Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 139878 keer)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #45 Gepost op: di, 05 apr 2005, 11:46:35 »
Vraagje: Zijn dat nu Remschoenen, die ik daar onder aan je foto zie ? :D

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #46 Gepost op: di, 05 apr 2005, 12:36:39 »
Ja: een van de standaard remschoenen...

Die van Ferrodo komen nog  -thumbsup-

Groet, Jan.

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #47 Gepost op: di, 05 apr 2005, 17:25:10 »
je hebt hoop ik geen circuit/racespul gekocht? duurt nl de hele heenreis (willekeurig waarheen) voor je remmen op temperatuur zijn en ze dus goed gaan werken! beetje spannend bij een noodstop! -boehoe-
trotse mama!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #48 Gepost op: di, 05 apr 2005, 19:11:51 »
wou ik ook eerst monteren.
dat circuit spul,maar ben bang dat de eerste stop licht al door rood zal glijden -boehoe-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #49 Gepost op: wo, 06 apr 2005, 08:18:52 »
Hee die Wen,

Voor zover ik van de technische man van Sandtler begreep niet: het zijn Ferodo DS 2500 remblokken. Geen race- of sinterblokken.

De man vertelde mij dat het verschil met gewone goeie blokken was dat deze een iets hogere frictie coefficient hebben maar geen TUV. Hij zei waarschuwde mij voor hetzelfde toen ik vroeg wat het verschil met de DS 3000 was.

Ferodo DS 2500:
DS 2500 besteht aus einem neuen im Rennsport entwickelten
Material, geeignet für hohe Belastungen sowohl bei leichten
als auch bei schweren Fahrzeugen. Geringer Abrieb,
scheibenfreundlich, geringe Verschmutzung der Felgen, geräuscharm und eine lange Lebensdauer sind die hervorragenden Eigenschaften dieses neuen Materials.
Ein gleichmäßig hoher Reibwert (0,47) sowohl bei niedrigen als auch bei sehr hohen Temperaturen und eine hohe druckfestigkeit gewährleisten einen konstanten
Pedaldruck und eine optimale Dosierbarkeit.

Ferodo DS 3000:
DS 3000 ist der Rennbelag von FERODO, der seit Beginn
der Saison 1998 bei allen internationalen Meisterschaften der STW, BTCC oder Superturismo von vielen siegreichen Fahrern und Teams eingesetzt wird: Ein Belag, der Rennen entschieden hat.

Groet, Jan.

PS: heb je een PM gestuurd betreffende Tara. Reply je even wat het beste uitkomt?




Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #50 Gepost op: wo, 06 apr 2005, 14:10:04 »
Vraagje: Zijn dat nu Remschoenen, die ik daar onder aan je foto zie ? :D

Handig als je een roestige bodem hebt. Rem je gewoon op de Flintstone manier :D
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #51 Gepost op: wo, 06 apr 2005, 17:21:11 »
Die zijn dan iig wel snel op temperatuur :D




Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #52 Gepost op: do, 07 apr 2005, 12:57:37 »
Ja; en daar zijn ze dan eindelijk!

Ferodo DS 2500 remblokken.

De remmerij wordt dus:

Rembekrachtiger
VW II remklauwen
Ferodo DS 2500 remblokken
Sandtler RS remschijven

Kijk zeer uit naar wat dat voor vertragingsbeleving gaat geven: ik ben nu al meer dan 10 jaar gewend aan onbekrachtigd remmen met de standaard remmetjes.

Groet, jan.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #53 Gepost op: do, 07 apr 2005, 16:25:38 »
Kussentje op je stuur monteren!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #54 Gepost op: vr, 08 apr 2005, 08:29:44 »
-uitlachen-

Misschien net als bij van die oldtimers zo'n bordje op de achterbumper zetten met "four wheel braking!"...

Waar zitten die VWII remklauwen trouwens allemaal in? Mocht er eentje van het setje dat ik heb niet werken ofzo, dan kan ik ff shoppen op de sloop, maar dan moet ik wel weten waarin ik moet kijken.

Groet, Jan.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #55 Gepost op: vr, 08 apr 2005, 08:44:06 »
Mocht er eentje van het setje dat ik heb niet werken ofzo, dan kan ik ff shoppen op de sloop,

Golf GTI, Polo G40,.

maar ook: z'n beetje elke Passat, Audi 80
Scirocco, santana..


Beter is t om een niet werkende klauw (duh) te reviseren..

revisie-setje kost minder dan een andere van de sloop, en je weet zeker dat ie goed is.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #56 Gepost op: vr, 08 apr 2005, 09:24:34 »
Eens.

Ga wel ff shoppen bij een rem- en frictiespecialist hier in de buurt. Ben alleen een beetje bang voor de prijzen daar, want laatste keer dat iemand een set klauwen had laten reviseren daar, kostte het Euro 75,-/st......

Waar bestaat zo'n revisiesetje uit en op wat voor prijs mag ik ongeveer rekenen?

Groet, Jan.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #57 Gepost op: vr, 08 apr 2005, 09:52:20 »
euro of 15 per setje.

zitten pakkingen in, afdichtrubbertjes etc etc..

schijnt makkelijk zelf te doen zijn...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #58 Gepost op: vr, 08 apr 2005, 11:52:42 »
idd,revisie setje is niet zo duur.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #59 Gepost op: ma, 25 apr 2005, 09:43:05 »
Nokkenasgegevens voor Serge:

Nokkenas Crane, nummer: 7606115      inlaat   uitlaat
Klepspeling      0,00 mm   0,00 mm
duratie   [0,1 mm + s]   271 deg   270 deg
duratie   [1,0 mm + s]   230 deg   230 deg
kleplift   [s=0]   9,75 mm   9,75 mm
nok lift      -   -
klep spreiding      113 deg   113 deg
timing   [1,0 mm + s]   2/48 deg   48/2 deg
lift in BDP   [s=0]   1,20 mm   1,15 mm