Auteur Topic: Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe  (gelezen 6641 keer)

Offline rocknroll

  • Non-Register lid
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
  • Dennis Jurg
    • www.intoxicatedpunk.nl
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #15 Gepost op: zo, 27 aug 2006, 20:26:28 »
Dag henri gave velgen die je eronder hebt... wat voor zijn het? ik wil zelf namelijk ook zoiets onder de polo coupe

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #16 Gepost op: zo, 27 aug 2006, 21:15:01 »
Vandaag in Lunteren dit coupe-tje gezien, ziet er top uit.  -thumbsup-

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #17 Gepost op: ma, 04 sep 2006, 20:49:06 »
Dag henri gave velgen die je eronder hebt... wat voor zijn het? ik wil zelf namelijk ook zoiets onder de polo coupe

Het zijn MSW velgen. (ik ken t niet) 13 inch 6J spaakwielen. Ik heb er 175/50/13 bandjes omheen
Coupe all the way

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #18 Gepost op: ma, 04 sep 2006, 21:03:26 »
Gister ff mini meeting gehouden met een vriend van me en zijn polo. Paar foto's gemaakt en stukkie cruizen. Kan iemand zien aan de hand van zijn kenteken of zijn bak op mijn NZ past. Hij heeft een mono point injectie met zon groot rond luchtfilterhuis. Zijn synchromess is kapot. En hij heeft al een andere bak. En ik kan die bak wel fixen :D. Dus past dat?
De foto's
Free Image Hosting at <a href=www.ImageShack.us" />

Free Image Hosting at <a href=www.ImageShack.us" />
Free Image Hosting at <a href=www.ImageShack.us" />
Ik had mn statief niet mee dus foto's zijn niet zoals ze horen
Free Image Hosting at <a href=www.ImageShack.us" />
Hij heeft em 6 tot 8 cm verlaagd op witte 4spaaks 13inch wielen, erg apart maar staat goed
Coupe all the way

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #19 Gepost op: ma, 04 sep 2006, 22:59:55 »
Gister ff mini meeting gehouden met een vriend van me en zijn polo. Paar foto's gemaakt en stukkie cruizen. Kan iemand zien aan de hand van zijn kenteken of zijn bak op mijn NZ past. Hij heeft een mono point injectie met zon groot rond luchtfilterhuis. Zijn synchromess is kapot. En hij heeft al een andere bak. En ik kan die bak wel fixen :D. Dus past dat?

monopointje 40KW = 1,3l AAV, is het een 5 bak? dan is het meestal 8P of bij de laatste serie CEG (modeljaar 1994)
Modeljaar 1994 met 4 bak is bakcode CEL
5bak moet passen als je ook al een 5bak had. Heb je een 4bak moet je het een en ander aanpassen, stabi als ik me niet vergis.
Verbeter me maar als ik het fout zeg  :D
Kennis is nog steeds niet helemaal op oude niveau -boehoe-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #20 Gepost op: ma, 04 sep 2006, 23:13:15 »
Bij een 2F hoef je stabi en schakelbakje onder de pook zowieso niet aan te passen bij ombouw naar 5-bak. Hetzelfde geldt voor late Polo's 2 vanaf chassisnummer K 180 000 (ongeveer half april 1989).

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #21 Gepost op: do, 21 dec 2006, 21:12:29 »
ZO na een lange tijd niet zo veel aan de polo doen, ben ik nu weer erg druk.
Ik heb een derby grill + koplampen geplaatst. En heb op marktplaats een compleet corrado interieur gevonden. Voor stoelen zitten erin, lang leven plug & play van VW. Ben nu bezeg met de achterbank. Dit gaat alleen iets minder respect vol. De ijzerzaag, hamer en waterpomptang zijn meer dan 1x gebruikt. Het zit er nog niet geheel in. Maar dat komt wel goed.
Foto's volgen binnenkort
Coupe all the way

