Auteur Topic: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 65152 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #105 Gepost op: di, 26 jun 2007, 18:00:33 »
Neen de koets gaat de verkoop in als de motor eruit is.
Deze motor komt uit een echte blauwe polo 2 Gt G40.
Die werd gesloopt en de motor werd in deze 1983 er 75 pk GT gezet.
Heb ooit het interieur bij deze man gehaald van die blauwe GT G40.
Dus wie er interesse heeft in een echte orgineel hollendse GT uit 1983 (zonder motor)
Laat maar weten.
Ben nu 3e eigenaar, de vorige eigenaar heeft deze auto 17 jaar gehad.

Misschien hou ik de 83 Gt zelf wel, is bijna belastingvrij en dan kost ie me niks meer.
En dus heb ik alvast de volgende donor erbij aangeschaft....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #106 Gepost op: di, 26 jun 2007, 18:02:45 »
En wat zit er in deze 88 er GT....
Jawel een 55 kw (75 pk)  GK motortje!!
Zoals dus in t beestje hoord,maar nu met 5 bak.
Dat gaat weer lekker pruttelen.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #107 Gepost op: di, 26 jun 2007, 18:05:43 »
Heb zelf enkel de motor, tank ,wielen, en wiellijsten nodig, dus veel onderdelen te koop, zoals dit nette interieur....
Dus als iemand al iets zoekt, let me know....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #108 Gepost op: di, 26 jun 2007, 18:10:22 »
jeemig, je kaapt naast alle g40'ers ook de GT 'tjes??

GOed bezig!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #109 Gepost op: di, 26 jun 2007, 18:14:25 »
Achja, t houd je van de straat he  :)
En als alles weer rijdt, weer veel op de straat.
Die 88 GT is trouwens een Ex duitser,een ingevoerde dus.
Zal niet zomaar iets apparts orgineel hollands slopen..
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #110 Gepost op: di, 26 jun 2007, 19:09:31 »
Heb zelf enkel de motor, tank ,wielen, en wiellijsten nodig, dus veel onderdelen te koop, zoals dit nette interieur....
Dus als iemand al iets zoekt, let me know....

Achteras met stabi?

Als ie die heeft, heb ik interesse.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #111 Gepost op: di, 26 jun 2007, 19:55:37 »
Ik zie geen GK-ontsteking -dunno-

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #112 Gepost op: di, 26 jun 2007, 22:03:32 »
Weet niet wat t verschil in ontsteking daarin precies is.
Maar t is op kenteken 55 kw, en de sticker zit ook in de kofferbak...
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #113 Gepost op: di, 26 jun 2007, 22:23:24 »
Gk heeft elektronische ontsteking, op de foto zie je een ontsteking met paddo zitten.
Op zich geen probleem, nu zit er waarschijnlijk geen toerenbegrenzing meer op.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #114 Gepost op: di, 26 jun 2007, 22:51:02 »
In 't gunstigste geval een GK met foute ontsteking idd.
55 kW versus 55 pk: vergissing is zo gemaakt.
Maar goed: bouwjaar '88......enige sleeptuimelaar was toen nog GK.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #115 Gepost op: di, 26 jun 2007, 23:38:05 »
Optisch is het echt wel een GK, geen twijfel mogelijk.
Zo te zien is er aan de onsteking geknutseld, mischien is de Diginition-computer kapot gegaan, en was vervanging te duur.

Maar nette bak nog wel, of niet? Bijna zonde om te slopen :)




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #116 Gepost op: di, 26 jun 2007, 23:43:17 »
In iedergeval komt de ontsteking van een duitser met af-fabriek radio: die kap om de verdeler is een radio-ontstoorder.

Even zoeken hoe het zit met die ontsteking: D'r zit dan wel een lan ger huis op met paddo, maar zie ik niet ook een hall-gever?

Welk andere sleeptuimelaarblok had een hall-gever??
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #117 Gepost op: di, 26 jun 2007, 23:50:41 »
Geen behalve GK, althans niet in de 86/86C-hoek.

Zie een paddo zitten, en de onderdrukslang ernaar toe heeft gezien de lengte ervan voorheen door het schutbord aan de computer gehangen.
Oftewel: omgebouwd van elektrische vervroeging naar centrifugaal/onderdruk-vervroeging.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #118 Gepost op: wo, 27 jun 2007, 13:03:58 »
Optisch is het echt wel een GK, geen twijfel mogelijk.

Euh.....als ik onder de kap van mijn classic (HK) kijk, zie bijna hetzelfde:
behalve 't luchtfilter/aanzuigbuisje op de carb.
(radiator bij mij is ook een brede GK versie)

Maar gezien 't bouwjaar zal 't wel zoiets zijn als Jaap zegt:
ontsteking (hallgever) of ontstekingscomputer kapot.........
te duur / ietsje moeilijker aan te komen....dus omgebouwd naar oud.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [NJ-RG-23] Polo 2 gt g40
« Reactie #119 Gepost op: wo, 27 jun 2007, 19:58:38 »
zo te zien naar aansluitingen zeg ik een saab ontsteking met stekker van vw en mh kabelboompje
je hebt laagvliegers en modelvliegers .