Algemeen forum > Voorstellen

Polo coupe 1.3i uit 1991?

(1/1)

philippevk:
Hey allemaal,

Voordat ik al mijn vragen ga stellen en alles wil weten zal ik mij eerst even voorstellen.
Ik ben philippe van kleef 24 jaar en studerend/woonachtend in Groningen.
Ik heb sinds zaterdag (13-01-2007) een polo 2 1.3i coupe uit 1991 (4bak oud model idd, een van de laatste? wel 2f stuurtje) en het is mijn eerste auto. Wil hem graag zo orgineel mogelijk houden.
Deze auto is van een ouder echtpaar geweest die er per jaar  3000 kilometer mee (nu 129.00km) reden en hem altijd onderhielden bij een vw dealer (aantoonbaar met boekjes en heb de dealer gebeld).
Al dit moois voor 325 euro (nieuwe distributie en achtebanden inc.).
De lak (donkerblauw) straalt nog en de auto heeft bijna geen plekjes (heb zelf de bumpers weer zwart gekregen, siliconen).
Is er dan iets mis? jawel:
-auto trekt naar rechts en banden voor scheef afgesleten (uilijnen)
-de auto start soms moeilijk, maar wel binnen 3 keer, accu 1 jaar oud (vooral als die even aan is geweest +-1,5 min moeilijk) koude start is redelijk. Verdelerkap enz. zien er nieuw uit.
-na lang rijden in 4 moeilijker van 4 naar 3 (nieuwe bak olie?)
-bij gas los bokken (vacuum, lmm of iets anders?) injectoren reinigen?
-gas pedaal heel ver induwen voor reactie, afstellen?
Heb zelf nog nooit aan een auto geklust, maar wil dit graag leren. Zijn er hier meer mensen uit groningen die het leuk vinden om is wat af te spreken?
En uiteraard word ik zeer binnenkort betalend lid van de club en zal ik wat foto's online zetten

 -love-

edit: Als iemand nog meer oplossing weten/of een goede garage in groningen (je mag het ook zelf zijn) dan kunnen we er wat leuks van maken

edit2:
het is een multipoint injectie met hydrostoters alleen ontsteking twijfel ik nog over. Maar zal wel NZ zijn (ronde koplampen.

en....o ja echte orginele lila sticker lijn op de zijkant van de auto die uitkomt in een (inkt?)vlek



mahler:
Welkom Philippe!

Ik woon ook in Groningen en er wonen er nog wel wat van het forum. PM maar eens als je gaat sleutelen dan kom ik welles langs.

Dennis:
Welkom!
Nog eentje uit Groningen...  -thumbsup-

"Specs" klinken goed, wat voor motorcode ligt erin? AAV?
Zie sticker in de kofferbak.

Sjon:

--- Citaat van: Dennis op ma, 15 jan 2007, 22:46:00 ---wat voor motorcode ligt erin? AAV?
--- Einde van citaat ---

AAV heb ik nog nooit in een polo 2 gezien.
Zal eerder een NZ zijn, gok ik zo.

@philippevk: welkom -prut-

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie