Auteur Topic: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 65127 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #255 Gepost op: wo, 02 apr 2008, 19:51:19 »
Zo, het is zo ver.
De polo staat bij jurgenschoenmakers.nl op de kar, en gaat zo op weg naar autobeitserij.nl
Daar word de polo ontdaan van alle lak lagen en kit.
Dan blijft er een blanke koets over.
Dan krijgt hij een antiroest behandeling, alle roest gaat er daardoor af, maar het goede metaal word NIET aangetast.
Daarna word hij geneutraliseerd, dus alle chemicalien worden 100% zeker overal uit verwijderd, anders zou de lak later opgevreten kunnen worden door restjes chemicalien die in de kokers zouden zitten of tussen gepuntlast blik.
Daarna word hij gedroogd en krijgt hij een ktl dompel bad.
Hier even de uitleg daarover, en meer op de site autobeitserij.nl  :

Nabehandelen door droging en het aanbrengen van beschermlagen KTL- dompellakken behoort tot de extra mogelijkheden waarbij een v/d processtappen zinkfosfatering behelst zodat optimale bescherming tegen roest wordt gerealiseerd, ook in holle ruimten en naden.

In een dompelbad slaan in water opgeloste elektrisch geladen organische (lak-)deeltjes neer op metalen producten met een omgekeerde elektrische lading.
Bij Kataforese is het product verbonden met de negatieve pool. De opgeladen organische lakdeeltjes gaan een elektrochemische reactie aan met het te lakken oppervlak. De deeltjes verliezen daardoor hun elektrische lading en gaan zelfs elektrisch isolerend werken.
Het gevolg is dat het proces vanzelf stopt wanneer de opgebrachte laklaag een bepaalde geslotenheid heeft bereikt, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld elektrolytisch vernikkelen of verzinken.
Nog een opvallend onderscheid met conventionele finishing-systemen :
bij Kataforeselakken wordt door het verschuiven van krachtveldlijnen de lak ook neergeslagen in holle ruimten en op andere moeilijk bereikbare plaatsen.
Bij elektrostatisch lakken of elektrolytisch verzinken daarentegen volgt, door de kooi van Faraday, op zulke plaatsen nauwelijks of geen bedekking.Vervolgens gaan de producten door de droogoven waar ze tot ca 180 c verhit worden. In dit moffelproces krijgt de laklaag zijn uiteindelijke eigenschappen.

Specificaties
- laagdikte : 25 à 40 µm
- Voorwerp wordt VOLLEDIG met lak bedekt, ook de holle ruimten.
- Druppen en/of lopervorming is totaal uitgesloten.
- Probleemloos 1000 à 1200 uren zoutneveltest.
- Toepassingen in automobiel, machinebouw, electronica, meubelindustrie,
radiatoren, huishoudapparaten, hekwerken, industriebouw, enz…


In totaal heeft de polo dadelijk in 17 verschillende baden gelegen!!


Op de kar.



En vanuit de auto, op de oprit..



G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3 zusje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Vrouw
  • Nicole
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #256 Gepost op: wo, 02 apr 2008, 19:56:05 »
woeiiiiiiii :D

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #257 Gepost op: wo, 02 apr 2008, 20:06:22 »
da word straks een nieuwe polo  :D

enig idee wat de kleur gaat worden  ??
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #258 Gepost op: wo, 02 apr 2008, 20:12:16 »
Ja, het orginele rood, met 2 blanke lak lagen afgewerkt..
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #259 Gepost op: wo, 02 apr 2008, 20:16:54 »
mooi rood is niet lelijk    mooi groen ook niet   

daarintegen lelijk rood is niet mooi  :D

ben benieuwd hoe het er uit komt te zien als ze klaar is
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #260 Gepost op: wo, 02 apr 2008, 20:25:23 »
da word straks een nieuwe polo  :D


Nieuw????? Beter als nieuw!!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #261 Gepost op: wo, 02 apr 2008, 20:27:30 »
Ja, vooral doordat de lak door processtappen zinkfosfatering behelst zodat optimale bescherming tegen roest wordt gerealiseerd, ook in holle ruimten en naden.
Issie toch een beetje verzinkt...
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #262 Gepost op: wo, 02 apr 2008, 21:51:43 »
Poe poe je maakt er een hele klus van zeg.
Wel heel appart allemaal. Ben ook erg benieuwd straks hoe hij er bij komt te staan

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #263 Gepost op: wo, 02 apr 2008, 22:28:22 »
En nu de hamvraag : kost dat dompelen en verzinken ?
Heb nog een caros staan die daarvoor in aanmerking komt

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #264 Gepost op: wo, 02 apr 2008, 22:31:53 »
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #265 Gepost op: do, 03 apr 2008, 09:01:07 »
dat wil je niet weten -wtf-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #266 Gepost op: do, 03 apr 2008, 09:52:48 »
Effe een offerte opgevraagd voor chemisch ontlakken:
Auto met gemonteerde delen komt op 1575 euro.Delen los elk 105 euro.

Nabehandeling (wel superkwaliteit, inclusief holle ruimtes) :
KTL voor de auto komt op 1850 euro ex BTW

 -hitit-   :(   -boehoe-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #267 Gepost op: do, 03 apr 2008, 12:06:21 »
Ow oke dus zeg dat je alles bij elkaar op zo`n 4000 eurotjes uit komt?

Toch behoorlijk wat geld zeg maarja dan kan ie er wel weer even tegen aan.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #268 Gepost op: do, 03 apr 2008, 16:38:44 »
Ik zie t doel er niet helemaal van in ben ik bang...

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-RG-23 ] Polo 2 GT G40 (In een speciaal bad)
« Reactie #269 Gepost op: do, 03 apr 2008, 16:50:26 »
het middel heiligt de doelen :D

Het is een hele grondige aanpak, deze polo zal over een jaar of 50 net zo zijn als een traction avant nu denk ik. Als het goed is rot dit apparaat nooit meer.
Nu zien weinig mensen het nut er van in, maar als Arno een polo wil hebben die heel lang meegaat, is dit ideaal. Ik zou er alleen niet meer mee durven rijden :( Stel je voor dat je er een ongeval mee krijgt) oioioi..

Daarentegen zijn er ook kereltjes van 20 die 10duizenden euro's in een peugeot 206/subaru Gtt/ toyota celica steken.. Daar zie ik het nut niet van in, omdat ze er vaak niet mooier van worden.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983