Mijn ABD-projectje gaat toch wat langer duren (…take a Sisi). Dus dacht ik: waarom ondertussen niet wat leuks doen aan mijn 1liter GL? (En tegelijk eens hier posten!
Nou meen ik me te herinneren uit eerdere gesprekken/topics dat ik dan de nokkenas, de carb en de uitlaat dien te veranderen om meer vermogen te krijgen. Het zogeheten ‘Tunen’... Nou wil ik dat doen zonder dat ik hoef te boren, flowen en te frezen: gewoon effe snel voor tussendoor. Bijkomend voordeel is dat ik dan bij de motorwissel, mijn uitlaat en eventueel bak er al onder heb hangen.
Uitlaat: Spaghetti 4-2-1 heb ik al, Opel Ascona B einddemper (tja, sorry: cheapo tuning) heb ik ook al. Buizen (gewoon staal) laat ik plaatsen (55mm buitenkant voeldoende).
Verlagen: 40mm + koni rondom heb ik al. Stabi-blokjes ook.
Maar:
Nokker: van een GK, HH of GT –motor, toch?
Carb: een grotere dan de PIC 31 die ik nu heb: welke?
5-bak: AHD heb ik al, maar kan dat met een pittige 1liter? Of kom ik toch nog net vermogen tekort?
Afgelopen jaren dus wat bij elkaar gespaard...:
Kop al door SPOT getuned, dellorto's al gemonteerd
*edit*
Even wat foto's voor het nageslacht:
Op de fotos:
- niet gewassen/gepoetst
- voor verlaagd 40mm apex met gele koni's (hardheid instelbaar)
- groene stabi-blokjes (veerpoten iets naar voren: meesterlijk de hoek om)
- achter origineel doorgezakt
- GL-motor 1043cc met Green vervangingsfilter, maximaal gevlakte kop, luchtaanvoer-verwarming verwijderd
- verder 'origineel' (behalve nettere stoeltjes, gordels achterin, toerenteller)
*edit*