Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 149939 keer)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #90 Gepost op: wo, 02 mei 2007, 21:35:29 »
ik kreeg 250 euro van de verzekering toen er tegen aan was geredem...

Succes!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #91 Gepost op: wo, 02 mei 2007, 21:58:52 »
ik 900
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #92 Gepost op: do, 03 mei 2007, 11:28:11 »
ik 900

Gaan we zo beginnen -wanker-

Ik 2000 -nana-
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #93 Gepost op: do, 03 mei 2007, 20:30:40 »
ik heb het al gehad :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #94 Gepost op: zo, 03 jun 2007, 00:58:32 »
tsjek! :P

vandaag koppakking vervangen. Voor het eerst dat ik zo'n klusje aanpak, maar moeilijk was het niet. Het duurde wel erg lang, omdat ik geen fouten wilde maken.

bijna alles is weer gemonteerd, incl. nieuwe pakkingen. Ontstekingstiming en nieuwe distributieriem moet ik morgen nog ff doen.

Direct de kans gegrepen om de diverse randsystemen even goed te reinigen.  -klus-

Ook is de steilheck voorzien van een 60/60 verlagingsset (koni) aan de achterkant.

Morgen gaat de voorkant er aan! Begint ergens op te lijken, de witte steilheck kan morgen weer de weg op!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #95 Gepost op: zo, 03 jun 2007, 01:00:01 »
nog ff over de brandschade:

verzekering is nog in beraad.. Wazig verhaal over aansprakelijkheid etc.
Heb het waarborgfonds ook al geraadpleegd, maar zie daar weinig brood in..

Strippies en lamp zijn al vervangen, nu nog even een net bumpertje scoren op de sloop.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #96 Gepost op: ma, 04 jun 2007, 20:59:51 »
goed....


Vandaag nieuwe inlaatspruitstukpakking gehaald, samen met een klepdekselpakking. Hadden ze bij de Brezan niet op voorraad, vandaar dat het vandaag pas feest was :P

D-riem gemonteerd en gespannen
Ontsteking gemonteerd en op zelfde plaats teruggezet (gemarkeerd voor demontage -klus- )
Uitlaat terug gemonteerd
Olie ververst
Koelwater toegevoegd en koelsysteem gereinigd met de tuinslang!

En toen: uitlaat brak spontaan door midden vlak voor het flexibele stuk.. De downpipe is aan het einde zo rot dat hij daar niets meer kon hebben en doorbrak..

Maar na een spoedreparatie kon deze toch provisorisch gemonteerd worden om toch ff een stukje te rijden! Is tenslotte mijn eerste grote motorische reparatie die ik zelf uitvoer.

Hij starte vrijwel meteen, maar heeft nog steeds een zeer zeer beroerde loop. Stationair is OK, maar bij gasgeven lijkt het net alsof hij op 3 of 2 pitten loopt.
Bij het rijden;
Middengebied (2000-4500 toeren) is nix. Daarboven of onder lijkt het beter te gaan.


Als iemand een idee heeft; GOOI HET IN DE GROEP!

Ik gok op de bougiekabels en/of verdelerkap.
Bij verwijderen van de bougiekabel op cilinder3 verandert er vrijwel niets aan de loop van de motor, terwijl dat bij andere cilinders wel het geval is.


Kortom; leuk klusje zo'n koppakking, maar het resultaat is nog niet 100%..


Een tweede optie zou de bobine zijn, maar ga eerst uit van het simpele werk!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #97 Gepost op: ma, 04 jun 2007, 21:40:37 »
En als je nou de bougie kabels tussen cilinder 3 en een andere cilinder even wisselt, gaat 3 dan wel goed meedoen? In eerste instantie zou ik het ook in de ontsteking zoeken.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #98 Gepost op: ma, 04 jun 2007, 21:53:16 »
Zitten je bougiekabels wel op de goeie volgorde?
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #99 Gepost op: ma, 04 jun 2007, 23:18:46 »
Distributie-timing staat goed?
Staat mij iets bij van een nokkenastandwiel dat ook verkeerd om geplaatst kan worden...  -prut-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #100 Gepost op: ma, 04 jun 2007, 23:21:47 »
bougie kan ook stuk gaan  -prut-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #101 Gepost op: di, 05 jun 2007, 11:17:12 »
supersnelle reacties allen!! Bravo!

 -hug-

Ik wissel idd zo even de bougiekabels om van cilinder 2 en 3.

Volgens CrazyGerrit en of Melvin zijn bougies nog zeer vers. Het enige dat in het rijtje mist, is het vervangen van de bougiekabels.

Voor de zekerheid gaat deze Tinus even naar de Brezan;

bougies
primaire kabel van bobine naar verdelerkap (is sowieso gaar..)
verdelerkap

Bougiekabels trek ik eerst ff van mijn 2F, om te kijken of het bakkie met deze kabels wil lopen.

Maar in ieder geval is mijn koppakking goed gemonteerd; hij lekt volgens mij niet meer (druk wordt niet meer opgebouwd in het expansievat)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #102 Gepost op: di, 05 jun 2007, 11:20:11 »
Edit:

Citaat

- Brosse bougiekabels vernieuwen. CHECK
- carb afstellen. CHECK
- verdelerkap plus rotor controleren/vernieuwen. CHECK
- olie verversen plus filter. CHECK
- boegie's vernieuwen. CHECK
- remmerij voorzijde controleren plus reinigen. CHECK
- Contactpuntjes vernieuwen. CHECK
- Kleppen stellen.



Volgens Melvin zijn de kabels dus ook al vervangen. (zie lijstje) Of het is alleen gecheckt?? De remmen aan de voorzijde zijn namelijk nog steeds RUK..

Maar goed, ik kom er wel achter.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #103 Gepost op: di, 05 jun 2007, 11:24:58 »
nog ff een reactie op de hints/tips/tricks van de forummers:

Dennis;

nokkenas wiel is er niet af geweest, timing kan alleen een volledige omwenteling verkeerd zitten.. Dan had hij helemaal niet kunnen lopen toch?

Marjolijn:

volgorde is goed; heb de 2F als voorbeeld en de vraagbaak er bij gehad. Was ook mijn eerste gok, maar bleken goed te zitten.

Serge:

Raar maar waar; ook onderdelen van Duitse auto's gaan kapot
 -naughty-  . Alhoewel bougies veelal niet Duits zijn.. Bougies zijn niet erg duur, dus die komen er lekker nieuw in.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #104 Gepost op: di, 05 jun 2007, 11:25:04 »
Citaat
bougies
primaire kabel van bobine naar verdelerkap (is sowieso gaar..)
verdelerkap


En niet te vergeten een nieuwe rotor. -wanker-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..