Auteur Topic: Lekke tank / vulhals  (gelezen 31017 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Lekke tank / vulhals
« Reactie #15 Gepost op: vr, 01 jun 2007, 01:34:47 »
En dan alleen de bout waarmee de achteras aan de achteras-steun zit, niet de hele steun. Anders zit straks de as er scheef onder :)

Mag dan een smiley achter staan, maar alles wat ik aan de Derby doe, doe ik voor het eerst, dus bedankt voor de tip!  -hug-

SupernOOb :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Lekke tank / vulhals
« Reactie #16 Gepost op: ma, 04 jun 2007, 20:07:02 »
En dan alleen de bout waarmee de achteras aan de achteras-steun zit, niet de hele steun. Anders zit straks de as er scheef onder :)

Ligt er maar net aan..

Als het past, met het bokje zelf nog op de auto: prima.

Past 't niet? Bokje d'r af!

Van te voren even aftekenen (kraspen) en bij montage weer terug zetten zoals het allemaal vast zat: Ja, d'r zitten sleufgaten in, en ja: daar kan je de boel flink mee verstellen.

Ik weet 't niet 100% zeker, maar volgens mij heb ik nog niet eerder een tank verwisseld zonder het bokje los te halen,...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Lekke tank / vulhals
« Reactie #17 Gepost op: ma, 04 jun 2007, 20:13:49 »
Ik weet 't niet 100% zeker, maar volgens mij heb ik nog niet eerder een tank verwisseld zonder het bokje los te halen,...

Bij me classic moest ik ook 't bokje zelf loshalen, maar wel aan de as laten zitten.
Aftekenen => je kan precies zien waar de 3 bouten hadden gezeten:
dus exact zelfde plek terugmonteren.

(plan's do change: inmiddels zit er GT-as onder....en niet in gebruik......
draagarmen aan de voorkant vervangen en dan mot ie echt uitgelijnd worden)

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Lekke tank / vulhals
« Reactie #18 Gepost op: ma, 04 jun 2007, 20:39:20 »
Citaat
Ik weet 't niet 100% zeker, maar volgens mij heb ik nog niet eerder een tank verwisseld zonder het bokje los te halen,...


Bij mijn classic heb ik de tank vervangen zonder het bokje los te halen. Lekker klusje was dat, liggend onder de auto die op bokjes stond kon het allemaal net. -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Lekke tank / vulhals
« Reactie #19 Gepost op: di, 05 jun 2007, 13:06:08 »
En dan alleen de bout waarmee de achteras aan de achteras-steun zit, niet de hele steun. Anders zit straks de as er scheef onder :)

Als je de polyurethaan blokken plaatst in de achteras moeten de blokjes ook verschoven worden, die komen breder dan de rubbers...

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Lekke tank / vulhals
« Reactie #20 Gepost op: di, 05 jun 2007, 13:59:09 »
wel vermelden bij het uitlijnen .
of met een rolmaat van rechter as tap hart naar gat kristeun links voor .en anderekant idem andersom .beide maten moeten gelijk zijn (die gaten zijn richtpunten voor de richt bank en dus pas maten )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Lekke tank / vulhals
« Reactie #21 Gepost op: di, 05 jun 2007, 16:11:19 »
Ah super dankjewel, zal t eens nameten, en anders indd bij uitlijnen erbij zeggen  :D , ken die jongen dus zal dat wel doen...

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Lekke tank / vulhals
« Reactie #22 Gepost op: di, 02 okt 2007, 17:25:04 »
Is het ook aan te raden om dat kneedbare metaal er als preventie op te smeren, of kan ik dat beter met tectyl doen, of gewoon een nieuw verflaagje eroverheen?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Lekke tank / vulhals
« Reactie #23 Gepost op: di, 02 okt 2007, 17:31:23 »
nieuwe lak laag is beter ,tectyl lost op door benzine
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Lekke tank / vulhals
« Reactie #24 Gepost op: di, 02 okt 2007, 17:36:58 »
Gewoon even opnieuw spuiten dus. En eerst tectyl en dan met de spuitbus dan? Ik neem aan dat je gelekte benzine bedoelt van het tanken, als het goed is komt de benzine niet door de hals natuurlijk :)




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Lekke tank / vulhals
« Reactie #25 Gepost op: di, 02 okt 2007, 18:18:22 »
tectyl zowie so uit den boze ,hoeft maar een drupje olie of benzine onder te komen en je hebt ideale spleet corrosie
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Lekke tank / vulhals
« Reactie #26 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 08:03:23 »
Oke, dank je wel, dat wordt dus gewoon een laagje Motip.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Lekke tank / vulhals
« Reactie #27 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 17:33:51 »
Ik heb bij mijn moeders polo een nieuwe tank gemonteerd, voordat ik hem ging monteren heb ik de gehele tank ingespoten met bodyskutz (steenslagbeschermlaag wat ook op de dorpels zit). Als het goed is komt er geen benzine of olie op de tank!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Lekke tank / vulhals
« Reactie #28 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 18:44:33 »
Bij mij gaat de vulhals in de steenslagcoating (lang , lang, heel lang laten drogen!), en daarna komt de hele tank in een laagje LR6A... :)

Overigens: de tank die vorige week aankwam via Euroautoparts (in een doos van Klokkerholm) pastte voor geen meter: Retour afzender (maar al wel met een laag steenslagcoating d'r op :( )Ondertussen volledig grateloos een ander exemplaar toegestuurd gekregen: Gisteren gepast, en dat zit wel snor. Alleen het steuntje aan de vulhals (wat er origineel niet aanzit) even een stukje bewerkt (blikschaar/hamer) en hij zat al gegoten.

Hopelijk is eind volgende week de steenslagcoating droog/hard, en kan ie d'r onder. Tot die tijd.. 'race-tank' :) (moet echt diep na denken in welke auto de race-tank ondertussen niet z'n diensten bewezen heeft??)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Lekke tank / vulhals
« Reactie #29 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 19:42:37 »
Bij mij gaat de vulhals in de steenslagcoating (lang , lang, heel lang laten drogen!), en daarna komt de hele tank in een laagje LR6A... :)

Overigens: de tank die vorige week aankwam via Euroautoparts (in een doos van Klokkerholm) pastte voor geen meter: Retour afzender (maar al wel met een laag steenslagcoating d'r op :( )Ondertussen volledig grateloos een ander exemplaar toegestuurd gekregen: Gisteren gepast, en dat zit wel snor. Alleen het steuntje aan de vulhals (wat er origineel niet aanzit) even een stukje bewerkt (blikschaar/hamer) en hij zat al gegoten.

Hopelijk is eind volgende week de steenslagcoating droog/hard, en kan ie d'r onder. Tot die tijd.. 'race-tank' :) (moet echt diep na denken in welke auto de race-tank ondertussen niet z'n diensten bewezen heeft??)

nu in het nederlands lr6a??
je hebt laagvliegers en modelvliegers .