Auteur Topic: Uitlijning van de Polo  (gelezen 51582 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Uitlijning van de Polo
« Reactie #45 Gepost op: di, 31 jul 2007, 20:01:33 »
kiek an ,je had nog met gemak die 1,5 cm kunnen winnen dmv vulringen op je stabi stang waar de draagarm zit
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Uitlijning van de Polo
« Reactie #46 Gepost op: di, 31 jul 2007, 22:10:23 »
scan is moeilijk te zien maar dat computer scherm zegt mij meer dan genoeg
was dit voor het verstellen tijdens het verstellen of na het verstellen???

gr maikel

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Uitlijning van de Polo
« Reactie #47 Gepost op: di, 31 jul 2007, 23:25:46 »
je had nog met gemak die 1,5 cm kunnen winnen dmv vulringen op je stabi stang waar de draagarm zit

Nee, dan komt 't rechterwiel weer verder naar achter, terwijl ie juist naar voren mot.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Uitlijning van de Polo
« Reactie #48 Gepost op: di, 31 jul 2007, 23:27:31 »
je had nog met gemak die 1,5 cm kunnen winnen dmv vulringen op je stabi stang waar de draagarm zit

Nee, dan komt 't rechterwiel weer verder naar achter, terwijl ie juist naar voren mot.


Citaat
askanteling: linkervoorwiel stond 2 cm ( ! ) verder naar voren dan rechts....oops.



Het linkervoorwiel komt naar achteren met vulringen op de stabi:

Vulringen komen eerst op de stabi, dan pas de draagarm er weer op.

Askanteling van het linkervoorwiel gaat daardoor omlaag (komt rechterop te staan)

edit 2:
Ik lees af van je print-scan:
Actueel
Askanteling:
Linksvoor: 3,07
Rechtsvoor: 0,38

bereik: 1,50 - 2,50

Allebei buiten de fabrieksmarge  dus?

Linksvoor moet rechter op (dus naar achteren) (vulringen?)

Rechtsvoor moet verder naar voren (stabi-steun al maximaal versteld) -> Toplagers?

Hoe staat 't met de toplagers?



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Uitlijning van de Polo
« Reactie #49 Gepost op: di, 31 jul 2007, 23:27:57 »
scan is moeilijk te zien maar dat computer scherm zegt mij meer dan genoeg
was dit voor het verstellen tijdens het verstellen of na het verstellen???

Hier nog een foto van tijdens de werkzaamheden:

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Uitlijning van de Polo
« Reactie #50 Gepost op: di, 31 jul 2007, 23:29:38 »
Nee: het linkervoorwiel komt naar achteren:

Vulringen komen eerst op de stabi, dan pas de draagarm er weer op.

Askanteling van het linkervoorwiel gaat daardoor omlaag (komt rechterop te staan)

Ja maar ik wil 't linkerwiel helemaal niet naar achter.
Dan had ik net zo goed die wellems blokjes niet hoeven monteren -dunno-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Uitlijning van de Polo
« Reactie #51 Gepost op: di, 31 jul 2007, 23:35:08 »
Nee: het linkervoorwiel komt naar achteren:

Vulringen komen eerst op de stabi, dan pas de draagarm er weer op.

Askanteling van het linkervoorwiel gaat daardoor omlaag (komt rechterop te staan)

Ja maar ik wil 't linkerwiel helemaal niet naar achter.
Dan had ik net zo goed die wellems blokjes niet hoeven monteren -dunno-

jups: maar een askanteling van 3,07 lees ik af (poging tot) toch?

Das misschien te veel van het goede?

Niet dat je er een hals-zaak van moet maken; als ie goed stuurt, geen overmatige slijtage vertoont dan is dat in iedergeval goed,.. maar een afwijking waarbij het ene wiel aan de onderkant buiten de marge valt, en het andere wiel aan de bovenkant: lijkt mij niet goed: Maar: ik ben geen deskundige, ik lees alleen maar af :) en heb geen idee wat het wel/niet voor invloed zou kunnen hebben: Als ik 't al weet, komt t uit boekjes

In iedergeval was de service goed? Aanrader?

 -moon-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Uitlijning van de Polo
« Reactie #52 Gepost op: di, 31 jul 2007, 23:35:46 »
-moon- <--- hoe komt die daar nou?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Uitlijning van de Polo
« Reactie #53 Gepost op: di, 31 jul 2007, 23:48:37 »
Btw: toplagers zijn +/- half jaar oud. (ik las nu pas de edit)

Volgens monteur had ik er goed aan gedaan om die wellems-blokjes te monteren,
anders had rechterwiel idd te ver naar achter gestaan.
Vergelijk 't maar met een fietsvoorvork: onderin naar voren gebogen.
Dat 't ene wiel verder naar voren staat als de ander,
was volgens hem niet dramatisch.
En voor de uitlijning niet super van belang en rare bandenslijtage's al helemaal niet.
In overleg maar besloten om 't zo te laten.

Zeker een aanrader: nemen de tijd, er wordt overlegt (ook fijn)
Koffie was goed te drinken, gemoedelijk sfeertje daar.
Als ik nog een polo heb uit te lijnen, ga ik er weer heen.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Uitlijning van de Polo
« Reactie #54 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 00:11:03 »
Koffie was goed te drinken,

goed te drinken?

In de catagorien:
1) wel binnen te houden
2) in iedergeval warm
3) drap met kleur
4) neem de volgende keer zelf wat te drinken mee

:) Belangrijke zaken eerst! :)

 -prut-

Als m'n draagarmen en spoorstangen vervangen zijn, gaat de diesel naar Wassenaar :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Uitlijning van de Polo
« Reactie #55 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 00:28:02 »
Om de koffie een cijfer te geven van 0 t/m 10: een 5.
Voor een bak pleur uit een automaat op zich best netjes -prut-

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Uitlijning van de Polo
« Reactie #56 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 00:35:39 »
Om de koffie een cijfer te geven van 0 t/m 10: een 5.
Voor een bak pleur uit een automaat op zich best netjes -prut-

Geef de koffie op me werk wel hoger dan een 5 hoor, en komt ook uit een automaat. Wel een goede vereiste; lekkere koffie op 't werk.  -prut-  :P

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Uitlijning van de Polo
« Reactie #57 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 00:42:16 »
Geef de koffie op me werk wel hoger dan een 5 hoor, en komt ook uit een automaat. Wel een goede vereiste; lekkere koffie op 't werk.  -prut-  :P

Ja, je heb automaten en automaten, maar dit was er eentje in de
categorie 'pleurt poeder en heet water bij mekaar-apparaat' volgens mij.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Uitlijning van de Polo
« Reactie #58 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 10:19:12 »
druk op de knop; seconde wachten; KOFFIE!

Meestal is dat 'minder lekkere koffie idd' .

Heb vaak genoeg op de snelweg (ben een poosje koerier geweest) dat ik weer hard wegren als een een Autobar(slecht) koffie automaat staat.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Uitlijning van de Polo
« Reactie #59 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 11:19:40 »
Gister de audi apk klaar gemaakt op een brug, en ook eens de achteras nagemeten, rolmaat van grote gat in voorste krikpunten naar middenastap, kwam allebei precies op dezelfde waarde uit..

Best knap van mezelf ( stom geluk :P ), maar heb ook t id dat ik ze allebei op t verst naar buiten heb gezet, dus dan moeten ze wel recht zitten..

Alleen voor heb ik m op t oog gesteld, maar heb flinke bandenslijtage aan de rechterbuitenkant van t rechtervoorwiel...