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #22 Gepost op: za, 11 aug 2007, 21:30:57 »
Na het verbouwen van mijn interieur (kom ik later op terug) ben ik onder de auto bezeg geweest. Ik heb woensdag een voorpijp gehaald omdat de mijne lek was. En vandaag heb ik een nieuwe uitlaat gelast.
Zonder kat, 50mm binnen diameter en een midden demper van een oude opel astra (absorbtie demper) als eind demper.
Na een aantal uurtjes lassen is dit het resultaat geworden



Coupe all the way

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #23 Gepost op: di, 14 aug 2007, 21:45:03 »
Ik wil graag meer vermogen uit mijn motortje halen. Ik heb al CBR 600 carbs thuis liggen. Ik zoek nog een goede nokkenas, maar aangezien dit mijn enige auto is ben ik bang dat hij dan een beetje onbetrouwbaar word. Rijden er mensen dagelijks op carbs en welke nokkenas zou ik moeten nemen. En . . . zijn die carbs makelijk op de goede CO waarde te schroeven voor de APK?
Gr Henri



Coupe all the way

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #24 Gepost op: di, 14 aug 2007, 21:55:26 »
mijn classic had een nz ,en rijdt dagelijks op cbr carbs
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #25 Gepost op: wo, 15 aug 2007, 00:46:07 »
deze vraag is al door heel veel mensen gesteld. Er is genoeg over te vinden. Gebruik de search optie maar eens, en je zult versteld staan over wat je er allemaal over kunt vinden.

dagelijks rijden moet geen probleem zijn. Schijnt dat je gas wel iets gevoeliger wordt (driveability gaat omlaag), maar dat het effect nogal verslavend is :P

CO moet ook geen probleem zijn.

Heb je ook je lamdasensor niet meer nodig, waar je het in je andere topic over hebt.

Begin eerst eens met een setje carbs, daarna kan je nog over een ander nokje gaan denken. (dit is dan mijn nederige mening)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #26 Gepost op: vr, 17 aug 2007, 17:42:24 »
Ik wil het graag in 1x en goed doen. Nokkenas carbs en kop flowen. Anders blijf je aant sleutelen en afstellen.
Ik zoek dus een nokkenas waarvan mijn statoinair toerental nog redelijk blijft. Wat voor nokker zouden jullie mij aanraden?
Coupe all the way

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #27 Gepost op: vr, 17 aug 2007, 22:17:02 »
Schijnt dat je gas wel iets gevoeliger wordt (driveability gaat omlaag), maar dat het effect nogal verslavend is :P

De 'slag' van de gashendel van een motorfiets is gewoon vele malen korter dan de slag van het gaspedaal...

Dat dien je fatsoenlijk aan te passen, anders geef je bij een halve slag met het gaspedaal al vol gas, en is een klein streepje gas bij wegrijden gelijk aan 'half-open'..

Ja, is leuk *denk stoplicht* Nee, is niet altijd handig :)  *denk file/parkeren*
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #28 Gepost op: vr, 17 aug 2007, 22:27:21 »
En de lambdasonde gebruiken we dan lekker om een mengselmeter aan te sturen -klus-

Co is prima af te stellen: er rijdt zelfs een 6N met cv-carb's rond.

Korte slag gaspedaal......och ja: 't went -sturen-
(origineel motorfietsgaskabel met mooi bochtje is wel een must)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [XJ-51-JP] Polo 2 Coupe
« Reactie #29 Gepost op: za, 18 aug 2007, 06:15:55 »
En de lambdasonde gebruiken we dan lekker om een mengselmeter aan te sturen -klus-

Co is prima af te stellen: er rijdt zelfs een 6N met cv-carb's rond.

Korte slag gaspedaal......och ja: 't went -sturen-
(origineel motorfietsgaskabel met mooi bochtje is wel een must)

jaap heet niet voor niets rechtervoetaanuitschakelaar :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .