Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 140062 keer)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1920 Gepost op: wo, 21 apr 2010, 22:13:51 »
Bastucken = wedstrijdje wiens uitlaat het schoonst is na een stukje 200 km/u cruisen  uitlachen2
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1921 Gepost op: wo, 21 apr 2010, 22:17:26 »
mooie grafiek en koppelcurve (nou ja curve)zien er perfect uit .

als ik mag aannemen dat de bak een 15% procent verlies heeft ( er zal wel vast meer verliezen zijn )dan is een bijna zeer strakke 160nm koppel aan je krukje aanwezig
kan wel zeggen toppie joppie  -thumbsup-.

vergeleken met de vorige grafiek blijft deze met je 42mm carbs beter verlopen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1922 Gepost op: wo, 21 apr 2010, 22:31:21 »
mooie waardes
waar blijft dat filmpje ?
ik ben ook eens benieuwd of de 200km/h gehaald gaat worden

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1923 Gepost op: wo, 21 apr 2010, 22:38:00 »
@ Lijntje: LOL...Dat zal Chieltje zekers winnen. Mijn achterdemper heb ik aan de buitenkant matzwart gespoten en de binnenkant is vanzelf al matzwart inmiddels na een paar keer aan geluidsbevrediging gedaan te hebben tot 6.000 rpm. Vrij naar Den z'n www.onnodiggasgeven.nl zegmaar...

@ Serge: yep, zoals gesteld was ik niet ontevreden.

@ Sander: we gaan het zien in de Heimat.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1924 Gepost op: do, 22 apr 2010, 10:46:12 »
Gefeliciteerd Jan! Nu nog naar Dld om te testen of dat ding boven de 200kmh wil komen. Mijn AX heeft std. 95pk, en komt al in de buurt van de 200 GPS km/h's , dan moet dit monster dat toch ook kunnen?
 -thumbsup-

Citaat
bij de carterontluching binnen de gefilterde ruimte heb je geen last van oliedamp geur in je interieur,

Dit is echt een groot pluspunt. ik had mijn ontluchtingsslang los liggen in de motorruimte (vergeten aan te sluiten). Op mijn filterbak zit een aansluiting voor deze slang.

toen ik met de losse slang reed stonk ik bij thuiskomst naar oliedampen/gassen, dat is nu vele malen minder.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1925 Gepost op: do, 22 apr 2010, 12:56:36 »
bakverhouding en vermogen samen met de wielomtrek zijn oa factoren die samen spelen voor de top
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1926 Gepost op: do, 22 apr 2010, 13:09:19 »
bakverhouding en vermogen samen met de wielomtrek zijn oa factoren die samen spelen voor de top

setje 15 inch eronder  :D


mooi resultaat neergezet trouwens!!
Audi 50 GK

VW Derby

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1927 Gepost op: do, 22 apr 2010, 13:09:23 »
i know. Met 14" wieltjes die de originele omtrek benaderen en een 8P bak moet je toch wel een heel eind kunnen komen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1928 Gepost op: do, 22 apr 2010, 13:17:34 »
Super resultaat Jan!   -thumbsup-

Bel mij vanavond maar even voor het filmpje...


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1929 Gepost op: do, 22 apr 2010, 19:01:30 »
dus 175/55-14 met 8p en max 5760 toeren .

 wielomtrek is 172,19cm =1,7219m
eindtoerental van de wielen is 1917,188rpm/min
dus 1917,188 x 1,7219m =3301,206m/min
dus 3301,206 x 60 minuten =198072,36m/uur=198,072km/h volgens de theorie en niet via een globale teller .

als jan dit haalt is het zeer netjes .nu nog hopen dat de aerodynamische vorm van de polo nog enigzins mee werkt
hmmmmz als die carbs nu eens op mijn oude (nu vincent ) blokje zouden gaan  -hitit-
« Laatst bewerkt op: do, 22 apr 2010, 19:19:20 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1930 Gepost op: do, 22 apr 2010, 20:05:59 »
@serge : warom neem je eigenlijk 5760tr/min bij je berekening ?
ik heb mijn maximum vermogen op 5989tr/min en max koppel op 5419tr/min maar ik kan in mijn 5 lekker doortrekken
tot net onder de 7500tr/min (199 gps km/h) is wel met een ahd bak en 175-50-13

@jan : als je niet aan die 200 komt , kopje misschien eens goed onderhanden nemen daar valt misschien nog wel wat winst te maken
« Laatst bewerkt op: do, 22 apr 2010, 20:07:49 door Sander Beer »

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1931 Gepost op: do, 22 apr 2010, 20:25:21 »
Citaat
bij de carterontluching binnen de gefilterde ruimte heb je geen last van oliedamp geur in je interieur,


Dit is echt een groot pluspunt. ik had mijn ontluchtingsslang los liggen in de motorruimte (vergeten aan te sluiten). Op mijn filterbak zit een aansluiting voor deze slang.

toen ik met de losse slang reed stonk ik bij thuiskomst naar oliedampen/gassen, dat is nu vele malen minder.

Ik ken het..


Citaat
hmmmmz als die carbs nu eens op mijn oude (nu vincent ) blokje zouden gaan

Effe een dagje overzetten? Ik doe de testrit dan wel ff :P



Maar even zonder gekheid, Jan. Dat ziet er allemaal gelikt uit. Uitstekend resultaat!!


Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1932 Gepost op: do, 22 apr 2010, 20:44:18 »
volgens de theorie en niet via een globale teller .
Vraag me nu af:
Snelheidsmeter en kilometertellers vertonen 'af fabriek' vaak een afwijking (snelheidsmeter geeft iets hogere snelheid aan dan werkelijke snelheid).
Maar hoe is dat met toerentellers? Geven die wel het precieze toerental aan?  -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1933 Gepost op: do, 22 apr 2010, 20:46:00 »
@serge : warom neem je eigenlijk 5760tr/min bij je berekening ?
ik heb mijn maximum vermogen op 5989tr/min en max koppel op 5419tr/min maar ik kan in mijn 5 lekker doortrekken
tot net onder de 7500tr/min (199 gps km/h) is wel met een ahd bak en 175-50-13

@jan : als je niet aan die 200 komt , kopje misschien eens goed onderhanden nemen daar valt misschien nog wel wat winst te maken
zie de grafiek van jan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1934 Gepost op: do, 22 apr 2010, 20:46:32 »
carterontluching binnen de gefilterde ruimte

De vraag die bij mij rijst: Wat is/hoe groot de invloed van de carterdampen op het benzinemengsel en dus op de motorprestaties?

Wat maakt het dat ik die vraag stel? Carterdampen nemen dan de plaats van de koelere en schone lucht in.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift