Zo. Verhuisd
Nog 6 weken, dan ben ik ws. papa
De polo moet weer gekeurd worden, en loopt al een paar weken niet lekker stationair, pruttelt na het afremmen op de motor op 3 pitten
Gistermiddag de garage opgeruimd, de aanhanger naar buiten geslingerd en de polo naar binnen gereden
. Het vermoeden was dat de carbs wel een opfrisbeurtje konden gebruiken, ik dacht dat een vlotter bleef hangen (verzuipen stationair van 1 cilinder, idem bij afremmen op motor).
De carbs loshalen van de kop is niet lastig, slechts 4 slangklemmen, een gaskabel, chokekabel en carterontluchting. Daarna begint het gepiel
Op de geïmproviseerde werkbank een schoon doekje gelegd om alles systematisch te demonteren (zelfde spul moet op de zelfde plek terug
).
Bij het losmaken van de vacuumkamerdeksels viel me op dat koudstartverrijking van de 2e carb open bleef staan (= verder uitgetrokken in ruststand). Dat zou verklaren waarom de motor soms op 3 pitten pruttelt, 1 cilinder krijgt veel meer peut = verzuipen?
Daarom besloten om de carbs ook van elkaar te scheiden en volledig schoon te maken, alles te demonteren en te controleren. Een leuk klusje al zeg ik het zelf.
Aan het einde van de middag zaten de schone carbs weer op het spruitstuk, met 4 nieuwe stugge rubber moffen. Na het monteren loopt de motor helaas nog steeds stationair op 3 pitten, maar soms hoor ik een kleine opleving van nr.4.. Het rare is, als je gaat rijden en de motor belast, doen alle 4 de cilinders gewoon mee
Vandaag een setje nieuwe bougies, puntjes en condensator monteren.
Dit weekend alle remvloeistof vervangen door schone + de auto van onderen nalopen. Ik verwacht geen schokkende dingen.
komen later, staan nog op mijn telefoon.