Auteur Topic: FAQ : Welke motor en/of versnellingsbak heb ik ?  (gelezen 12430 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.844
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Identificatie van motor en bak.
« Reactie #15 Gepost op: ma, 03 okt 2005, 23:39:34 »
Citaat
Hydrostoter met Monopoint injectie


Vraag 6
Monopoint injectie: 1.0 of 1.3


Er zijn 2 typen motoren geleverd met monopoint injectie: de 1.0 AAU en de 1.3 AAV. Beiden zijn uitgevoerd met hetzelfde luchtfilterhuis.

Optische zijn er daardoor (bijna?) geen verschillen.
Voorals nog daarom geen optisch uitsluitsel mogelijk.

Wie het weet, mag het zeggen!

Aanvankelijk dacht ik altijd dat AAU regelapparaat korter was dan AAV
en dat de aansluiting anders was, zie pic.
AAV = haak je d'r aan rechtse kant in en klikt links
AAU = stekker erop en schuif

MAAR!!!!!!
Heb inmiddels 'ontdekt' dat latere types AAV een ander regelapparaat hebben: gezien bij Maikel's 2f.
Daarvan is 't kastje ook korter
(of aansluiting/stekker ook anders is, twijfel ik ff aan)

Kortom: moeilijk te ontdekken welke welke is........

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.021
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Identificatie van motor en bak.
« Reactie #16 Gepost op: ma, 03 okt 2005, 23:57:14 »
Citaat
Sleeptuimelaar. Geen GL, GK of HK


Vraag 10:
Wel of geen automatische voorverwarming


Het is nu niet meer mogelijk aan de hand van 1 vraag te beoordelen wel type motor je hebt.

De echt oude (Polo 1 t/m 1977) hebben nog geen automatische regelklep, maar dienen handmatig van zomer op winterstand te worden gezet.

Meest voorkomende in Nederland: HA (900cc, 40pk). Maar ook HB, HC, HJ etc etc zijn mogelijk.

Uitgesloten: HH (vanaf Polo 1f): deze kwam pas later en heeft altijd een automatische regelklep (correct me if I am wrong)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.021
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Identificatie van motor en bak.
« Reactie #17 Gepost op: di, 04 okt 2005, 00:00:13 »
Hmm.

Nu even de extra info van Sjon er even tussen frutten!

(@ Sjon: Mijn dank is groot.. Ik zal de info er in verwerken en natuurlijk de bron vermelden :) )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Identificatie van motor en bak.
« Reactie #18 Gepost op: di, 04 okt 2005, 22:53:13 »
Citaat
Hydrostoter met Monopoint injectie


Vraag 6
Monopoint injectie: 1.0 of 1.3


Er zijn 2 typen motoren geleverd met monopoint injectie: de 1.0 AAU en de 1.3 AAV. Beiden zijn uitgevoerd met hetzelfde luchtfilterhuis.

Optische zijn er daardoor (bijna?) geen verschillen.
Voorals nog daarom geen optisch uitsluitsel mogelijk.

Wie het weet, mag het zeggen!

Aanvankelijk dacht ik altijd dat AAU regelapparaat korter was dan AAV
en dat de aansluiting anders was, zie pic.
AAV = haak je d'r aan rechtse kant in en klikt links
AAU = stekker erop en schuif

MAAR!!!!!!
Heb inmiddels 'ontdekt' dat latere types AAV een ander regelapparaat hebben: gezien bij Maikel's 2f.
Daarvan is 't kastje ook korter
(of aansluiting/stekker ook anders is, twijfel ik ff aan)

Kortom: moeilijk te ontdekken welke welke is........

steker van de latere aav zijn anders dan die van de oude aav
kijk morgen of hij overeenkomt met de aau!
verloofd op 11-9-2011 trouwen op 13-03-2013

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.630
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Identificatie van motor en bak.
« Reactie #19 Gepost op: zo, 12 nov 2006, 16:10:56 »
edit: zijkant bakzijde bovenaan!! Morgen even checken

Klopt, tussen bak en cilinderkop.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.021
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Identificatie van motor en bak.
« Reactie #20 Gepost op: ma, 13 nov 2006, 13:33:44 »
Topic opgeschoond

foto van motorcode aan zijkant blok toegevoegd.



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: Identificatie van motor en bak.
« Reactie #21 Gepost op: za, 24 nov 2007, 10:38:11 »
waar is het lijstje met bak/motorcodes en bijbehorende specs gebleven

kan het niet meer vinden op het nieuwe forum?  -dunno-
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.844
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Identificatie van motor en bak.
« Reactie #22 Gepost op: za, 24 nov 2007, 11:32:54 »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Identificatie van motor en bak.
« Reactie #23 Gepost op: za, 24 nov 2007, 18:28:00 »
waar is het lijstje met bak/motorcodes en bijbehorende specs gebleven

kan het niet meer vinden op het nieuwe forum?  -dunno-

das die duitse site die het al een jaar rustig niet meer doet
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Identificatie van motor en bak.
« Reactie #24 Gepost op: wo, 13 feb 2008, 16:10:12 »
http://www.polo86c.nl/info/_history_main.shtml

Leuk hoor maar waar is de HA ? ;)
Staat er nergens op de site iets over hoe lang de drijfstangen zijn per blok ?
Dan hopelijk graag nog eens opgedeelt in de sleeptuimelaars en de hydroblokken .
Weet iemand het gewicht van een standaard drijfstang ? Zit je weer met de lengte  :P

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: FAQ : Welke motor en/of versnellingsbak heb ik ?
« Reactie #25 Gepost op: do, 13 okt 2011, 01:41:48 »