Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 176267 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #450 Gepost op: di, 26 aug 2008, 17:39:17 »
golf schoppen en polo erbij  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #451 Gepost op: di, 26 aug 2008, 17:57:32 »
heb ik ook al voorgesteld; leuke G40 :)

Maar ja, krijg je te horen;

geen stuurbekrachtiging
geen airbags
geen electrische ramen + CV
geen lederen recaro's
geen stoelverwarming
net veel te veel geld in de golf gestopt

dus ja, mevrouw heeft ook wel gelijk én de golf blijft een heerlijke reisauto. Als ik in de golf stap besef ik wel dat het een auto is die net ff iets moderner is en net ff iets rustiger/comfortabeler rijdt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #452 Gepost op: do, 18 sep 2008, 11:37:47 »
Met het polootje van Groningen naar Delft getuft; met 165/55/13 én een 4-bak is dat niet heul erg comfi.

110=4000tpm. Dus= lekkere grote Mercedes Sprinter met laadbak uitgezocht en daar mooi 100km/h achter blijven rijden. De auto doet het echt goed, en met de originele 2E3 carb rij ik best wel zuunig :D Geen enkel schokje/prutteltje, motor liep heerlijk soepel en met een leuk muziekje op de achtergrond was het een prima reis.

Op 250km ongeveer 14 ltr brandstof verbruikt = +/- 1 op 18.  -love- Zo is autorijden nog steeds goedkoper dan de trein mét korting. Belachelijk als je het zo bekijkt. De trein zou (iig met kortingskaart) een goedkoper alternatief moeten zijn. Vaste lasten heb ik (bijna) niet;

de witte schicht is belastingvrij!!!!!!

zit nu toch heel erg te twijfelen of ik hier nou wel een 3F met motorcarbs in moet zetten, dan is mijn zuinige auto foetsie -wtf- Vandaar dat het blokje ook te koop staat. Bij interesse mag deze weg, zo niet, dan gaat ie toch maar in het vooronder.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #453 Gepost op: wo, 01 okt 2008, 18:57:09 »
Not so happy;

Ritje Groningen-Delft ging heerlijk (250km), maar nu doet de auto ineens moeilijk..

Starten/stationairloop is prima. Stukje rijden, na 1km valt de auto ineens uit. Vlak daarvoor schokt de auto iets, daarna is ineens de motor uit. Rijden/stationair draaien maakt niet uit; de boel valt uit.

Herstarten duurt vrij lang (doorstarten en pompen met gaspedaal). Na een tijd starten wil de auto alleen hoog in toeren draaien. Haal ik mijn poot van het gas, dan is het weer malaise.

Ik heb zelf het idee dat de fameuze 2E3 dienst weigert.
*benzinefilter is niet vies +zit goed gemonteerd.
*blijft benzine in het filter zitten (genoeg om te blijven lopen lijkt mij)
*losgekoppelde benzineleiding richting carb en doorstarten (zonder verdelerkap) op te kijken of er nog benzine verpompt wordt levert gulpjes benzine op, dus de pomp werkt ook.

Mijn idee; gereviseerde carb zit weer ergens verstopt? Vlotter blijft hangen? De ontsteking is het volgens mij niet, aangezien de motor ineens smoort en zonder benzine lijkt te komen.

Iemand nog een idee voordat ik mijn gereviseerde carb weer ga demonteren?


Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #454 Gepost op: wo, 01 okt 2008, 20:28:27 »
Vacuum? En dan dus toch je ontstekings(vervroeging)?
Lijkt me het makkelijkst te checken, en gaf bij mij destijds dezelfde symptomen (paddestoel is toen vervangen door een "goede" gebruikte).
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #455 Gepost op: wo, 01 okt 2008, 20:36:32 »
nope, symptomen van een kapotte paddo is niet;
** dat de auto het goed doet, na een tijdje (volledig) uitvalt en daarna weer start ( na lang doorzetten...)**
Bij een kapotte paddo moet de auto onder last erg slecht lopen, omdat de ontsteking niet genoeg verstelt wordt.
Bij mij is dat de eerste KM niet het geval. De auto loopt dan als een zonnetje, onder deel of vollast.

kapotte paddo is een kapotte paddo, dan moet de auto altijd ruk lopen.

Bij mij;

een licht schokje, paar seconden daarna houdt de motor er ineens mee op (ook al rij je constant 3000 toeren, ineens gaan het laadstroomcontrolelampje branden en smoort de boel).

vanwege het slechte herstarten gok ik er op dat het een brandstof probleem is. Weet iemand of de benzineleiding richting de tank op eigenkracht (met het mondje) goed door te blazen moet zijn? Gaat dat makkelijk/moeilijk? Heb geen perslucht bij de hand namelijk.
Heb ook al getest of het ook gebeurd met de tankdop van de tank (dus ontluchting), maar het blijft hetzelfde.



