Auteur Topic: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 65154 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #240 Gepost op: di, 04 mrt 2008, 22:16:40 »
Hee: uitlaat-ophanghaken-verstevigings-modificatie heb ik afgelopen zaterdag
ook uitgevoerd bij mijn GT -klus-

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #241 Gepost op: vr, 07 mrt 2008, 18:18:57 »
Reservewiel bak is gerepareerd en verstevigd, nu zit het achter paneel goed bevestigd, dus klapperd het niet zo op en neer op de snelweg door de wind die erachter slaat.
Want daardoor krijg je metaalmoeheid, raakt het los, en gaat er een gat roesten in je reservewielbak.



En van binnen, lasjes moeten nog vlak gemaakt worden.



Wielbak bijrijderskant achter weer netjes.



En de wielrand ook.



Wielbak bestuurdersdant achter ook weer netjes.



En de wielrand ook.



Voorste koker motor ruimte bijrijderskant verstevigd.



En van voren.



Voorste koker motor ruimte bestuurderskant verstevigd.



En van voren.



Daar kan een G40 scheuren, en dat gebeurd ook regelmatig.
Deze 2 G40 is nog helemaal goed, en wil dat ook zo houden, dus preventief de delen verstevigen waar het stuk kan gaan.
Er komt ook een salzmann frame onder, en dan is de G40 helemaal sterk.
Hij krijgt niet spectaculair veel vermogen, maar zelfs een standaard G40 scheurt.
Heb er nu ook 1 staan een 2f G40, die is motorisch helemaal orgineel,en die is op die plaatsen helemaal doorgescheurd.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #242 Gepost op: wo, 12 mrt 2008, 14:48:16 »
Zo, dan even hier een paar foto's van wat er kan gebeuren met een G40 als je deze niet verstevigd. (18+)
Overal scheuren, heb niet alles op de foto gezet,maar dit zijn toch wel de ergste.


De kokerbalk aan de bestuurderskant.




Vooraanzicht motor ruimte, zoals je ziet is het hele schutbord losgescheurd, en is de tunnelbak compleet doorgescheurd.
De hele voorste hoek van deze 91er G40 zit helemaal los, in de hoek is ook alles losgescheurd.





Dit is de tunnelbak, de polo kan zo doorzakken....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #243 Gepost op: wo, 12 mrt 2008, 14:55:16 »
En om dat allemaal te voorkomen is dit ook allemaal verstevigd.
De kokers aan buitenkant bij de wielen, en de hoeken zoals de foto's in de eerdere posting.
De tunnelbak is ontdaan van alle lak, en er is een 2mm dikke plaat op maat gemaakt en netjes in vorm gezet.
Deze is rondom goed afgelast,en naar beneden de tullebak in door gezet.
Ook zitten er proplasjes in de grote delen, is allemaal mooi vlak geslepen, dus je ziet er niks meer van.
De verstevigingen zie je straks ook niet meer als de polo klaar is, of je moet er echt op letten.



Van voren.




Van de zijkant.




En van onderen.





Ook heb ik de gaatjes voor de wiel lijsten weer terug geboord in de wielranden.


G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #244 Gepost op: wo, 12 mrt 2008, 15:01:19 »
hij gaat wel lekker zeg daar -thumbsup-
Dat zo`n g40 zo kan doorzakken wist ik niet. Lekker lullig zeg

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #245 Gepost op: wo, 12 mrt 2008, 16:33:13 »

* extreeeem *

( de scheuren  :(   maar ook de preventieve maatregelen die jij neemt!  -thumbsup- )

Die in 2-en gereten 2f coupé van een week of wat terug, komt zo in een heel ander daglicht te staan niet waar?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #246 Gepost op: wo, 12 mrt 2008, 17:25:41 »
Goh, nooit geweten dat dat zo vaak voorkomt eigenlijk.
Ik geef ook altijd tegengas bij het eeuwige "daar is zo'n auto toch niet op gebouwd".....
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #247 Gepost op: wo, 12 mrt 2008, 17:42:11 »
Raymond Klok had ook ooit es zo'n 2f G40 sloper die boven de tunnel afgescheurd was.

Kleine kanttekening: heb 't nog nooit gezien bij een type 2.
2f met wat pk's wil graag bij de kokerbalken scheuren, met name bij de motorsteun lv:
type 2 is toch wat compacter: radiateur-balk is steviger (vastgelast aan kokers)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #248 Gepost op: wo, 12 mrt 2008, 17:59:33 »
Raymond Klok had ook ooit es zo'n 2f G40 sloper die boven de tunnel afgescheurd was.

Kleine kanttekening: heb 't nog nooit gezien bij een type 2.
2f met wat pk's wil graag bij de kokerbalken scheuren, met name bij de motorsteun lv:
type 2 is toch wat compacter: radiateur-balk is steviger (vastgelast aan kokers)

Jep deze heb ik nog samen met hem gesloopt. De langsdrager konden we gewoon ombuigen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #249 Gepost op: wo, 12 mrt 2008, 18:18:22 »
keurige lasjes trouwens! TIG? Heeft dit nou te maken met het hogere koppel en vermogen of kan dit met een 1.0 ook gebeuren? -dunno-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #250 Gepost op: wo, 12 mrt 2008, 18:25:44 »
Heeft dit nou te maken met het hogere koppel en vermogen of kan dit met een 1.0 ook gebeuren? -dunno-
Combi van slappere 2f/peekaas/verlaging (stugger)/lomp rijgedrag?
(Die alfa-kleurige 2f die Raymond & Jorp gesloopt hebben, had de ouwe eigenaar uit pure frustatie
vol met deuken gemept -gert-.......misschien vooroordeel: maar dan ben je wel lomp, naar mijn mening)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #251 Gepost op: wo, 12 mrt 2008, 18:26:19 »
G40 heeft meer koppel.
En de G40 hoeft niet eens opgevoerd te zijn, die groene was standaard met een slechte lader.
Wel koni verlaagd....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #252 Gepost op: wo, 12 mrt 2008, 18:42:46 »
keurige lasjes trouwens! TIG? Heeft dit nou te maken met het hogere koppel en vermogen of kan dit met een 1.0 ook gebeuren? -dunno-

is (denk ik) MIG, alleen op de juiste stroomsterkte +draadtoevoer denk ik. Te zien aan het warmtepatroon in 't plaatwerk.

TIG+ plaatwerk = maanlandschap.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #253 Gepost op: do, 13 mrt 2008, 08:22:25 »
Kun je die verstevingen van de koker niet ook beter aan de voorkant dichtlassen? Enerzijds is het dan nog steviger (ik ga er van uit dat er voornamelijk neerwaardse/opwaardse krachten op de koker komen te staan en een min of meer horizontaal geplaatste versteviging nog eens vrolijk meeflext. Maar vooral ook om het water wat er in de holte kan blijven staan, omdat de plaatjes aan de achterzijde lager liggen (of heb je ze in de hoeken doorboord?) Petje af voor deze grondige aanpak.  -thumbsup-

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (NU BIJ DE LASSER)
« Reactie #254 Gepost op: do, 13 mrt 2008, 18:09:12 »
Nee. daar is het sterk.
En er komt nog een subframe onder, en het moet wel iets kunnen bewegen....
Komen gaatjes in ja.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!