Auteur Topic: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW  (gelezen 23020 keer)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #45 Gepost op: do, 12 mrt 2009, 11:34:38 »
Klep raakt toch het expansievat, hij zit iets hoger aan een kant. Vaatje maar vervangen door een ander want lager kan het niet ivm ruitensproeier tank. Maar ff op de sloop kijken of er nog iets te vinden is wat kleiner is. Probleem is de auto is zonder expansievat geleverd dus heeft de beugel niet aan het schutbord zitten anders was het plug and pray geweest.

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #46 Gepost op: do, 12 mrt 2009, 11:48:04 »
Ik heb nog wel een leuk vaatje van een Ibiza, mag je gratis hebben.
PM me maar!
Lik my de aaien.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #47 Gepost op: do, 12 mrt 2009, 12:07:40 »
Ik heb nu een rond vaatje (oa 2f, golf3) maar die is dus te groot. Denk dat een Ibiza vaatje het zelfde is.

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #48 Gepost op: di, 17 mrt 2009, 09:39:02 »
Vaatje toch maar ingelaten. Op de sloop diverse auto's (merken, modellen) bekeken maar niet iets kunnen vinden wat ik passend vond. Alleen een fiat geloof ik die had een vierkant expantievat met boven aansluiting, die zou bv naast de accu kunnen maar dan moest ik te veel slangen verleggen dus maar alles een beetje omlaag gebogen en aangesloten. Koelvloeistof er op, ontlucht en rijden maar.

Komt het volgende probleem, heb ook de remblokjes, maak ik een proef rit, bijna geen remdruk. Met een beetje pompen doet hij wel meer. Maar er kan volgens mij geen lucht in zitten (hij deed het altijd redelijk) en met blokjes vervangen is er nix losgeweest. Ik verdenk de HRC, want ook de remlichten deden het al een tijdje niet meer goed. Alleen bij helemaal intrappen van de pedaal. Opgelost door een >86 binnen schakelaar te plaatsen.
Plan was toch al om er een bekrachtiger in te zetten. Hopelijk past dat allemaal.

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #49 Gepost op: di, 17 mrt 2009, 19:45:14 »
doe toch maar ontluchten weet zeker dat het helpt
je hebt de cilinder toch teruggedrukt voor het plaatsen van de nieuwe blokken?

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #50 Gepost op: do, 19 mrt 2009, 19:25:17 »
Ontluchten heeft niet geholpen. Helaas had ik dat al verwacht. Ik heb het gevoel dat de HRC defect is. Omdat ook de remlichtschakelaar niet werkt.
De andere radiator is helaas ook lek. Lijkt er op dat hij onder de klem waarmee hij aan de auto vast zit lekt.
Dus nu of een pil of een andere plaatsen.

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #51 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 00:48:12 »
heb nog wel een HRC+bekrachtiger+pedalen liggen voor je  ;)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #52 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 08:49:50 »
Was die radiatorklem erg roestig?

Bij mij had zo'n klem door het uitzetten van het roesten het plastick van de radiator gescheurd. Enig optie was toen een andere radiator erin. Na het ontroesten en in de menie zetten van de klem dan!  -klus-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #53 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 18:15:03 »
Vorige 2 radiators had er geen moeite mee, maar ik zal ze eens goed bekijken.

@FOZ bedankt voor het aanbod maar HRC kan ik zo op de sloop meenemen, maar denk dat ik deze een revisie setje geef

Zijn de pedaal aansluitingen anders van een met bekrachtiger?

Rekordc
« Laatst bewerkt op: vr, 20 mrt 2009, 18:17:02 door rekordc »
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #54 Gepost op: di, 07 apr 2009, 20:09:05 »
Zo weer een andere radiator opgehaald, polo 2 en golfjes <=1300 zijn een beetje zeldzaam aan het worden, maar gelukkig kwam er een 2F binnen. Hele mooie trouwens, helaas afgemeld en afgetapt. Radiator is totaal anders dan die van een 2 met maar 2 slangen, heb ook de thermostaat behuizing mee genomen anders kom ik aansluitingen te kort (expantievat)

Morgen maar er ff indrukken.

Dan nogmaals naar de remmen kijken, nogmaals ontluchten, hopen dat dat helpt anders HRC vervangen door een met bekrachtiging. Die 2F heeft genoeg onderdelen die ik kan gebruiken. (Handig zo'n kennis met een demontage bedrijf)

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #55 Gepost op: wo, 15 apr 2009, 22:16:02 »
Zo de HRC vervangen door een met bekrachtiger, alleen nog vast draaien en de linker remleiding plaatsen (deze is nu te kort)
Pedalen wel mee genomen maar niet vervangen, het lijkt plug en pray. (Auto was al eens voor zien van >1986 pedalenset)

Radiator is vervangen door een uit een 2F 1990 (@ Sjon deze heeft wel aan 2 kanten die gleuf). De NZ thermostaat behuizing had afgedopte pijpjes voor de spruitstuk verwarming. De doppen van de behuizing af en wat zie je dan? Een doodlopend pijpje, maar snel de boormachine er ff door.

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #56 Gepost op: wo, 15 apr 2009, 22:37:44 »
(@ Sjon deze heeft wel aan 2 kanten die gleuf).
Dan is 't maar de vraag wat origineel is. -dunno-
Wel handig om te weten dat 't in sommige gevallen wel uitwisselbaar is

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #57 Gepost op: do, 16 apr 2009, 13:23:47 »
Omdat het kleppendeksel zo roestig was ff een ander geplaatst, helaas zat het helemaal onder de drap.  -boehoe- -boehoe- waarschijnlijk de koppakking er uit, maar ff kijken als alles er weer inzit. Misschien valt het mee, omdat ik er nog niet echt mee gereden heb alleen korte stukjes.

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #58 Gepost op: do, 16 apr 2009, 17:35:03 »
Hiervoor ook alleen maar korte stukjes?
Kan een verklaring zijn voor wat mayo onder 't kleppendeksel:
als motor nooit goed op temp komt, verdampt de aanwezige vocht niet

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ KG-70-JG ] Polo C 29 KW
« Reactie #59 Gepost op: do, 16 apr 2009, 20:20:36 »
Precies: een keer een goed eindje rijden ( en dus niet een kwartiertje, nee, dan begin je net) en daarna nog eens checken..
met een halfuurtje snelweg is de hele boel echt gewoon goed warm en mag er geen water meer bij de olie zitten..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken