Algemeen forum > F.A.Q. & How-to

FAQ : Welke motor en/of versnellingsbak heb ik ?

<< < (2/6) > >>

Serge:

--- Citaat van: Dennis op zo, 17 jul 2005, 22:46:00 ---Alle bakcodes, met overbrengingsverhoudingen.
Ook zijn de snelheiden bij bepaalde toerentallen uit te rekenen, uitgaande van wielomtrek.



hier te vinden (Duitstalig)
--- Einde van citaat ---

de link werkt niet meer

Jaap:
Goed: En dan nu de grote determinatie tabel voor de echte Nono's!

Kind kan de was doen: als ie maar kan lezen.

Open de motorkap, kijk goed naar wat je ziet, vergelijk en maakt uw keuze!


VRAAG 1
Hydro-stoter of Sleeptuimelaar?

Een hydrostoter heeft een aluminium of metalen klepdeksel dat met 3 bouten vast zit,
Een sleeptuimelaar heeft een metalen klepdeksel dat met 8 boutjes vast zit (exact: 6 boutjes, 2 moertjes)..

Van boven naar beneden:
- Hydrostoter met metalen klepdeksel standaard
- Hydrostoter met aluminium klepdeksel standaard
- Hydrostoter met aluminium klepdeksel G40
- Sleeptuimelaar


Komt jouw klepdeksel overeen met de eerste of de tweede: Dan heb je een motor met hydrostoters. Lees verder bij vraag 2.

Komt jouw klepdeksel overeen met de derde?
Dan heb je een 'G40' motor: met hydrostoters en G-lader. motorcode: PY

Komt jouw klepdeksel overeen met de vierde? Dan heb je een Sleeptuimelaar! Ga verder bij vraag 7



Jaap:

--- Citaat ---HYDROSTOTER
--- Einde van citaat ---


Vraag 2
Carburateur versus injectie,... of toch een Diesel?

Om erachter te komen of jouw auto is voorzien van een carburateur, injectie of misschien wel een dieselmotor, gaan we opzoek naar de benzine dan wel dieselpomp.

Bovenste motor: Zie je achter de kop iets wat ook maar een beetje hierop lijkt? Dan heb je een diesel motor!! In het geval van de Polo 2 (ronde koplampen) is dat motorcode 'MN'. In de Polo 2f (vierkante koplampen) is dat de '1W'

Lijkt het totaal niet op de bovenste foto? Kijk dan eens goed naar de onderste foto: In het rode rondje: een mechanische benzinepomp: met 2 inbusbouten aan de achterkant van de kop, met 2 benzineslangen eraan vast. In de aanvoerleiding is een benzinefilter te vinden (groene rondje).

Heb je zo'n benzinepomp? -> Dan heb je een carburateur. Lees verder bij vraag 3.
Heb jij niet zo'n benzine pomp? -> Dan heb je een motor met injectie: Lees verder bij vraag 4



Jaap:

--- Citaat ---Hydrostoter met carburateur
--- Einde van citaat ---


VRAAG 3
1.0 HZ motor of 1.3 MH motor

Er zijn 2 typen motoren geleverd in de polo met hydrolische kop en carburateur.

De 'HZ' en de 'MH'.

De 'HZ' is een 1.0, met 45 pk
De 'MH' is een 1.3, met 55 pk.

Qua uiterlijk onderscheiden ze zich vanelkaar in het luchtfilterhuis. De HZ heeft een iets kleiner luchtfilter dan de MH. Dit zie je terug in de 'bol' in het deksel: Die van de HZ is een stuk kleiner:

Zie de 2 afbeeldingen:
Bovenste: 1.0 HZ
Onderste: 1.3 MH

Beide motoren zijn zowel met metalen als met aluminium klepdeksels uitgevoerd geweest.



Jaap:

--- Citaat ---Hydrostoter met injectie
--- Einde van citaat ---


Vraag 4
Mono of Multipoint injectie

De auto heeft een elektrische benzinepomp, welke onder de auto hangt, en dus geen mechanische pomp op de kop.

Er zijn grofweg 2 soorten injectie systemen geleverd: Monopoint en Multipoint.

Op de bovenste foto zie je een rond luchtfilterdeksel (braadpan): Monopoint.

Op de onderste foto zie je een multipoint injectie systeem, zonder ronde braadpan, maar met een vierkant plastik luchtfilterhuis.

Heb je een Multipoint injectie systeem? lees verder bij vraag 5
Heb je een Monopoint injectie systeem? Lees verder bij vraag 6

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie