Zzzzzzzo: weer wat km's erop getikt vandaag.
We zitten nu op 1.250 km en de stand staat (totdat er bij 1.300 km weer 500 rpm bij gaan komen) op 5.000 rpm.
Het goede nieuws is dat de oliedruk nog steeds in orde is!! Zou het dan toch een keertje gaan lukken??
Er moet aan de afstelling bij Tovami heel wat gaan gebeuren heb ik al gevoeld, want ik heb nu nog de volgende probleempjes:
1. Niet direct terugvallen bij gas los (het later zetten van de ontsteking heeft al wat geleverd en toch is het nog niet zoals het moet zijn. Het aandraaien van de inlaatrubbers leverde niets, want die zaten goed vast dus valse lucht lijkt het mij niet te zijn)
2. Inhouden bij doortrekken (nu dat ik de motor tot 5.000 rpm laat draaien bij half gas intrappen voel ik een hortende en stotende power ontwikkeling. Geen soepele doorknaller naar de 5.000 en dat moet dus beter. Mogelijk te maken met de ontstekingstiming, de besproeiering en / of de nokkenastiming).
3. Het balanceren van alle wieltjes plus het serieus uitlijnen van iemand die begrijpt hoe Salzmann domlagers werken zou ook geen overbodige luxe zijn.
Bij wat meer toeren komt ook een wat hogere olietemperatuur met de daarbij normaal horende oliedruk vermindering omdat de olie dunner wordt. Het oliekoelertje moet er dus weer tussen omdat alle beetjes helpen.
Al met al geen enge geluiden en geen slecht nieuws dus.
Nu maar hopen dat deze nieuwe trend zich voortzet tot een lekker scheurijzer.
Heb nu al zin om de koude lucht toevoer te maken.
Groet, Jan.