar de tank (vanaf motorcompartiment) is afgesloten. Ik heb op heel de carb. geen aansluiting kunnen vinden voor een retourleiding.
Hoort dit normaal wel op een pierburg2e3 te zitten?

Vraag3:

heeft iemand een 2e3carb. in goede staat die ik even kan lenen om te testen of het aan mijn carb. ligt? Vind het ook onzin om een 2e carb. te kopen, mocht het hier niet aan liggen..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #118 Gepost op: vr, 08 jun 2007, 15:04:13 »
Weet je heel heel heel heel heel zeker dat je distributie op tijd staat?

Ik geloof dat Michiel dat ook een keer of 5 gecheckt heeft samen met verschillende mensen omdat dat kreng maar niet wilde lopen. Pas bij de 5e keer bleek ie toch niet op tijd te staan. Gevolg: kromme kleppen, reddeloos verloren...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #119 Gepost op: vr, 08 jun 2007, 15:27:02 »
ja, dat weet ik zeker (99%).

Ik heb het geheel volgens de vraagbaak gedaan..

cil. 1 op TDC
groefje in krukaspoelie bij het beugeltje
Stippie in nokkenaswiel bij het merkteken op distributiekap..

Hij reed voordat ik een lekke koppakking kreeg ook al zo beroerd, en denk niet dat het aan verkeerde distributietiming ligt..

Ik ga het nog wel even een keer grondig nalopen, om me zeker van mijn zaak te voelen -klus-  -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983