Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 140063 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1980 Gepost op: zo, 09 okt 2011, 12:05:05 »
Jan, ik ben blij dat je niet de kosten voor elke extra kW heb meegenomen in een kolom.  -ja-

Verder wel een interessante lijst.  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1981 Gepost op: zo, 09 okt 2011, 14:46:57 »
@ Steilheck: verdammt, daar zeg je wat...

Het lijkt mij dat de investering net als de Vmax "de wet van de afnemende meerwaarde" volgt.

Die wet stelt dat hoe hoger je in een ontwikkeling komt, hoe kleiner het resultaat van het geïnvesteerde wordt.

In formule taal: hoe hoger P, hoe kleiner delta Vmax per delta P en hoe hoger P, hoe kleiner delta P per delta investering.



In twee browser tabs heb ik de Evo 4 en Evo 5 step chart filmpjes geladen en pal na elkaar bekeken.

Evo 4 (36 mm 268/268)  start de step chart meting bij 01:14'.

Evo 5 (42 mm 292/292) start de step chart meting bij 00:33'.

In de Evo 5 step chart meting leek het er een stukje feller aan toe te gaan, terwijl de gemeten Pmax en Lmax in getalwaarde niet zoveel groter waren.

De laatste aantal postings van mezelf bekijkend schuif ik maar onder het verschijnsel "Polontwenning".

Zou op dit moment best graag de Polo wakker maken en er 's nachts mee de Heimat in gaan om een Vmax meting te doen met de StomStom.

Idealerwijze samen met een montana groene asociale 16V ofzo, want gedeelde pret is grotere pret....

Kan ik ook nog van het kielzog gebruik maken om de Zen Polo makkelijker naar de gewenste waarde te laten klimmen.

De enige meet waarde die tellen zal is wat er solo zonder kielzog op de StomStom blijft staan.

Sjon: wanneer gaan we? Geintje....


Groet, Jan.
« Laatst bewerkt op: zo, 09 okt 2011, 16:18:04 door Jan »
"It isn't done until it's overdone"

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1982 Gepost op: zo, 09 okt 2011, 14:50:51 »
"Die wet stelt dat hoe hoger je in een ontwikkeling komt, hoe kleiner het resultaat van het geïnvesteerde wordt."

Dat zegt mijn baas ook altijd tegen mij! Typisch weer een voorbeeld van de 80/20 regel -ja-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1983 Gepost op: zo, 09 okt 2011, 19:00:09 »
Sjon: wanneer gaan we? Geintje....
Mijn snelheid is al reeds boven de 200 km/u stomstom geweest -nana-
Topsnelheid weet ik niet....waarschijnlijk is de bak te kort en ik wil 't blokje niet over de toeren jagen....

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1984 Gepost op: zo, 09 okt 2011, 19:29:48 »
wat ik wel zie is dat de motoren bij jan zonder de kop in zijn kanaal geragd te zijn geweest de koppelwaarde inderdaad iets kleiner is (die van de abu met bouwfout  had relatief het hoogste koppel )

 dus als jan nu met de huidige abu nog meer vermogen wil ,zal er iets aan de kop gedaan moeten worden ivm de flow de cylinder in .of er moet een spiraalslakje geplaatst worden met zo'n iritant fluitje  :)
« Laatst bewerkt op: zo, 09 okt 2011, 19:33:51 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1985 Gepost op: zo, 09 okt 2011, 19:33:15 »
Daar zat ik ook al te denken van hoe kan daar nou verschil in zitten,dus tussen evo 2 & 3.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1986 Gepost op: zo, 09 okt 2011, 22:53:29 »
Citaat
Hoeveel krukas Nm had de standaard HZ? Dan kan ik met vuistregel 15% verlies in de aandrijflijn terugwaarderen naar "berekende wiel waarden" zodat het hele tabelletje duidelijker wordt.

Standaard HZ heeft maximaal 74 NM bij 3600 rpm.. volgens de database van Autoweek  :)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1987 Gepost op: ma, 10 okt 2011, 03:42:30 »
@ Sjon: je bent een naarling....

@ Serge: atmosferisch vind ik lekkerder en klassieker voor het Polo'tje.

@ patrick86c: het verschil tussen Evo 2 en Evo 3 dat het hogere koppel gaf zat'm voornamelijk in de compressie die bij Evo 2 door een vergissing extreem hoog was. Hieronder heb ik een nieuwe tabel gemaakt waarin ik wat meer variabelen heb opgenomen ter verduidelijking.

