Zooooo, da 's lang geleden....nodig tijd voor een update!
1f en 2 gebroederlijk naast elkaar.
Heel veel tijd heb ik niet gehad afgelopen maanden, maar er is wel het e.e.a. gebeurd.
Vooral veel "kleine dingetjes" (die vaak wel veel tijd kosten)
Hier een overzichtje van het belangrijkste wat ik afgelopen tijd heb gedaan:
- Rechter aandrijfas vervangen
- Standaard 3-punts gordels gemonteerd
- Thermostaathuis vervangen
- Polo 1f KVS tankje erop
- G-lader vervangen voor een gereviseerde
- Knutsel-intercooler vervangen voor een Mercedes CDI intercooler + alles te pas maken
- Polo 1f grill gemonteerd
- Polo 1f/2 H4 koplampen
- Polo 2 coupé bumpers gemonteerd
Ziet er al heel anders uit dan de 1e foto in dit topic...
Eerstvolgende zaken die ik wil doen zijn:
- Dikkere radiateur erop voor meer koelvermogen
- Een normale uitlaat eronder
- G-lader inrijden
- APK erop
Betreft huidige uitlaat: hier zijn een "paar probleempjes" mee:
- Diameter buis na kat = 42mm ipv 45mm
- Niet geheel gasdicht
- Lompe einddemper + hangt te laag
- In het hele uitlaattraject is geen flexibel deel aanwezig
- Downpipe is vern#$%kt en hangt alleen aan spruitstuk, dus niet ook aan beugeltje achterzijde blok...
Bij kantelen van de motor komt er op deze manier veel te veel kracht op verbinding downpipe-spruitstuk en spruitstuk-kop...
Dat is niet zo gezond...en zo wil ik niet rijden!
Ik wil graag een originele G40 uitlaatlijn. Als 't goed is beschik ik inmiddels over een originele G40 downpipe.
De rest zoek ik nog! Wie helpt mij verder? En moet er nog wat te pas gemaakt worden?