Auteur Topic: Uitlijning van de Polo  (gelezen 52112 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #90 Gepost op: di, 10 jun 2008, 20:36:32 »
Donderdag? Nee, ga ik net niet redden denk ik: Gisteravond de verstelbare 'Gee-veertugh' spoorstang gangbaar gemaakt: Ja, daar moest een snijbrander aan te pas komen om de boel een beetje heet te stoken!

Op advies van M, toch maar even schuren en een frislaagje lak d'r op. Eventueel buitenste stuurkogel (aan verstelbare zijde) nog vervangen, want het draad is niet helemaal nickelnagelneu meer.  Aan de andere kant: Hoe vaak verstel je dat, als 't eenmaal goed staat? Nooit toch? Precies. Goeie lik kopervet d'r aan, en klaar.

nou ik wel ,maar das het voordeel van een uitlijn bank hebben
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #91 Gepost op: wo, 11 jun 2008, 11:10:17 »
Polo gaat donderdag 12 juni om 13h voor some serious uitlijning-shit! -ja-

Wie haakt er aan?

G40 Spoorstangen zitten d'r onder.. maar morgen ga ik niet redden  -boehoe-  Volgende week wellicht.

Laat je even weten wat 't kostte, én vooral: wat ze gedaan hebben?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #92 Gepost op: vr, 13 jun 2008, 17:52:53 »
Nou, de Polo is uitgelijnd bij Prins...

Eerlijk gezegd een grote deceptie. Goed, de sporing is bijgesteld, maar verder?! Voor niks tot 8 uur vanmorgen doorgetrokken om de Wellems-blokken en andere draagarmen eronder te trekken, zodat men meer afstelmogelijkheden had (of heb ik dat verkeerd begrepen? -dunno-), en vervolgens helemaal naar Wassenaar gereden. "Tja, aan zo'n Polootje kun je nou eenmaal niet veel stellen..."
Heb overigens ook voor het eerst in mijn leven een homokineet vervangen, want toen ik eindelijk klaar was met het onderstel en dacht nog even een paar uurtjes slaap te kunnen pakken bleek die uit elkaar geknald te zijn?!  -wanker-

En qua service bij Prins?
Ze nemen de tijd voor je? Ze nemen tijd! Auto op de brug en vervolgens eerst een kwartier teruggetrokken in het kantoortje. Vervolgens autistische monteur aan de gang (wel met verstand van zaken, hoor). Maar uiteindelijk heeft-ie een kwartier lang m'n stuur recht gezet, en na het afrekenen moest ik zowaar nog vragen of-ie de claxon ook nog even terug wilde monteren... En wat bleek op de terugweg? De rechtuit-stand van mijn stuur komt niet overeen met de rechtuit-stand van de wielen! -gert- -wanker-

Folkert, je moet er niet heen gaan (veel te ver). Kicken Autobanden in Voerendaal heeft eenzelfde installatie, en ik was daar vroeger meer tevreden dan nu.  :(

Overigens: gegevens van de uitlijning komen in het project-topic, ik ben nu doodop. Ben benieuwd of ik tot het einde wakker kan blijven bij de wedstijd van NL?!
« Laatst bewerkt op: vr, 13 jun 2008, 17:54:26 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #93 Gepost op: vr, 13 jun 2008, 18:07:40 »
hmm,..

Deceptie? Damnit. Antarra was destijds ook 'zo' ingesteld: "ja, aan een Polo kan je niet zo veel afstellen" maar met enige overtuiging bleek toch t tegendeel waar.
Ben erg benieuwd naar de uitlijnwaarden (voor én vooral na)  En een scheef stuur? Ietsie pietsie d'r naast kan/mag, want de vertanding van het stuur is niet fijn genoeg én je kunt de spoorstangen maar aan 1 zijde instellen; je bent dus een beetje afhankelijk hoe gunstig het uit komt.. MAAR, als 't echt scheef staat, dan had ie m gewoon recht horen te zetten: stuur d'r af, tandje verdraait er weer op, klaar.

Stelmogelijkheden 'standaard'
- Spoorstang
- Stabi-bevestiging rechtsvoor
- Achteras bokken

Stelmogelijkheden als standaard niet voldoende mocht zijn:
- toplagers vervangen voor stelbare
- sleufgaten of 'schuifbouten' in de binnenste draagarm-bevestiging

Vaste verstelmogelijkheid voor nachlauf / voorloop / caster:  Wellems blokken ( bij +/- 60 mm verlaging )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #94 Gepost op: vr, 13 jun 2008, 20:12:56 »
doe het wel lekker zelf  -nana-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #95 Gepost op: za, 14 jun 2008, 13:41:40 »
Jammer voor je Gerrit...

Ik dacht dat Sjon zo tevreden was over die Prins toko?

@ serge; wrijf het er maar in :(
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #96 Gepost op: za, 14 jun 2008, 17:34:20 »
Lees topic maar door: ik was tevreden.
Standaard is er weinig te stellen idd:
je mot erbij vertellen dat de achteras vzv sleufgaten
en de rechterstabisteun ietsje schuiven kan.
Sleufbouten in de draagarmen kan ook nog (bij mij hielp dat niet)
En koffie en vriendelijk, je mot ook zelf een beetje babbelen he -thumbsup-
(naam van Morien ff laten vallen enzo)
Als je niks zegt, krijgt je alleen een standaard uitlijning:
dat wil je niet, die kan bij de kwikfit om de hoek ook gewoon.
 -uitlachen- Verder kijken dan de spoorstangen lang zijn, was 't toch? :D

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #97 Gepost op: za, 14 jun 2008, 19:38:36 »
Precies.. mm sleufgaten nog even maken, of zou het zou het zonder ook goed komen?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #98 Gepost op: za, 14 jun 2008, 20:45:11 »
Heb van alles aangekaart, uitgebreid geprobeerd het gesprek te maken, vertelt dat ik helemaal vanuit Breda naar ze toekwam vanwege de goede verhalen, gezegd dat ik om had gebouwd naar Wellems-blokken omwille van meer afstelmogelijkheden, gepraat over de achteras. Monteur was echter van het type 1 woord zeggen en je vervolgens 3 minuten half-glimlachend aankijken.
Was niet onaardig, daar niet van, maar ik vond het niet wat ik er van verwacht had. Ben ooit beter geholpen bij die andere bandenboer, zoals gezegd.
Feit dat het stuur vervolgens niet recht stond deed maakte het nog eens extra wrang, al weet ik dat dit een kwestie is van de vertanding, want ik heb hem zelf bijgesteld en nu staat-ie nét de andere kant op (maar wel minder).
Al met al niet wat ik me er van voorgesteld had, en de teleurstelling kwam extra hard aan na een nacht doorbikkelen en een ochtend homokineet vervangen (met bijbehorende extra kosten van € 96 -boehoe-)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #99 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 10:04:43 »
tja, een eerste indruk , die maak je nooit een tweede keer -ja-

Heb het gevoel dat Sjon en Gerrit niet dezelfde meneer aan de auto hebben gehad.. Deze zag zijn weekend al aankomen en was waarschijnlijk zwaar gedemotiveerd om dat polootje met die ontzettend retro hippe spoilerset nog even fatsoenlijk uit te lijnen...

P.s had je je snor wel opgeplakt? Zo'n jaren '80 sportpakket vraag om een leren jekkie en een flinke snor -naughty-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #100 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 21:25:54 »
 :)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #101 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 22:58:51 »
Monteur die ik had was ook wel een zwijgzaam type, zeg maar.
Er staat nog een fotootje van achteren van h'm op blz.3 in deze topic:
wellicht herken je h'm.

Offline Dimme76

  • Non-Register lid
  • Berichten: 11
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #102 Gepost op: do, 11 dec 2008, 18:19:13 »
Uit dit topic heb ik begrepen dat het caster en de sporing in te stellen is bij een polo, de polo via stuurstang en het caster via wellemsblokjes, maar hoe kan men het camber instellen, want bij men vorige polo moest ik elke +/- 5000 km nieuwe banden moneteren als hij verlaagd was.

Greetz,Den Dimme!!!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #103 Gepost op: do, 11 dec 2008, 19:37:02 »
Dat kan natuurlijk ook komen door aanlopen in de wielkasten? -dunno- :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #104 Gepost op: do, 11 dec 2008, 19:47:04 »
Uit dit topic heb ik begrepen dat het caster en de sporing in te stellen is bij een polo, de polo via stuurstang en het caster via wellemsblokjes, maar hoe kan men het camber instellen, want bij men vorige polo moest ik elke +/- 5000 km nieuwe banden moneteren als hij verlaagd was.

Greetz,Den Dimme!!!

zoek en gij zult vinden ,zoekt gij niet zult gij ook niet vinden .

 sleufgaten in draagarmbevestiging en of verstelbare domlagers
je hebt laagvliegers en modelvliegers .