@ Vinkees: dankjewel, ik voeg die toe aan de tabel en heb alles voor de vergelijkbaarheid teruggerekend naar wielwaarde met vuistregel van ongeveer 15% verlies naar de wielen.

Evo   Motorcode   Slagvolume (l)   Bakcode   Cam   Carburatie   Inlaatspruitstuk   Compressie (bar)   Uitlaatspruitstuk   Uitlaat   Pmax wielen (kW)   Lmax wielen (Nm)   Vmax GPS  (km/u)   Status
0   HZ   1,0   AHD   VW standaard   INFO 1 x 38 Pierburg   VW standaard   INFO 1 : 9,5   4 x 38 Sorg 4-2-1   1 x 52 Bastuck free flow   28,05   62,9   150   verkocht
1   ABD   1,4   8P   Cat 268/268   4 x 40 Keihin CV   Staalstruts met slang   INFO 1 : 9,2   4 x 38 Sorg 4-2-1   1 x 52 Bastuck free flow   N/A   N/A   175   verkocht
2   ABU   1,6   8P   Crane 271/271   4 x 39 Keihin FCR   Vol RVS gelast   1 : 12,5   4 x 38 Sorg 4-2-1   1 x 52 Bastuck free flow   65,7   137   N/A   opgeblazen
3   ABU   1,6   8P   Crane 271/271   4 x 39 Keihin FCR   Vol RVS gelast   1 : 9,5   4 x 38 Sorg 4-2-1   1 x 52 Bastuck free flow   69,3   132   189   ontwikkeld
4   ABU   1,6   8P   Schrick 268/268   4 x 36 Keihin CV   Vol alu gedraaid / gelast   1 ; 9,3   4 x 38 Sorg 4-2-1   1 x 52 Bastuck free flow   74,3   140   N/A   ontwikkeld
5   ABU   1,6   8P   Dbilas 292/292   4 x 42 Keihin CV   Vol alu gedraaid / gelast   1 : 10,5   4 x 38 Sorg 4-2-1   1 x 52 Bastuck free flow   80,3   149   N/A   wacht op Vmax test

Overal waar "INFO" staat zijn inputs welkom. Verbetering voorstellen zijn ook welkom.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1988 Gepost op: ma, 10 okt 2011, 03:44:11 »
@ modder eters: in de post hierboven heb ik een keurige Excel tabel ingevoegd en daarin stond alles keurig onder elkaar. Hoe krijg ik dat ook in de posting netjes?

Nu tracht ik het even met een "pic" insert...

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1989 Gepost op: ma, 10 okt 2011, 03:49:13 »
Overal waar "INFO" staat zijn inputs welkom. Verbetering voorstellen zijn ook welkom.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1990 Gepost op: do, 08 aug 2013, 22:32:33 »
Maaaaaar hoe staat het hiermee ondertussen ?
als een kinderzitje er in ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1991 Gepost op: vr, 09 aug 2013, 03:19:29 »
 :) geen enkele ontwikkeling helaas Serge.

Bedacht mij onlangs tijdens het hobby ontwenning dromen dat er achterin niet eens gordels zitten om een zitje te monteren.

Had ooit een setje van de sloop gehaald met ik meen 3 gordeltjes (links en rechts driepunts en in het midden een heupgordel?).

Die heb ik of aan jou of aan Sjon gegeven (lees achtergelaten op z'n klusplek) misschien?

Enfin: nog geen resultaten die ik kan delen.

Hoe staat het leven bij jullie?


Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1992 Gepost op: vr, 09 aug 2013, 08:45:29 »
Zou bij mij thuis kunnen liggen: sinds mijn verhuizing liggen er meer spullen bij mekaar gesorteerd ipv verspreid,
't stapeltje gordels is toegenomen, maar nog geen idee wat er wel of niet tussenzit......

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1993 Gepost op: di, 24 sep 2013, 03:30:52 »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1994 Gepost op: do, 20 jul 2017, 22:19:47 »
[zoekt topic in forumkelder: gevonden]

Spontaan bezoekje gehad van Jan: was gezellig -thumbsup-

Gaat 't dan eindelijk es gebeuren met deze 1.6 8v?
-100 pk aan de wielen *check*
-200 km/u op stomstom