Auteur Topic: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 66520 keer)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: Project [NJ-RG-23] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #225 Gepost op: za, 23 feb 2008, 14:17:08 »
Respect.. Sinds een week of 2 ben ik zelf aan het lassen en ik weet hoe lastig het is. Ik krijg het wel vast maar netjes ?  -wtf-

Goed idee die langsdragers zo versterken.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #226 Gepost op: ma, 25 feb 2008, 18:54:21 »
1 boutje van de luchtfilterbak was afgebroken, nu weer een nieuwe erin gelast.





En van onderen, netjes afgewerkt natuurlijk.





Hier zat een 16v antenne op het dak, en die hoort daar niet,dus weg ermee.
Netjes plaatje eronder en vast gelast met 8 putjes, heel voorzichtig anders trekt het dak krom.





En van boven vertinnen.





Met de schaaf vlak gemaakt.






En helemaal vlak gemaakt en nabewerkt.








« Laatst bewerkt op: ma, 25 feb 2008, 18:59:42 door polo 3 »
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #227 Gepost op: ma, 25 feb 2008, 20:48:49 »
Nice  -thumbsup-

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #228 Gepost op: ma, 25 feb 2008, 21:11:48 »
Hou het goe din de gaten dat plekkie. Ik heb zo ook ooit eens een randje vertint en ik zag het een heeeel klein beetje terug komen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #229 Gepost op: ma, 25 feb 2008, 21:28:59 »


Bij een 2f daar dubbel? Nee toch? Bij mijn 2f (niet-g40) is 't daar ook gewoon enkel, en precies op 't smalste stuk inderdaad een groot gat gestanst, plakker d'r op en kit d'r over.. Zwakke plek: dat is zeker!


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #230 Gepost op: ma, 25 feb 2008, 22:36:20 »
Hou het goe din de gaten dat plekkie. Ik heb zo ook ooit eens een randje vertint en ik zag het een heeeel klein beetje terug komen.


Is nog niet helemaal klaar he, eerst nog in bad, en dan in de epoxy, en dan grondlak , rode lak en 2 laklagen.
Neem ook aan dat de spuiter weet hoe hij dit helemaal glad krijgt, zodat t niet zichtbaar word... nooit meer!
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #231 Gepost op: di, 26 feb 2008, 16:39:29 »
Das waar hij zal gerust wel weten wat hij doet. -thumbsup-
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #232 Gepost op: do, 28 feb 2008, 19:11:54 »
Vandaag weer bij de polo geweest.
Had gevraagd of de krikpunten wat verstevigd konden worden,omdat hij daar toch wel vaak op moet steunen tijdens de opbouw.
Dat kon allemaal gewoon, alleen met het blank maken van het metaal is er een rotte bodemplaat aan de bijrijderskant tevoorschijn gekomen.
De polo is ooit eens verkeerd opgekrikt, en daar is niks aan gedaan, en daar is dus vocht in gekomen en ook roest...
Word een nieuw stuk bodemplaat en dan t krikpunt verstevigen..



G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #233 Gepost op: do, 28 feb 2008, 19:17:23 »
Dat is jammer zeg.

Zie je toch wel vaak dat zo`n auto daar begint rotten door het opkrikken.
Gelukkig is de polo in goede handen en zal het echt wel mooi gemaakt worden :D

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #234 Gepost op: vr, 29 feb 2008, 10:03:52 »
Verbinding achterkant kriksteun met bodemplaat is zowieso een bekende roestplek, komt niet eens door verkeerd opkrikken maar door vuil en vocht...

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #235 Gepost op: za, 01 mrt 2008, 22:14:09 »
De bodemplaat is weer gemaakt netjes gelast, en gepuntlast op de koker.
De koker is eigenlijk best slap na het krikpunt, word pas weer stevig waar de stoelrail zit.
Dus dat word ook preventief verstevigd.






Gaatje gemaakt in de versteviging bestuurderskant om de koker te kunne behandelen.
Iets hoger zit er nu ook een gaatje bij, daar is de koker dubbel,en kun je normaal niet in komen.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #236 Gepost op: zo, 02 mrt 2008, 09:10:38 »
Dat is  een handige jonge die daar mee bezig is :) Kijkt goed joh!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #237 Gepost op: di, 04 mrt 2008, 19:10:35 »
Uitlaat ophanging verstevigd, deze was al iets slapper door de ex brulpijn die eronder hing.




Koker versteviging bijrijderskant




Koker versteviging bestuurderskant




De koker is verstevigd door een gezet stuk metaal van iets meer dan 1 mm dik.
Op die plek is de koker eigelijk heel slap, is maar 0,8 mm dik, en er zit een groot gat in voor het behandelen van de koker.
Bij de groene pijlen is het blikwerk dubbel, voor de stoelrails, en het krikpunt, dus daar is het heel sterk.
Kan me voorstellen dat door de vele krachten die erop komen, er ooit metaalmoeheid in komt.
En misschien roesten ze daarom vaak op die plaats van de bodemplaat, omdat het daar wringt.
Heb al zat sloop polo's gezien, en bij een neus schade, frommeld de koker daar helemaal op...

G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #238 Gepost op: di, 04 mrt 2008, 19:30:19 »
Let wel: de gaten zijn niet gewoon gesneden, maar gestanst: Door het profiel van de gaten geven ze juist een beetje meer stevigheid dan zonder de gestanste gaten.

Dat maakt t vervolgens niet echt een heel stevig geheel: Deze strip zal veel meer doen. Wat ook veel gebeurd, o.a. bij de Golf 1 Cabrio, is een extra plaat in de dorpel. Dus tussen de rand waar normaal het deurrubber overheen komt, tot aan beneden: een extra, dikke (1,x mm) plaat recht naar beneden de dorpel door.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #239 Gepost op: di, 04 mrt 2008, 19:58:40 »
Ik wilde even iets vragen aan zo`n bedrijf en nu zag ik dat dit bedrijf gewoon in Oss zit.
Misschien dat ik er het weekend een langs rij om een kijkje te nemen hoe dat allemaal in zijn werk gaat.
 Ben mijn eigen werk een beetje beu afentoe en wil meer de oldtimers in en zoveel van dit soort bedrijven zitten er niet bij ons in de regio.

Het is trouwens wel knap werk wat hij allemaal maakt hoor -thumbsup-