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.018
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #456 Gepost op: wo, 01 okt 2008, 21:45:05 »
klinkt als een bap die te weinig opbrengst heeft...

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #457 Gepost op: wo, 01 okt 2008, 22:49:24 »
Water in carb. cq tank?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #458 Gepost op: wo, 01 okt 2008, 23:32:51 »
kapotte paddo is een kapotte paddo, dan moet de auto altijd ruk lopen.

Bij mij;

een licht schokje, paar seconden daarna houdt de motor er ineens mee op (ook al rij je constant 3000 toeren, ineens gaan het laadstroomcontrolelampje branden en smoort de boel).

Probeer slechts (met mijn gebrekkige kennis) mee te denken om het probleem zo snel mogelijk achter de rug te hebben?!
Gezien nieuwe omschrijving met ook nieuw symptoombeschrijving: krijgt de ontsteking op dat moment nog wel genoeg spanning? Aangezien je laadstroomlampje gaat branden? Dus wellicht spanningsregelaar/dynamo, accu, massa, verbindingen, v-snaar? -dunno-
Hangt er denk ik van af of je het beroerd lopen als oorzaak of gevolg ziet? Laadstroom onvoldoende vanwege inhouden? Of inhouden vanwege laadstroom-probleem?

Succes, de witte schicht moet rijden!  -thumbsup- -klus-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #459 Gepost op: do, 02 okt 2008, 18:09:05 »
klinkt als een bap die te weinig opbrengst heeft...

en alle andere brandstof gerelateerde problemen;

Volgende test;

verdelerkap los
brandstofleiding los
motor op startmotor ronddraaien
flinke gulpen brandstof uit de leiding.

hoeveel ltr/min moet de brandstofpomp leveren? Zo te zien is het meer dan genoeg (als dat er doorheen gaat als de motor loopt :P)

Water in de carb/tank is een hele goede, daar had ik nog niet aan gedacht. Carb moet er dan toch maar af en even schoongemaakt/gedroogd worden.


@GG; De witte schicht GAAT rijden. Desnoods knup ik er weer een setje CV carbs op -ja-. Je hulp wordt zeker gewaardeerd. Ik probeer zoveel mogelijk oorzaken te verzamelen en ze 1 voor 1 uit te sluiten. Dus schiet je nog iets te binnen; roept u maar -klus-

Om even te reageren op je situatieschets;
Het laadstroomcontrolelampje gaat branden, doordat de motor uitslaat (smoort/stikt/weet ik het) is mijn vermoeden. 

Probleemomschrijving;
eerst valt de motor uit, na een paar keer lichtjes schokken.
Dan gaan de lampjes branden (stroom/olie/water) etc.
Herstarten lukt pas na 30-60 sec. doorstarten met pompend gaspedaal.
Rijden lukt alleen met hoge toerentallen (4000+)

Ik ga de carb er toch maar af trekken. Het lost zich helaas niet vanzelf op, aangezien hij het gisteren nog niet goed deed. :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #460 Gepost op: vr, 03 okt 2008, 00:48:16 »
Probleemomschrijving;
eerst valt de motor uit, na een paar keer lichtjes schokken.
Dan gaan de lampjes branden (stroom/olie/water) etc.
Herstarten lukt pas na 30-60 sec. doorstarten met pompend gaspedaal.
Rijden lukt alleen met hoge toerentallen (4000+)

Dit komt me zoooo bekend voor. Ik zeg: water in de carb of tank.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #461 Gepost op: vr, 03 okt 2008, 10:30:46 »

Ik ga de boel inspectieren. Water is zwaarder dan de gasolina; dus bij flink lang doorpompen moet het water er wel uit zijn/komen.

Bedankt voor de tip(s); deze had ik volledig over het hoofd gezien -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #462 Gepost op: vr, 03 okt 2008, 21:46:45 »
vond net nog een foto van de dag van aanschaf :P

What a difference;

Jammer dat de deuk er nog wel steeds in zit -boehoe- Binnenkort bij Area51 kijken of het spatscherm van zijn polo nog bruikbaar is.
Heb tot nu toe op de sloop nog geen enkele keer een bruikbaar wit spatscherm gezien.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #463 Gepost op: vr, 03 okt 2008, 22:11:31 »
ga morgen weer ff naar de sloperijen hier kijk ik ff voor je ;)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #464 Gepost op: vr, 03 okt 2008, 22:12:56 »
 -thumbsup-

heb zelf al een paar keer gehad dat een scherm voor 90% goed was, maar aan de binnenkant toch al flink aan het rotten was. Veel coupeetjes hebben daar last van vanwege de sierlijsten.

Anders moet ik toch nog een poging doen om deze te herstellen of een imitatiescherm pas te maken en te spuiten.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983