Auteur Topic: Project [DO-V2112] Polo coupé GT  (gelezen 8368 keer)

Offline JimmyH

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #15 Gepost op: za, 01 apr 2006, 18:10:37 »
Mijn vraag: Vanwaar de zoektocht naar NOG meer vermogen?

Uberhaupt al mee gereden?

Héél klein stukje.... Maar ik had hiervoor een Corrado G60 dus ben het rijden met aardig wat paardjes gewend geraakt. En ook omdat ik straks heel het blok eruit heb liggen, is het net zo makkelijk om nou alle aanpassingen te doen.




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #16 Gepost op: za, 01 apr 2006, 21:08:28 »
ik zeg alleen heb zelf een gk met keihin carbs gehad en hydrau kop .eerst met originel ontstekings module en 3f nokker ,liepm prima ook goed soepel ,na montage van gaskabel van zzr (zie maar de vermogens curve van denemarken 2004)
later een mh ontsteking en 280 stok ,dat liep helemaal perfect ,zowel onderin ,midden en bovenin .

dus als iemand zegt datcv carbs shit zijn ,echt niet .
maar wat je zelf wilt moet je zelf weten ,jouw auto .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #17 Gepost op: za, 01 apr 2006, 21:52:42 »
jij bent alleen wel een van de handigere mensen met opgefokt spul.. Je kan het maken, gaat het stuk of loopt het niet lekker, kan je het verhelpen etc. etc.

Dat is niet voor iedereen weggelegd.. Voordat iemand aan de slag gaat met een verbouwing van zijn krachtcentrale moet wel duidelijk zijn wat het met zich meebrengt.

Er zijn genoeg voorbeelden te vinden dat de meest exotische combinaties onder de kap goed kunnen werken, maar dat kost vaak veel tijd en toch ook geld.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #18 Gepost op: zo, 02 apr 2006, 17:05:51 »
Ik rij nu al een jaar rond met een gk GT en heb nog geen moment de behoefte gehad aan meer vermogen. Motortje draait echt super zo, en voor mn gevoel accelereert die sneller dan de Scirocco 1800 8v (90 Pk) die ik hiervoor had.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #19 Gepost op: zo, 02 apr 2006, 18:35:03 »
Zal niet alleen voor je gevoel zijn, verhouding tussen gewicht per Kw
is in het voordeel van de Polo.

Zelfs een beetje C. kan nog moeite met een Polo hebben!



Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #20 Gepost op: zo, 02 apr 2006, 18:45:43 »
Mijn eerste gevoel/ervaring met GK blokkie: vond 't tegenvallen. (Thomas is getuige)
Niet dat ie traag is ofzo, maar had er meer van verwacht.
Natuurlijk ben ik 'verwend' door m'n Montana, maar ik tuf al een heel tijdje rond met een 55pk classic.
(oke: zit al enige tijd een spaghetti opgeknupt, maar daar merk ik onderin niks van)
Maar goed: GK is lekker soepel, kan meer dan gemiddeld met 't verkeer mee. -naughty-
Echte GT'tjes worden/zijn schaars.......ik zeg: behouden.
Das wel mijn bedoeling althans -dj-  -prut-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #21 Gepost op: zo, 02 apr 2006, 18:59:35 »
Precies, het is maar net wat je gewend bent. Ik kwam uit een scirocco en dacht dat ik er in snelheid duidelijk op achteruit zou gaan. Maar dat viel me erg mee, ik vind hem gewoon heel soepel rijden ook bij vrij lage toerentallen is er voldoende koppel aanwezig voor een goede acceleratie.
Maarja ik heb zelf nog nooit in een polo meegereden die motorisch flink aangepakt is, dus ik weet ook niet hoe dat rijdt.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #22 Gepost op: zo, 02 apr 2006, 21:26:33 »
Maarja ik heb zelf nog nooit in een polo meegereden die motorisch flink aangepakt is, dus ik weet ook niet hoe dat rijdt.

Jaap!!!  :D
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #23 Gepost op: zo, 02 apr 2006, 21:51:02 »
:)

Polo's waar ik in heb gereden, met 'meer' vermogen:

- M'n eigen 2-tone: 80pk/120nm koppel: jummie; redelijke drive-ability en koppel

- Audi 50 GLS: 1300 2b2: Kickit and play: fahrwerk mit vergnügen.
- Audi 50 GLS: 1300 solex: Met handleiding, dus minder 'plug-n-play, maar wel (ietsje) meer vermogen.

- Polo 2 GT-G40 @ Dennis:  idem, maar net ff meer koppel onderin. (en t is lang lang geleden)

- Polo 1f GT-G40 @ Douwe:  Wat voor (legale) snelheid dan ook: pedaal op de vloer en 't begint er direct aan te trekken. (recenter)

- Polo 2 Coupe '1300 webers' @ Marcel: Met handleiding, onderin 'met mate, toeren = vermogen.

- Polo 2 Coupe '1300 motor-carb' @ Serge: 'klik-aan' 'klik-uit': vermogen al-the-way, grip? grip?! GRIP!

- Polo 2 G40-cup replica @ Douwe: nothing beats the sound of a G-lader gone mad.

Welke van bovenstaande 't lekkerste, snelst, beste was/is?

Geen idee; allemaal een eigen mix; elke auto had/heeft zo z'n pro's en contra's:

1 ding is zeker: Met vermogen alleen ben je d'r niet.
Top 3? Zolang je d'r niet dagelijks mee naar je werk hoeft:
(circuit)

1) De Audi50GLS met 2b2 setup hoekte t lekkerste, helemaal kaal, plat op de grond, maar met veerweg. Beste-fahrwerk, verkeerde versnellingsbak.

2) G40-cup: helemaal kaal, vermogen plenty, en dat geluid!
maar wel veel herrie, kooi, stuur in m'n buik

3) Alle anderen.

Maar als daily:

1) GT-G40 @ Dennis
2) 2-Tone
3) Rest is (imho) als daily ongeschikt.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #24 Gepost op: ma, 03 apr 2006, 08:30:16 »
- Polo 2 GT-G40 @ Dennis:  idem, maar net ff meer koppel onderin. (en t is lang lang geleden)

-gert-

Was dat die keer dat ik em net had?
Dat kan nooit zoveel indruk gemaakt hebben...

Kapotte G-lader, 0.1 bar max... etc

Eens kijken of we de herinnering dit jaar wat kunnen opfrissen :)

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #25 Gepost op: ma, 03 apr 2006, 18:17:08 »
3) Rest is (imho) als daily ongeschikt.

Watje.... :D
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #26 Gepost op: ma, 03 apr 2006, 18:34:12 »
Jaja, leuk, maar goed: ik heb ook de keuze uit meerdere automobielen he?!

Daily mag van mij een trage, comfortabele bak zijn.. die mij economisch thuis en naar m'n werk brengt...

Ik heb geen idee wat JimmyH voor een functie voor z'n auto('s) in gedachten heeft, dus hij moet zelf maar oordelen wat voor hem t beste uitkomt..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline JimmyH

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #27 Gepost op: ma, 03 apr 2006, 21:19:22 »
Vanavond weer ff 2 uurtje bezig geweest,,,, en HELEMAAL niks bereikt!! Tering aandrijfas boutjes zijn niet los te krijgen. Heb er al inbusjes in gemept maar dat mocht niet baten. Ben zelf 3 inbusmaten groter gegaan. Weet ff niet meer wat ik ermee moet. Zal ik anders maar heel de aandrijfassen door flex-en ?!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #28 Gepost op: ma, 03 apr 2006, 21:33:14 »
Daar schiet je niet veel mee op natuurlijk.
Als je dan toch de flex ter hand neemt: boutkoppen eraf flexen.
Is je as òòk los.

Vervolgens draadresten er met griptang oid eruit draaien.




Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [DO-V2112] Polo coupé GT
« Reactie #29 Gepost op: ma, 03 apr 2006, 21:40:54 »
withstupid

Of blok incl. aandrijfas eruit halen. Dan kom je er wat beter bij.
Praatjes vullen geen peekaatjes