Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 149942 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #135 Gepost op: vr, 22 jun 2007, 18:04:08 »
halfway..

Kabelboom is zover mogelijk aangesloten, ziet er lekker rommelig uit :P
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #136 Gepost op: vr, 22 jun 2007, 18:06:09 »
dit zijn de "niet passende stekkers"
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #137 Gepost op: vr, 22 jun 2007, 18:09:12 »
morgen op de sloop even een contactslot van een 2F halen en wat losse steekstekkers.
De sleutel van dit contactslot was toch al anders dan de deursloten :D

dan kan volgende week het totale dashboard er in , en moet alles ook werken..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #138 Gepost op: vr, 22 jun 2007, 18:12:58 »
zelfs voor een standaard polotje, zonder enige poespas, zit er toch nog een hoop kabelwerk achter het dashboard verwerkt..

De hedendaagse auto's, met allerlei luxe, moeten toch wel een aantal km's aan kabel verwerkt hebben

 :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #139 Gepost op: za, 23 jun 2007, 00:22:37 »
nieuwe auto lossen veel kabbels op door een soort van computer data bus "canbus" genaamd te gebruiken.

ga nie vertellen hoe het werkt want dat is erg of topic!!,
maar huidige kabelbomen voor achter het dashbord zullen niet veel meer draden hebben.


gr maikel

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #140 Gepost op: do, 28 jun 2007, 14:36:42 »
zoo,

Kabelboom is compleet; heb gisteren de verloopstekker netjes gesoldeerd en afgewerkt met een krimpkous.

*Alles, behalve contactslot en hendels, is aangesloten.
*Luchtcirculatie is ook aangesloten, dus kachel kan ook weer blazen.
*kachelbediening is bij 2F ook anders dan bij de 86C, ook maar aangepast..
*kabelboompje geklust voor speakeraansluitingen in dashboard en deurpanelen nu het dashboard er toch uit ligt.
*CV setje besteld incl. remote (probeerseltje)

*Nu nog aansluiten van een goed contactslot en dan kunnen de hendelunits ook weer aangesloten worden.
*door de CV en speakeraansluiting in de deuren nog even een nette doorvoer maken van binnen naar de deur.

Stuurtje er weer op (Raid HP) en dan kan ik eindelijk eens rijden het het hok!
met de schone carb. draait de polo inmiddels stationair. Heb het nog niet rijdend kunnen testen, omdat er geen contactslot en stuur op zit..

Volgende week even afmaken!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #141 Gepost op: do, 28 jun 2007, 16:53:21 »
heb nog steeds geen goede vraagbaak voor een polo -'86, dus vraag ik het hier nog even:

Zit er verschil tussen de ruitensproeier mechanismen van een 2F en van een 86C?

Heb het idee dat de 2F 1 pomp gebruikt voor voor/achter, terwijl een 86C er 2 heeft??

Laat ik het zo zeggen:
als je een 2F kabelboom installeert gaat je ruitenspoeier achter continu sproeien.... Niet de bedoeling dus..
zonder contact= sproeien, met contact ook..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #142 Gepost op: do, 28 jun 2007, 17:19:53 »
Vroege 2's hadden 2 ruitensproeierpompjes: ook 1 in de kofferbak.
Vanaf 86/87? 1 gezamelijke pomp voorin (tevens iets groter tankje)
En dus ook de 2f heeft 1 pompje voorin.

(pstt: 86c is 2 EN 2f)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #143 Gepost op: do, 28 jun 2007, 17:24:14 »
ja klopt.. ik zal me aan de terminologie houden! :)

Goed, dan moet ik dus even gaan uitvogelen wat er mis gaat in de kabelboom.

Ruitensproeier achter blijft continu sproeien, zelfs zonder contact.

Met de multimeter even meten wat er bij de stekker gebeurd, welke draad er continu spanning heeft.
Het pompje van de 2F kan dus 2 kanten op draaien, terwijl dat bij een type2 niet kan. Daarom zal er wel een tweede pomp zitten in de achterbak.

EDIT:
ik zal beide kabelbomen even naast elkaar leggen, zien waar het verschil zit. Het electr. schema van de 2F wordt ik niet heel erg veel wijzer van..

zal waarschijnlijk mis gaan in de aansluiting bij het relais voor de achtersproeier/wisser.

Als iemand een idee heeft:  roept u maar.



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #144 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 12:03:21 »
durf ik dit wel te installeren?? ziet er niet heel degelijk uit, afgaande op de foreign spelling....
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #145 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 12:07:54 »
nog even terugkomend op het ruitensproeier verhaal..

Op een of andere manier heeft de lichtschakelaar een rechtstreekse verbinding met mijn achterruitensproeier..

Doe ik het licht aan: gaat mijn achtersproeier aan....

Vreemd. Ben gisteren even aan het meten geslagen, maar achter in de auto gaat meer mis.. Iemand heeft daar ooit een mistlicht aansluiting gemaakt, daardoor zitten er heel veel slechte aansluitingen (stekkers die loshangen etc.) die voor rare situaties zorgen.

Massaverbindingen lagen los, steekstekkers die ooit aan een achterlichtunit zaten lagen los tegen andere (+ geschakelde) stekkers etc..

Knipperlichten aan: achter knipperende kentekenverlichting...

Licht aan: sproeiende achtersproeier

Etc. etc.

Ga het maar eens even heeeel goed ordenen en schoonmaken aan de achterzijde des steilhecks...

Maar:
verder werkt alles prima! Lichten/ruitenwissers/sproeier voor/ contact/ kachel/ tellerunit etc. doet wat het hoort te doen!~
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #146 Gepost op: wo, 04 jul 2007, 23:34:50 »
zoo:

vrije middag opgeofferd voor de steilheck.. Dashboard was nog niet helemaal gemonteerd en kon nu mooi de bekabelling voor CV wegwerken!

CV gemonteerd icm de slotenset die ik van Pieter gekocht had. Nu werkt alles met een afstandsbediening + 1 sleutel.
Eerst had ik een aparte sleutel voor contact en een andere voor de sloten rondom..

20euro voor een CV set, met afstandsbediening! Het werkt ook nog..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #147 Gepost op: wo, 04 jul 2007, 23:38:30 »
Eerst had ik een aparte sleutel voor contact en een andere voor de sloten rondom.

Mijn classic is nog erger; 3 sleutels; 1 voor de deuren, 1 voor contact en 1 voor de achterklep.  :)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #148 Gepost op: wo, 04 jul 2007, 23:46:52 »
tja.. is maar lastig. Hoe vaak ik al niet met de verkeerde sleutel de auto heb willen starten! Ik had het topic al gezien (sloten aanpassen aan een bestaande sleutel..),

maar zag toen dat Pieter nog een complete set had incl. sleutels, dus toen was de keuze snel gemaakt.

Misschien als ik nog een keer een uurtje niets te doen heb, dat ik de sloten aanpas aan 1 sleutel. Dan heb ik een reserveset.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #149 Gepost op: do, 05 jul 2007, 08:35:27 »
Over die rare electriek in je kofferbak:

Zorg ervoor dat je een GOED massaverbinding maakt, en houdt: als de massa in je kofferbak 't niet goed doet (schroefje midden tegen het achterschort), dan worden je achterlichten zowieso één grote disco..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken