Auteur Topic: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe  (gelezen 147343 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #840 Gepost op: wo, 27 jun 2007, 13:21:18 »
Meten idd........
Gelukkig zijn elektronica & ik dikke maatjes......not...... -wanker-

Brandstofpomp relais (nummertje 30? in de watervangbak?) wellicht?

Heb ik niet meer, zoals eerder gepost: zit rechtstreeks op contact.
Wist ik ook niet.......misschien slim om weer terug te bouwen.
Dikke kans dat 't nieuwe contactblokje wederom stuk is, om wat voor reden dan ook.
Maar ook op zoek naar die reden dus.

of de pomp is idd overleden ?

Zoals eerder gepost: bij uitvallen krijg de pomp geen stroom.
't is dus iets in de elektronica.

Was toch van plan om pomp apart te schakelen, want soms
is 't niet handig dat ie continu blijft doorjengelen.
(for example: als ik me luchtbedje aan 't oppompen ben met 12v-pompje)

Maar Sjon: waarom blijft ie dan doorjengelen? Hij hoort af te slaan als ie op druk is.
Bij mij niet: niet gebruikte peut gaat direct retour, zodoende bljft ie pompen.

Heb mezelf al erbij neergelegd dat dit hok niet richting Denemarken gaat.
Alleen die verrotte apk is nu de spelbreker: stel dat ie na 't weekend weer rijdt,
zal mijn apk-boer vast geen tijd hebben om h'm te keuren voor/op 4 juli.......

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #841 Gepost op: wo, 27 jun 2007, 14:57:13 »
heel snel en misschien ondoordacht, maar is het niet een optie om er een drukschakelaar tussen te plaatsen? -dunno-  Zodat de pomp bij een bepaalde druk uitgeschakeld wordt.

Of een losse drukregelaar zodat de maximale afslagdruk van de pomp gehaald kan worden.  

tank--->pomp-2bar->regelaar--->0.35??bar naar carbs.

Dan drukt de pomp dus tegen de regelaar waardoor hij misschien wel af kan slaan?

Weet de situatie niet echt bij jou, maar misschien helpt het.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #842 Gepost op: wo, 27 jun 2007, 15:08:35 »
Ik zou de pomp zowieso via een extra relais schakelen.

Je kunt de pomp ter test natuurlijk even direct of via losse schakelaar aan de accu hangen (wel afzekeren).
Als dat werkt dan weet je in welke richting je moet zoeken.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #843 Gepost op: wo, 27 jun 2007, 19:56:39 »
rij al jaren metde pomp rechtstreeks op contact .kan ook een losse stekker zin of kabelbreuk ,maar weten is meten  :P
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #844 Gepost op: wo, 27 jun 2007, 21:56:17 »
Oh ja: 2 pompen zelfs....vergat bijna die opvoerpomp in de tank.

Heb inmiddels 't weggesnoeide restant kabelboom teruggevonden:
met relais voor brandstofpompen (+ alle monopoint-shit)
Mooi: dat kan er dan weer gedeeltelijk tussen gemaakt worden.

En idd: een draadbreuk of oid kan verklaren waarom ie 't de ene keer wel doet en de andere keer niet.
Dat wordt zoeken.
Zal je altijd zien: zal wel iets lulligs zijn........

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #845 Gepost op: do, 28 jun 2007, 04:44:13 »
zondag aon de geng ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #846 Gepost op: do, 28 jun 2007, 13:09:50 »
Was van plan om zaterdag te beginnen

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #847 Gepost op: do, 28 jun 2007, 23:58:51 »
tijdelijk geen draadje naast meubelen???

al is het maar voor Denemarken en de apk.

is het niet zo dat bij een motorcarb de flotter gevuld word en zodra die vol is via retour terug gaat?
en daarmee dus een druk schakelaar geen nut heeft omdat ie immers geen druk opbouwt dat hoger is dan de pompdruk???
is maar gedachte verzindsel.

(maar wel weer wat geleerd voor mezelf!!! was toch al van plan zelf ook straks wat apparte schakelaars te maken voor b.v. brandstofpomp enzo maar dat is dus geen overbodige luxe)

sjon succes ermee

gr maikel

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #848 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 13:14:14 »
De carbs zelf hebben geen retour: stromen over als er teveel druk is.
Originele motorfietspompje slaat af bij een bepaalde druk.
(bij de meeste fietsen hangt de tank zo'n beetje boven motor/carb's:
dus veel pompen lijkt mij niet nodig)

Mijn situatie: vlak voor de aanvoer de carb's ingaan heb ik een t-stukkie met retrictie naar retour.
Carb's krijgen genoeg peut: ook op hoge toeren.
Tsja: als vlotterkamers maar gevuld worden is 't goed, simpel maar 't werkt.
.......tenminste: afgelopen jaren in iig wel..........

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #849 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 20:23:23 »
owh oke ja mischien kan je dan wel een drukschakelaar ertussen zetten.
maargoe daar ging het niet over
was mijn idee nog wat om apparte draad tijdelijk aan te leggen?

gr maikle

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #850 Gepost op: za, 30 jun 2007, 20:56:04 »
Relais brandstofpompen zit er weer tussen: jengelen weer.
Extra zekering ertussen gemeubeld: hoeveel ampere zal ik daarin stoppen?

Probleem is nog niet gevonden.....of 't is inmiddels weg.
Moment gelijk maar aangegrepen om de hele elektronica maar te fatsoeneren.
(in de loop der jaren een zooitje geworden: radio/alarm/cv/metertjes/enz)
Netjes een rijtje schakelaars gemaakt naast sigarettenaansteker:
kan ik 't een en ander apart schakelen.

Halve dashboard ligt nu open: morgen weer verder en testen
of 't probleem nog boven komt

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #851 Gepost op: zo, 01 jul 2007, 19:05:53 »
Pffff: ik kan geen soldeerbout meer zien..........
Maar goed: 't hok rijdt en staat weer voor de deur.
Probleem niet gevonden, maar 't lijkt opgelost -dunno-

Eindelijk 5e versnelling gebruikt => werkt, maar heb 't idee
dat er wat teveel schurende geluidjes uitkomen en
synchromesring van 2e versnelling is echt op.

4 simpele tuimelschakelaars:
1 = ontsteking
2 = brandstofpompen + voorverwarming lamdasonde
3 = metertjes
4 = sigarettenaansteker

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #852 Gepost op: zo, 01 jul 2007, 19:13:20 »
4 = sigarettenaansteker


Die zit dáár weer naast, hoor?!  :D



Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #853 Gepost op: zo, 01 jul 2007, 19:24:06 »
Die zit dáár weer naast, hoor?!  :D

Joh :P
Echt nuttig? => nee, maar wel grappig en had toch een schakelaar over.

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #854 Gepost op: zo, 01 jul 2007, 21:02:44 »
En gaat ie mee naar DK?